Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Lázár János alá tartozó MÁV kitart amellett, hogy az, hogy bizonyos munkákat otthonról is el lehet végezni, még nem jelent otthoni munkavégzést.","shortLead":"A Lázár János alá tartozó MÁV kitart amellett, hogy az, hogy bizonyos munkákat otthonról is el lehet végezni, még nem...","id":"20250211_mav-home-office-lazar-janos-informatika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7.jpg","index":0,"item":"f755a041-e03d-4bbe-99f4-faed0a6f1742","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_mav-home-office-lazar-janos-informatika","timestamp":"2025. február. 11. 06:19","title":"Most is van home office a MÁV-nál, csak nem úgy hívják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6ead480-602c-4dbc-bb69-5542d0dfd953","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A házaspár szándékosan az ukrajnai háború elől menekülőket vette célba, hogy elraboljanak egy újszülött lányt.","shortLead":"A házaspár szándékosan az ukrajnai háború elől menekülőket vette célba, hogy elraboljanak egy újszülött lányt.","id":"20250210_eletfogytig-borton-ukran-menekult-csecsemo-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6ead480-602c-4dbc-bb69-5542d0dfd953.jpg","index":0,"item":"f2bda1bf-61cd-49f4-85da-cab39e5e2b3e","keywords":null,"link":"/vilag/20250210_eletfogytig-borton-ukran-menekult-csecsemo-gyilkossag","timestamp":"2025. február. 10. 18:05","title":"Életfogytig börtönbe kerül az a német pár, akik ukrán menekülteket öltek a csecsemőjükért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b62eba4-047d-414a-ace3-628c9f411c74","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Újra névleges teljesítményén üzemel a 4-es blokk.","shortLead":"Újra névleges teljesítményén üzemel a 4-es blokk.","id":"20250210_paksi-atomeromu-hiba-elharitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b62eba4-047d-414a-ace3-628c9f411c74.jpg","index":0,"item":"06d04fcc-4ac0-4f51-8317-745e8d4ccee1","keywords":null,"link":"/kkv/20250210_paksi-atomeromu-hiba-elharitas","timestamp":"2025. február. 10. 08:45","title":"Elhárították a hibát a Paksi Atomerőműben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ef2ea27-e022-47ab-a352-f6c22a02eeb3","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A kétféle aero csomaggal és kétféle váltóval rendelhető új Porsche 911 GT3 egy szuperkönnyű szívómotoros hátsókerék-hajtású adrenalinbomba.","shortLead":"A kétféle aero csomaggal és kétféle váltóval rendelhető új Porsche 911 GT3 egy szuperkönnyű szívómotoros...","id":"20250210_elmenyautozas-kimaxolva-megneztuk-a-legujabb-porsche-911-gt3-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ef2ea27-e022-47ab-a352-f6c22a02eeb3.jpg","index":0,"item":"81c93df7-e520-46da-8e89-4a62f6d04ec6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250210_elmenyautozas-kimaxolva-megneztuk-a-legujabb-porsche-911-gt3-at","timestamp":"2025. február. 10. 07:59","title":"Élményautózás kimaxolva: megnéztük a legújabb Porsche 911 GT3-at","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ba3644a-1cc9-465f-8c7f-2be1380393c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az SAP a napokban közzétette a mesterséges intelligencia (MI) jövőjére vonatkozó előrejelzéseit, kiemelve öt meghatározó témát, amelyek várhatóan alakítani fogják az üzleti világot – így aztán végül a mindennapokat is.","shortLead":"Az SAP a napokban közzétette a mesterséges intelligencia (MI) jövőjére vonatkozó előrejelzéseit, kiemelve öt...","id":"20250210_sap-mesterseges-intelligencia-elorejelzes-trendek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba3644a-1cc9-465f-8c7f-2be1380393c3.jpg","index":0,"item":"7f3af665-539b-4e1c-b2e3-80f81cad5793","keywords":null,"link":"/tudomany/20250210_sap-mesterseges-intelligencia-elorejelzes-trendek","timestamp":"2025. február. 10. 18:03","title":"Kiadtak egy listát 5 dologról, melyek még idén várhatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e1a0268-503c-4298-8d11-ff758aa21dfa","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Két svéd újságíró kiment a vasárnapi Puskás Akadémia–Ferencváros-meccsre, de ott azt tapasztalták, hogy a hazaiaknak lényegében nincs is szurkolójuk. ","shortLead":"Két svéd újságíró kiment a vasárnapi Puskás Akadémia–Ferencváros-meccsre, de ott azt tapasztalták, hogy a hazaiaknak...","id":"20250211_felcsut-foci-sved-ujsagirok-jonathan-levi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1a0268-503c-4298-8d11-ff758aa21dfa.jpg","index":0,"item":"6882ddc8-325d-4943-8783-bc0d3665f425","keywords":null,"link":"/sport/20250211_felcsut-foci-sved-ujsagirok-jonathan-levi","timestamp":"2025. február. 11. 12:54","title":"A Felcsútban játszó svéd középpályás is elismerte, hogy Magyarország túl sokat költ a focira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7aa2030c-a59d-423e-ae32-bcf57cbe840f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A baktériumok segíthetnek lebontani a veszélyes örök vegyi anyagokat, bár a módszer még nem tökéletes, de ígéretes.","shortLead":"A baktériumok segíthetnek lebontani a veszélyes örök vegyi anyagokat, bár a módszer még nem tökéletes, de ígéretes.","id":"20250211_orok-vegyi-anyagok-pfa-lebontasa-bakterium-f11","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aa2030c-a59d-423e-ae32-bcf57cbe840f.jpg","index":0,"item":"2728dd6e-3198-4643-ad9a-25c81e9e5390","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_orok-vegyi-anyagok-pfa-lebontasa-bakterium-f11","timestamp":"2025. február. 11. 08:03","title":"Találtak egy baktériumot, ami egész egyszerűen megeszi a mérgező örök vegyi anyagokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2552cd6c-3b20-4627-8f13-fe85f3cd229e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mi a hosszú élet öt alappillére? Kreatint csak a testépítők fogyaszthatnak? Min múlik, hogy 65 vagy 85 évig élünk? Mi történik, ha nem fogyasztunk bizonyos vitaminokat?","shortLead":"Mi a hosszú élet öt alappillére? Kreatint csak a testépítők fogyaszthatnak? Min múlik, hogy 65 vagy 85 évig élünk? Mi...","id":"20250211_etrend-kiegeszitok-szedese-ajanlott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2552cd6c-3b20-4627-8f13-fe85f3cd229e.jpg","index":0,"item":"67ab87a4-e321-4cc4-8e5e-f01781d95f5c","keywords":null,"link":"/elet/20250211_etrend-kiegeszitok-szedese-ajanlott","timestamp":"2025. február. 11. 04:31","title":"Ezt a négy étrend-kiegészítőt szedi az orvos, aki az egészséges öregedést kutatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Újabb egy évet csúszik a 4-es metró kivitelezése, miután az alagútfúrást végző Bamco konzorcium az eredetileg tervezett 22 hét helyett csak 50 hét alatt tudja megépíteni az alagutat a Baross térig - közölte Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója.
A DBR ütemező csapata beépítette az új munkaütemtervet, így a budai oldali késedelmekkel együtt az eredetileg 2011 utolsó negyedévére tervezett próbaüzem reálisan már csak 2012 őszén kezdődhet - mondta Klados Gusztáv az épülő Kálvin téri állomáson, ahova csütörtökön megérkezett a déli alagútfúró pajzs.
Bár tudomásul veszik a Bamco ütemtervét, azt elfogadni nem tudják, ezért minden a késésből fakadó többletköltséget a konzorciumra fognak hárítani - mondta az MTI-nek, hozzátéve: jelen állás szerint a 4-es metró legkorábban 2012 végén szállíthat utasokat. A csúszás a metrókocsik beszerzését Klados Gusztáv elmondása szerint nem befolyásolja, mivel a kocsikat várhatóan jövő évben szállítják le, ezek után a járműtelepeken tárolják azokat addig, amíg el nem készül a 4-es metró.
A DBR sajtóközleménye szerint számos tényező közrejátszott abban, hogy ismét módosult az ütemterv. A többi között késedelmet okozott a konzorciummal folytatott jogvita, a többszöri, "önkényes" leállás, a Gellért téri összekötő alagút körüli műszaki vita és a realitásoktól gyakran eltérő vállalkozói ütemtervezés is.
A Bamco szerint a késés legfőbb indoka, hogy az állomásokat nehezebben tudják megközelíteni, mert azok helyenként már szerkezetkész állapotban vannak. A DBR szerint elfogadhatatlan, hogy ekkora késénél erre hivatkoznak. Megjegyezték: vállalhatatlan lépés lett volna az állomásépítéseket akár csak átmenetileg is felfüggeszteni és ezzel más vállalkozóknak is alapot szolgáltatni a többletköltség-igényekre.
Továbbra is az a véleménye a DBR-nek, hogy konstruktív vállalkozói magatartással mindez elkerülhető lett volna. Úgy vélik: a Bamco egyszerűen túlvállalta magát az eredeti ütemtervben.
A közleményben kitértek arra is: az alagútépítés a projekt legfontosabb eleme, így a késés kihat a többi munkafázisra is. Az elhúzódás maga után vonta, hogy a kivitelezők az egyébként előrehaladott készültségű állomások szerkezetépítési munkálatait nem tudták, tudják a pajzsok áthaladásáig befejezni. Emiatt mind a vágányépítő, mind a belső beépítést végző kivitelező később kaphatott és kaphat munkaterületet, ahogy a rendszerépítést végző vállalkozó is később állhat majd csak munkába.
Kitértek arra is: korábban a Vinci által vezetett konzorciumnak 35 milliárd forintos többletkövetelése volt, a tárgyalások előrehaladtával ez az összeg azonban csökkent. Az alagútépítés késedelmei miatt viszont jelentős többletigény merült fel a DBR oldalán is. A vitát azonban csak akkor tudják lezárni, ha az alagútépítő pajzsok elérték a Baross teret, mert ekkor derül csak ki a késés pontos mértéke és az is: ki mekkora összeggel tartozik a másik félnek.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkezniük. Három évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.