Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Pénzügyi szolgáltatókat és termékeket elsősorban az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalatai szerint választ a lakosság − derül ki az Aviva Életbiztosító kutatásából. A régió országaiban a többségnek nincs meg az összes szükséges információja ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzon pénzügyeiről.
Magyarországon kevesebben érzik úgy, mint egy évvel ezelőtt, hogy kezükben vannak azok az információk, amelyek a pénzügyeiket érintő megalapozott döntésekhez szükségesek. Az Aviva Életbiztosító Európa 11 országára kiterjedő kutatásából kiderül, hogy amíg tavaly a magyar lakosság egyharmada hiányolta a releváns információkat egy befektetési döntéshez, az idén már a válaszadók több mint 40 százaléka szembesült ezzel a problémával. A régióban is hasonló a helyzet: a lengyelek és a románok hozzánk hasonlóan bizonytalanok, míg a cseheknél – hasonlóan a fejlettebb pénzügyi kultúrájú Nyugat-európai országokhoz – 50 százalék feletti azok aránya, akik megalapozottan igyekeznek megtervezni pénzügyeiket.
„Tapasztalataink szerint az ügyfelek sokkal több kérdéssel fordulnak hozzánk most, mint egy évvel korábban. A válságnak az lehet a pozitív hozadéka, hogy az emberek elkezdenek még inkább tudatosan figyelni a pénzügyeikre” – fűzte a kutatás eredményeihez Zolnay Judit, a biztosító vezérigazgató-helyettese.
A pénzügyi szolgáltatók kiválasztásának szempontjai között a vizsgált országok többségében az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat került az első helyre. A megszerzett tapasztalat után a legfontosabb szempont, hogy pénzüket régóta működő intézményre bízzák, de fontosnak ítélték a márkanév ismertségét is.
A megkérdezettek többsége, 57 százaléka szívesen ajánl családjának vagy ismerőseinek általa kedvelt pénzügyi szolgáltató céget, vagy terméket. Azonban ez fordítva már nem ilyen egyértelmű, hiszen csak Romániában és Csehországban választ a többség a barátok vagy a család ajánlására pénzügyi szolgáltatót, vagy terméket. Magyarországon és Lengyelországban a megkérdezettek harmada dönt családja javaslatára valamilyen pénzügyi szolgáltatás mellett.
A magyar lakosság megosztott abban, hogy kitől a legjobb pénzügyi tanácsot elfogadni: a megkérdezettek egyharmada a családjától veszi szívesebben a befektetési ötleteket, egyharmaduk viszont pénzügyi tanácsadótól fogad el inkább javaslatot.
Magyarországon a megkérdezettek 70 százaléka nem kész arra, hogy pénzt áldozzon a jó minőségű pénzügyi tanácsadásra. A többi vizsgált országban ugyanakkor a válaszadók közel 50 százaléka élne ezzel a lehetőséggel. Ez azt is jelenheti, hogy más országokban a lakosság befektetései során inkább rábízza magát a tanácsadókra, ha megbízhatók.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.
Megy a találgatás a miniszterelnök szombati nagy bejelentéséről, a lehetőségekből egyet, úgy látszik, cáfolt.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.