Lehúzástechnika: így keresnek rajtunk az áruházláncok termékeivel
HVG-előfizetés digitálisan is!
Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!
A kiskereskedelem közel 4 százalékkal esett az előző évihez képest
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2008 decemberében 3,9 százalékkal, 2008 egészében 2,1 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A Tesco volt tavaly a legnagyobb forgalmú magyar kiskereskedelmi lánc
A Tesco volt a legnagyobb forgalmú, élelmiszert és vegyi árut értékesítő kiskereskedelmi lánc 2008-ban Magyarországon – közölte a Nielsen piackutató.
A válság durván megtépázza a kiskereskedelmet
A két éve tartó kiskereskedelmi fogyasztás-csökkenés mértéke az idén nagyobb lehet az eddigi 2-3 százaléknál, 2009-ben legalább 250-300 milliárd forint visszaesés várható az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint. Az AC Nielsen kutatása pedig már az eddigi veszteségeket is számszerűsítette.
Még nem győzték le a hipermarketek a kisebb üzleteket
Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszerek kereskedelmében: a GfK közvélemény-kutatásában 2004 óta most először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket a hipermarketekkel szemben olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb pénzt költik élelmiszerekre.
Kisebb kiskereskedelmi forgalom és termelői árak az euróövezetben
Februárban váratlanul erősen, 0,6 százalékkal esett a kiskereskedelmi forgalom az eurózónában az előző hónaphoz képest, miközben a termelői árak is 0,5 százalékkal csökkentek.
Zsugorodó kiskereskedelem: az iparcikküzleteknek annyi
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009. februárban 3,2 százalékkal, az év első két hónapjában 3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakaihoz képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A hasunkon nem spórolunk
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 januárjában 2,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az eladások volumene az előző havihoz képest lényegében nem változott – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.