Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7aefa5ef-40cf-4c41-9ca9-b67f279e2535","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241126_hvg-the-cure-songs-of-a-lost-world","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aefa5ef-40cf-4c41-9ca9-b67f279e2535.jpg","index":0,"item":"67e29c5b-6b1d-4639-bda9-d81637a2baf4","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-the-cure-songs-of-a-lost-world","timestamp":"2024. november. 26. 06:00","title":"Tizenhat évvel legutóbbi lemezének megjelenése után a Cure ereje teljében van, ezt mutatja a zenekar új albuma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6805538-8d27-42a5-9135-ee2caf1f34b0","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A digitalizációs különdíjat Szauer Tamás, a HVG vezérigazgatója adta át.","shortLead":"A digitalizációs különdíjat Szauer Tamás, a HVG vezérigazgatója adta át.","id":"20241126_bizalmi-kor-bizalom-gala-legjobb-vallalatvezetok-leader-of-the-year-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6805538-8d27-42a5-9135-ee2caf1f34b0.jpg","index":0,"item":"08553564-905a-4929-ac14-0d14650163d6","keywords":null,"link":"/kkv/20241126_bizalmi-kor-bizalom-gala-legjobb-vallalatvezetok-leader-of-the-year-dij","timestamp":"2024. november. 26. 14:20","title":"Átadták a legjobb vállalatvezetőknek járó díjakat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"134757a4-a1ee-4401-80b4-6f5d8bfd3199","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Aktívan használják kiberbűnözők azt a megoldást, amely során a felhasználó csak akkor tud kilépni a Chrome böngésző egy speciális módjából, ha beírja a Google-fiókhoz tartozó jelszavát. Szerencsére több módon is lehet védekezni az adatlopás ellen.","shortLead":"Aktívan használják kiberbűnözők azt a megoldást, amely során a felhasználó csak akkor tud kilépni a Chrome böngésző...","id":"20241127_google-chrome-bongeszo-kioszk-mod-jelszo-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/134757a4-a1ee-4401-80b4-6f5d8bfd3199.jpg","index":0,"item":"fd48a842-2d72-4d91-89d1-e42d0d3147c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_google-chrome-bongeszo-kioszk-mod-jelszo-ellopasa","timestamp":"2024. november. 27. 08:03","title":"Ha így kérik a Chrome-ban a jelszavát, nehogy beírja – mutatjuk, mit kell tennie helyette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"244727f3-a797-4078-a631-4a625a3dbe69","c_author":"Medvegy Gábor","category":"tudomany","description":"Călin Georgescu a közösségi platformon kampányolva ért el váratlan eredményt – a politikusok és a szakértők nem biztosak abban, hogy szabályosan.","shortLead":"Călin Georgescu a közösségi platformon kampányolva ért el váratlan eredményt – a politikusok és a szakértők nem...","id":"20241126_ep-tiktok-roman-elnokvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/244727f3-a797-4078-a631-4a625a3dbe69.jpg","index":0,"item":"8b518150-c0aa-466f-97a3-062a18453b19","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_ep-tiktok-roman-elnokvalasztas","timestamp":"2024. november. 26. 18:38","title":"Szőnyeg szélére állítanák az EP-ben a TikTok-vezért a román elnökválasztás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39f059de-8766-40e7-9889-7e5672130e41","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Bár változott a munkavédelmi törvény, továbbra is a munkáltató felelős a dolgozója egészséges munkafeltételeiért. A látszólagos enyhítés sok cégvezetőt vezetett félre, főleg a kkv-k hozhatnak rossz döntéseket.","shortLead":"Bár változott a munkavédelmi törvény, továbbra is a munkáltató felelős a dolgozója egészséges munkafeltételeiért...","id":"20241126_hvg-egeszseg-2024-maganegeszsegugy-munkakori-alkalmassagi-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39f059de-8766-40e7-9889-7e5672130e41.jpg","index":0,"item":"766a359c-4341-4254-a0ba-e877b502e90a","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-egeszseg-2024-maganegeszsegugy-munkakori-alkalmassagi-vizsgalat","timestamp":"2024. november. 26. 09:30","title":"Azt hallotta, hogy megszűnik a kötelező munkaköri alkalmassági vizsgálat? Akkor félrevezették","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fcd3f8b-d2f3-4c8a-98a7-f21fd4e52018","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter elment Kőbánya-Kispestre, és elszörnyedt, a MÁV-applikáció egyik funkciójáról pedig kijelentette, hogy az teljes baromság. ","shortLead":"A közlekedési miniszter elment Kőbánya-Kispestre, és elszörnyedt, a MÁV-applikáció egyik funkciójáról pedig...","id":"20241126_Teljes-baromsag-Lazar-Janos-MAV-online-jegyvasarlas-kobanya-kispest-Arato-Gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fcd3f8b-d2f3-4c8a-98a7-f21fd4e52018.jpg","index":0,"item":"dbb00cb7-fcfc-4c55-823f-8f7f2d899d26","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Teljes-baromsag-Lazar-Janos-MAV-online-jegyvasarlas-kobanya-kispest-Arato-Gergely","timestamp":"2024. november. 26. 14:39","title":"„Nyugalom! Nyugalom!” – mondta Lázár János a Kökin egy üvöltöző férfinak, akit az egész slepp ledermedve nézett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51d00217-9b6d-476c-8fcf-5a83cee2cee6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikaiak által kidolgozott terv már csak az izraeli kormány jóváhagyására vár.","shortLead":"Az amerikaiak által kidolgozott terv már csak az izraeli kormány jóváhagyására vár.","id":"20241126_libanon-izrael-hezbollah-tuszunet-jovahagyas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51d00217-9b6d-476c-8fcf-5a83cee2cee6.jpg","index":0,"item":"b2ff835d-e032-42f3-9fa4-a75de0bf1138","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_libanon-izrael-hezbollah-tuszunet-jovahagyas","timestamp":"2024. november. 26. 17:44","title":"Órákon belül megszülethet a tűzszünet Izrael és a Hezbollah között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a","c_author":"4iG Nyrt.","category":"brandchannel","description":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi kampányában a Vodafone Magyarország. A szolgáltató egy szívmelengető, elgondolkodtató ünnepi reklámfilmben dolgozza fel ezt az aktuális témát, amelyben Szacsvay László, Oszvald Marika és Székely B. István egy különleges városi kalandra indulnak. A karácsonyi felhívás célja, hogy új megvilágításba helyezze az időskor és a digitális világ kapcsolatát.","shortLead":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi...","id":"20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a.jpg","index":0,"item":"35bda2be-bc47-4abf-a680-768da18f8c0e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","timestamp":"2024. november. 27. 07:30","title":"Az időskor nem láthatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"c5551a2f-f095-4389-9a27-544a500cfee1","c_partnertag":""}]
1988 elején a Starbucks név csak nagyon kevés embernek mondott valamit. Hat évvel később az emberek sorban álltak a különféle kávékért szerte Amerikában. Itthon rajongók ezrei várták a pillanatot, hogy végre ihassanak egy Mocha Frappuccinót a kultikus kávézóban. A héten megnyílt az első magyar Starbucks – egy kis közösségi oldali balhéval kísérve.
A japán kulturális hagyományok nem engedik meg az utcán evést vagy ivást. Mégis sok vendég büszkén vitte ki az utcára Tokióban a Starbucks poharát, ügyelve rá, hogy jól látszódjon az embléma. A Starbucks márka egy réteg számára ugyanolyan mágikus hatású Japánban, mint New Yorkban és Seattle-ben – és mostantól Budapesten is.
Szokatlan, hogy egy márka ilyen sebességgel törjön be a köztudatba. Howard Schultz, a Starbucks szülőatyjának és elnökének Sztárkávéház - a Starbucks történetecímű könyve szerint a Starbucks elsőszámú titka, hogy elsősorban alkalmazottakba fektetett be, a munkatársak lettek a kávé és a márka nagykövetei.
Magyarországra ért a Starbucks. Sorbanállás az első napon
MTI
A vezetés persze sokat tanult a nagy márkákról - a Starbucks igazgatótanács tagja például Jamie Shennan, aki a Procter & Gamble, az Anheuser-Busch, a Pepsi és a General Foods számára készített marketingstratégiákat. A legtöbb cég a Procter & Gamble modelljét követi: tömeges piacokat céloznak meg tömeges terjesztéssel és tömeges reklámmal. A Starbucks ehhez képest 1987 utáni tíz évben kevesebb mint tízmillió dollárt költött reklámra.
Nem használhatnak parfümöt az eladók
A Starbucks a könyv szerint vevőről vevőre, vendégről vendégre építette fel a márkát. Jól szem előtt lévő és igen nagy forgalmú helyeken építették ki a saját egységeiket - és persze a vonzó terméket nem helyettesítheti semmi. A Starbucks esetében a termék sokkal több, mint a kávé. Vendégeiket három dolog vonzza be a szerző szerint: a kávé, az emberek és az üzletek élménye.
A Starbucks éveken át többet költött az emberek betanítására, mint termékeinek reklámjára. Az ott dolgozóknak speciális követelményeknek kell megfelelniük: nem használhatnak például parfümöt, hogy az ne zavarja a kávé illatát. Éppen ezért nem árulnak főtt ételeket vagy felszeletelt süteményt sem.
"Kultikus" kávézó. Vevőről vevőre építkeznek. Itthon felszeletelt sütemény is van.
MTI
Az üzleteiket betöltő hangok ugyancsak a márka imázsát erősítik. Még nemrégiben is a hangszeres dzsessz és klasszikus zene volt a cég szignálja, ám az utóbbi időben Timothy Jones ezt operával, blueszal, reggae-vel, sőt broadwayi musicallel is vegyíti. A kávé romantikáját beleépítik minden egyes üzlet vizuális megjelenésébe, és az áruk elrendezése is a márkát tükrözi.
Szájhagyomány és egyéb praktikák
A cég vezetői tudják, nem elég megnyitni üzleteket és várni a vendégek jövetelét. Már jó előre izgalmas várakozást kell teremteniük minden városban, ahová be akarnak lépni. 1994-95-ben, amikor gyors ütemben növelték a piacok számát, már többszálú taktikát alakítottak ki. Első lépésként a város egy forgalmas pontján nyitottak kávézót – ilyen a Dupont Circle Washingtonban, vagy az Astor Place a New York Greenwich Village-ben.
Ezzel egy időben tervezőik olyan grafikákat készítettek, amelyek az adott város személyiségét emelték ki: Paul Revere-t és a „Babváros” nevet Bostonban, őszibarack formájú csészét Atlantában, vagy a kávézó Szabadság-szobrot New Yorkban. Minden nyitás előtt összeállították azoknak a névsorát, akik a Starbucks helyi „nagykövetei” lehetnek, illetve kóstolást tartottak helyi újságíróknak, étteremrovat-vezetőknek, séfeknek és a jó hírű éttermek tulajdonosainak.
A helyi közösségi események szervezése és a helyi szponzorálás a cég marketingmunkájának fontos része. A havi értesítőtől kezdve a szájhagyomány-stratégián át az innovatív grafikáig mindent bevetnek, és persze a márka megújításáról sem feledkeznek meg.
Rideg magyar valóság
Ez van legalábbis a nagykönyvben megírva. Ehhez képest a magyar valóság mást mutat. Itthon is rajongók ezrei várták a pillanatot, hogy végre megnyisson a kultikus kávézó, de a márkaépítés folyamatára csúf árnyékot vetett az alulról szerveződő Facebook rajongócsoport törlése.
A Facebookos rajongók kimaradtak. Sértődős magyar start
MTI
A tiltakozó Facebook-csoport bejegyzése szerint ahelyett, hogy meghívták volna a 3500 főből álló Starbucks rajongókat az üzlet megnyitójára, töröltették a csoportot – háborog az „Üzenet a Starbucks Magyarország rendkívül béna vezetőinek” bejegyzés szerzője. Starbucks élmény magyar módra - Botrány nyitás előtt című blogbejegyzést is beidézik, ahol a blogger arra is felhívja a figyelmet, hogy „máshol milliókat ölnek abba, hogy egy ilyen rajongói csapat kialakuljon, mi kis magyar birkák meg megcsináljuk magunktól, erre valaki istennyilaként lecsap és szélnek ereszti a rajongói tábort.” Hasonló véleményen van a Webisztán bloggere is, és a Twitteren sem kímélik a kávézót.
Közben a „Starbucks-csapat” egy hivatalosnak látszó Facebook-oldallal próbálja menteni a menthetőt. Azért hivatalosnak látszó, mert a sajtó- és pr-feladatokkal megbízott cég szerint a Starbucks kávézókat itthon, Lengyelországban és Csehországban üzemeltető cég, az American Restaurants Kft (AmRest) munkatársa szerkeszti a Facebook-oldalt. Az AmRest viszont nem nyilatkozik a Facebookkal kapcsolatban, mondván, a pr-ügynökség a felelős a kommunikációért, és minden sajtómegkeresést az ügynökséghez irányítanak.
Megkérdeztük a kommunikációs ügynökség ügyfélkapcsolati igazgatóját, valóban ők töröltették-e a rajongói oldalt. A válasz kategorikus nem volt. Úgy fogalmaztak, egy magánszemély hozta létre a csoportot – ahogy a többi rajongói csoportot is – és másfél nappal az után, hogy a Starbucksot képviselő AmRest csapatának egyik tagja felvette az illetővel a kapcsolatot, a létrehozó törölte a csoportot.
Angliában, ahol a teát hagyományosan tejjel isszák, annak idején nagy felhördülést váltott ki az a tudományos eredmény, hogy a teához öntött tej "kikapcsolja" a kedvelt ital szívet és érrendszert gyógyító hatását, ráadásul most ezt újabb vizsgálatok meg is erősítik. Európában viszont sokan lelkendezve fogadták a Journal of Nutrition új vizsgálati tanulmányát, amely szerint a kávé feketén vagy tejjel egyaránt jót tesz az egészségnek.
Már itthon is egyre több egyetemi vagy főiskolai hallgató használ agyserkentő szereket a vizsgákhoz. Többségük beszerezhető az interneten vagy akármelyik patikában, egy orvosi vény birtokában.
Hajszárító és itatóspapír a rágógumi ellen. Kólával eltüntethető kátrány vagy vérfolt. A régi, hagyományos házi receptek sokszor jobban segítenek az autók takarításában, mint a különböző vegyi anyagok.
A gazdasági válság csak átmenetileg vetette vissza a nemzetközi kávézóláncok magyarországi terjeszkedését. Az idén már sorra nyílnak az új kávézók, köztük a régóta várt amerikai Starbucks első budapesti láncszeme.
A Nestlé Hungária Kft. visszahívja az Alta Rica, Cap Colombie és Espresso instant kávé termékcsaládot - tette közzé a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal honlapján.