Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Pénzügyi szolgáltatókat és termékeket elsősorban az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalatai szerint választ a lakosság − derül ki az Aviva Életbiztosító kutatásából. A régió országaiban a többségnek nincs meg az összes szükséges információja ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzon pénzügyeiről.
Magyarországon kevesebben érzik úgy, mint egy évvel ezelőtt, hogy kezükben vannak azok az információk, amelyek a pénzügyeiket érintő megalapozott döntésekhez szükségesek. Az Aviva Életbiztosító Európa 11 országára kiterjedő kutatásából kiderül, hogy amíg tavaly a magyar lakosság egyharmada hiányolta a releváns információkat egy befektetési döntéshez, az idén már a válaszadók több mint 40 százaléka szembesült ezzel a problémával. A régióban is hasonló a helyzet: a lengyelek és a románok hozzánk hasonlóan bizonytalanok, míg a cseheknél – hasonlóan a fejlettebb pénzügyi kultúrájú Nyugat-európai országokhoz – 50 százalék feletti azok aránya, akik megalapozottan igyekeznek megtervezni pénzügyeiket.
„Tapasztalataink szerint az ügyfelek sokkal több kérdéssel fordulnak hozzánk most, mint egy évvel korábban. A válságnak az lehet a pozitív hozadéka, hogy az emberek elkezdenek még inkább tudatosan figyelni a pénzügyeikre” – fűzte a kutatás eredményeihez Zolnay Judit, a biztosító vezérigazgató-helyettese.
A pénzügyi szolgáltatók kiválasztásának szempontjai között a vizsgált országok többségében az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat került az első helyre. A megszerzett tapasztalat után a legfontosabb szempont, hogy pénzüket régóta működő intézményre bízzák, de fontosnak ítélték a márkanév ismertségét is.
A megkérdezettek többsége, 57 százaléka szívesen ajánl családjának vagy ismerőseinek általa kedvelt pénzügyi szolgáltató céget, vagy terméket. Azonban ez fordítva már nem ilyen egyértelmű, hiszen csak Romániában és Csehországban választ a többség a barátok vagy a család ajánlására pénzügyi szolgáltatót, vagy terméket. Magyarországon és Lengyelországban a megkérdezettek harmada dönt családja javaslatára valamilyen pénzügyi szolgáltatás mellett.
A magyar lakosság megosztott abban, hogy kitől a legjobb pénzügyi tanácsot elfogadni: a megkérdezettek egyharmada a családjától veszi szívesebben a befektetési ötleteket, egyharmaduk viszont pénzügyi tanácsadótól fogad el inkább javaslatot.
Magyarországon a megkérdezettek 70 százaléka nem kész arra, hogy pénzt áldozzon a jó minőségű pénzügyi tanácsadásra. A többi vizsgált országban ugyanakkor a válaszadók közel 50 százaléka élne ezzel a lehetőséggel. Ez azt is jelenheti, hogy más országokban a lakosság befektetései során inkább rábízza magát a tanácsadókra, ha megbízhatók.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.