szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A MÁV-csoport eredményes pénzügyi évet zárt 2008-ban – hangzott el a vasúttársaságok vezérigazgatóinak sajtótájékoztatóján, szerdán Budapesten.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 2008-ban a társaság működési eredménye 9,3 milliárd forint, mérleg szerinti eredménye 41,6 milliárd forint volt. Az eredményességben jelentős szerepet játszott a MÁV Cargo értékesítéséből befolyt 97,5 milliárd forint egyszeri bevétel.

Kozák Tamás, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy vállalat alaptevékenységéből származó eredménye 352 millió forint volt 2008-ban, mérleg szerinti eredménye 57 millió forint.

Bihari Lajos, a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgató-helyettesének beszámolója szerint a vontatással foglalkozó társaság mintegy 1 milliárd forint üzleti, és 180 millió forint mérleg szerinti eredményt könyvelt el tavaly.

Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy a vállalat 178 millió forint mérleg szerinti eredményt ért el 39,2 milliárd forint nettó értékesítési árbevétel mellett.

Heinczinger István szólt arról, hogy a tavaly kezdődött pénzpiaci válság miatt a tervezett kötvénykibocsátás és az ingatlanalap létrehozása elmaradt. Ez utóbbi 130 milliárd forint beruházási forrás elmaradásával járt.

A 2008-2010. évi hatékonyságjavító intézkedések eredményeként csoportszinten 5,2 milliárd forint, a MÁV Zrt.-nél 3,6 milliárd forint megtakarítást értek el a költségekben 2008-ban.

A MÁV Zrt. vezérigazgatója vitatta a Reformszövetség javaslatát, amely szerint a jelenlegi szolgáltatási színvonal megtartása mellett 85 milliárd forintot lehetne elvonni a MÁV-tól. Az európai vasúttársaságok adataival bizonyította, hogy a MÁV alulfinanszírozott. Példaként említette, hogy az osztrák vasút 2004-2007. között évi 1,6 milliárd euró támogatást kapott feladatai elvégzéséhez.

Kozák Tamás, a MÁV-Start vezérigazgatója a 2008. évet értékelve elmondta, hogy bár pénzügyileg sikeresen zárták az évet, de nem tudták megállítani az utasszám csökkenését. Tavaly a MÁV-Start Zrt. 140 millió utas vitt el, mintegy 4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, és megközelítően 3 millió utas maradt el a múlt évi vasutassztrájkok miatt. Számításuk szerint 100 utasból egynegyedük díjmentesen veszi igénybe a szolgáltatást.

A MÁV-Start Zrt. tavalyi költsége 221,4 milliárd forint volt, ennek 80 százaléka az alaptevékenységhez köthető kiadás. A társaság 80 milliárd forintot az infrastruktúra használatáért, 60 milliárd forintot a vonatatásért, 20 milliárd forintot a járművek karbantartásáért fizetett ki. Az állami költségtérítés 156,8 milliárd forintot tett ki.

Zaránd György elmondta, hogy a MÁV Északi Járműjavítót 2010. végén bezárják, a tevékenységet a szolnoki járműjavítóba helyezik át.

Heinczinger István közölte, hogy május 26-áig készítik el a miniszter kérésére javaslataikat a MÁV-társaságok működéséről. Ugyancsak kérdésre válaszolva úgy vélekedett, hogy a vasúti közlekedéshez köthető szociálpolitikai kedvezményt nem a vasúttársaságon, hanem más csatornán keresztül kellene eljuttatni az érintettekhez. A vezérigazgató ismertette, hogy a jelenlegi szolgáltatási színvonal megtartása mellett a hatékonyságjavító programban 9 milliárd forint megtakarítást lehetne elérni, ezen már dolgoznak.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a MÁV-START 2009-ben a költségvetés szerint 163 milliárd forint költségtérítést kapna a közszolgáltatási feladatainak ellátásához, de az ez évi közszolgáltatási szerződés még nincs aláírva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

MÁV, VDSZSZ: nincs egyezség az elégségesről

Nem született megállapodás a MÁV-társaságok és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) képviselői között a szerdai kollektív munkaügyi vitán a szakszervezeti sztrájkkövetelésekről és a május 8-i sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.

MTI Karrier

Még mindig nincs megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

Nem született megállapodás a MÁV-társaságok képviselői és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a hétfő délelőtti munkaügyi vitán sem a sztrájkkövetelésekről, sem az április 30-i munkabeszüntetés alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.

Itthon

Antal: évi 11 milliárdnyi korrupció a MÁV-nál

Évente 11 milliárd forint közpénz folyik ki korrupciós csatornákon a MÁV költségvetéséből – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Antal Dániel, a Reformszövetség szakértői anyagának alkotója, a megszüntetett Magyar Vasúti Hivatal egykori elnöke.

Gramofon

Csodák márpedig vannak - még a MÁV-nál is

A parádés tavaszi fesztiválprogramok között meglapult néhány „normális” koncert is. Akik április első péntekjén Andrew Davis és Arkagyij Vologyosz helyett Takács-Nagy Gábort és Kocsis Zoltán választották, nem bánták volna meg, ha valóban választhatnak. A MÁV Szimfonikusok bérleten kívüli estjének hamar híre ment, a Zeneakadémia nagyterme teljesen megtelt.