Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"84f8993b-8da9-425f-9930-0020ce784fd7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A rendőrnek erre is van joga, de mérlegelnie kell a helyzetet. ","shortLead":"A rendőrnek erre is van joga, de mérlegelnie kell a helyzetet. ","id":"20250521_Meg-a-szirenazo-mentot-is-megallitottak-a-turk-delegacio-miatt-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84f8993b-8da9-425f-9930-0020ce784fd7.jpg","index":0,"item":"4c5afae9-7824-4398-892a-5e5989801def","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Meg-a-szirenazo-mentot-is-megallitottak-a-turk-delegacio-miatt-video","timestamp":"2025. május. 21. 14:58","title":"Még a szirénázó mentőt is megállították a türk delegáció miatt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e31cc18-6c46-4a08-9336-c4087f8b14cb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy Toyota Prius katalizátora a feketepiacon akár 1000 dollárt – kb. 350 ezer forintot – is érhet.","shortLead":"Egy Toyota Prius katalizátora a feketepiacon akár 1000 dollárt – kb. 350 ezer forintot – is érhet.","id":"20250521_Applikacion-keresztul-arulta-a-lopott-katalizatorokat-egy-amerikai-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e31cc18-6c46-4a08-9336-c4087f8b14cb.jpg","index":0,"item":"87a3ee41-e97c-4c05-a35d-54f195b4665d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Applikacion-keresztul-arulta-a-lopott-katalizatorokat-egy-amerikai-csalad","timestamp":"2025. május. 21. 13:53","title":"Applikáción árulták a lopott katalizátorokat – 13 milliárd forintot kaszált egy amerikai család","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet a terepjáróját újítaná fel, most támogatói adományokat várnak.","shortLead":"A szervezet a terepjáróját újítaná fel, most támogatói adományokat várnak.","id":"20250521_pest-varmegyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-elutasitas-miniszterelnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c.jpg","index":0,"item":"bc85d446-5012-47e9-a752-2ed53e49f532","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_pest-varmegyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-elutasitas-miniszterelnokseg","timestamp":"2025. május. 21. 17:12","title":"Forráshiányra hivatkozva nem adott pénzt a kormány egy Pest megyei mentőszolgálatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55f8bad0-cab0-4788-b77e-4a1e7821bf01","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez sem rossz, de 2023-ban még jobban ment az előadónak.","shortLead":"Ez sem rossz, de 2023-ban még jobban ment az előadónak.","id":"20250521_Kovacs-Akos-bt-je-tavaly-282-millios-nyereseget-termelt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55f8bad0-cab0-4788-b77e-4a1e7821bf01.jpg","index":0,"item":"983f21f8-3d02-474c-a516-b0129b0a99dd","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Kovacs-Akos-bt-je-tavaly-282-millios-nyereseget-termelt","timestamp":"2025. május. 21. 18:05","title":"Kovács Ákos bt.-je tavaly 282 milliós nyereséget termelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","shortLead":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","id":"20250522_foldrenges-kreta-heraklion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73.jpg","index":0,"item":"d2c05a51-8471-4889-b8ed-29af00fa6b51","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_foldrenges-kreta-heraklion","timestamp":"2025. május. 22. 10:07","title":"6,1-es földrengés rázta meg Krétát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4759ff0f-1556-4354-9bcb-b951b73ee0f3","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"A kormányfő korábbi nem hivatalos tanácsadója csöndben beszállt abba a katonai repülőgépeket gyártó cseh cégbe, amelytől a honvédség is rendelt már. Habony Árpád tulajdonrésze egykor Szalay-Bobrovniczky Kristófé volt.","shortLead":"A kormányfő korábbi nem hivatalos tanácsadója csöndben beszállt abba a katonai repülőgépeket gyártó cseh cégbe...","id":"20250522_hvg-habony-arpad-hadiipari-befektetes-radar-alatt-aero-Vodochody","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4759ff0f-1556-4354-9bcb-b951b73ee0f3.jpg","index":0,"item":"f4e5f7a9-496b-40fd-9b94-8dd4ad3a2506","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-habony-arpad-hadiipari-befektetes-radar-alatt-aero-Vodochody","timestamp":"2025. május. 22. 11:56","title":"Habony Árpád már hadiiparban is utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5faedec1-9c59-4afc-8dd1-6ada5eb46657","c_author":"Riba István","category":"360","description":"A Kádár-érában bevetett sajtóelnémítási módszereket kreatív formában alkalmazza az Orbán-kormány, csakhogy még az állampárt kézi vezérlése sem tudta elnémítani a demokratikus ellenzéket, amely komoly kockázatokat is vállalva, de megtalálta a módját, hogyan szóljon a nyilvánossághoz.","shortLead":"A Kádár-érában bevetett sajtóelnémítási módszereket kreatív formában alkalmazza az Orbán-kormány, csakhogy még...","id":"20250522_hvg-beszelo-kadar-rendszer-szamizdat-sajtoszabadsag-ugynokvadak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5faedec1-9c59-4afc-8dd1-6ada5eb46657.jpg","index":0,"item":"1fb28151-efe2-40cf-9372-b6174ba50e45","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-beszelo-kadar-rendszer-szamizdat-sajtoszabadsag-ugynokvadak","timestamp":"2025. május. 22. 18:04","title":"„Soha nem vitték el a nyolc szerkesztőt együtt” – mit tanulhatott Orbán abból, ahogy Kádárék bántak a szabad sajtóval?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"315db20f-e9af-4f1a-bc21-6b7472e40f1e","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Tom Cruise leghíresebb filmsorozata hosszú évek óta kötelezően a legakciódúsabb, a leglátványosabb és a leginkább lélegzetelállító, ami amúgy nagyszerű, csak nehéz emelni a téteket. Az utolsó, nyolcadik részben addig-addig emelték, amíg az egész nevetségessé nem vált. Kritika.","shortLead":"Tom Cruise leghíresebb filmsorozata hosszú évek óta kötelezően a legakciódúsabb, a leglátványosabb és a leginkább...","id":"20250521_mission-impossible-a-vegso-leszamolas-kritika-Tom-Cruise-Christopher-McQuarrie","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/315db20f-e9af-4f1a-bc21-6b7472e40f1e.jpg","index":0,"item":"11bdc086-0f05-4217-80f4-cae45cf21b97","keywords":null,"link":"/kultura/20250521_mission-impossible-a-vegso-leszamolas-kritika-Tom-Cruise-Christopher-McQuarrie","timestamp":"2025. május. 21. 20:03","title":"A Mission: Impossible utolsó része elment a falig, most már fullba nyomja a kretént","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1988 elején a Starbucks név csak nagyon kevés embernek mondott valamit. Hat évvel később az emberek sorban álltak a különféle kávékért szerte Amerikában. Itthon rajongók ezrei várták a pillanatot, hogy végre ihassanak egy Mocha Frappuccinót a kultikus kávézóban. A héten megnyílt az első magyar Starbucks – egy kis közösségi oldali balhéval kísérve.
A japán kulturális hagyományok nem engedik meg az utcán evést vagy ivást. Mégis sok vendég büszkén vitte ki az utcára Tokióban a Starbucks poharát, ügyelve rá, hogy jól látszódjon az embléma. A Starbucks márka egy réteg számára ugyanolyan mágikus hatású Japánban, mint New Yorkban és Seattle-ben – és mostantól Budapesten is.
Szokatlan, hogy egy márka ilyen sebességgel törjön be a köztudatba. Howard Schultz, a Starbucks szülőatyjának és elnökének Sztárkávéház - a Starbucks történetecímű könyve szerint a Starbucks elsőszámú titka, hogy elsősorban alkalmazottakba fektetett be, a munkatársak lettek a kávé és a márka nagykövetei.
Magyarországra ért a Starbucks. Sorbanállás az első napon
MTI
A vezetés persze sokat tanult a nagy márkákról - a Starbucks igazgatótanács tagja például Jamie Shennan, aki a Procter & Gamble, az Anheuser-Busch, a Pepsi és a General Foods számára készített marketingstratégiákat. A legtöbb cég a Procter & Gamble modelljét követi: tömeges piacokat céloznak meg tömeges terjesztéssel és tömeges reklámmal. A Starbucks ehhez képest 1987 utáni tíz évben kevesebb mint tízmillió dollárt költött reklámra.
Nem használhatnak parfümöt az eladók
A Starbucks a könyv szerint vevőről vevőre, vendégről vendégre építette fel a márkát. Jól szem előtt lévő és igen nagy forgalmú helyeken építették ki a saját egységeiket - és persze a vonzó terméket nem helyettesítheti semmi. A Starbucks esetében a termék sokkal több, mint a kávé. Vendégeiket három dolog vonzza be a szerző szerint: a kávé, az emberek és az üzletek élménye.
A Starbucks éveken át többet költött az emberek betanítására, mint termékeinek reklámjára. Az ott dolgozóknak speciális követelményeknek kell megfelelniük: nem használhatnak például parfümöt, hogy az ne zavarja a kávé illatát. Éppen ezért nem árulnak főtt ételeket vagy felszeletelt süteményt sem.
"Kultikus" kávézó. Vevőről vevőre építkeznek. Itthon felszeletelt sütemény is van.
MTI
Az üzleteiket betöltő hangok ugyancsak a márka imázsát erősítik. Még nemrégiben is a hangszeres dzsessz és klasszikus zene volt a cég szignálja, ám az utóbbi időben Timothy Jones ezt operával, blueszal, reggae-vel, sőt broadwayi musicallel is vegyíti. A kávé romantikáját beleépítik minden egyes üzlet vizuális megjelenésébe, és az áruk elrendezése is a márkát tükrözi.
Szájhagyomány és egyéb praktikák
A cég vezetői tudják, nem elég megnyitni üzleteket és várni a vendégek jövetelét. Már jó előre izgalmas várakozást kell teremteniük minden városban, ahová be akarnak lépni. 1994-95-ben, amikor gyors ütemben növelték a piacok számát, már többszálú taktikát alakítottak ki. Első lépésként a város egy forgalmas pontján nyitottak kávézót – ilyen a Dupont Circle Washingtonban, vagy az Astor Place a New York Greenwich Village-ben.
Ezzel egy időben tervezőik olyan grafikákat készítettek, amelyek az adott város személyiségét emelték ki: Paul Revere-t és a „Babváros” nevet Bostonban, őszibarack formájú csészét Atlantában, vagy a kávézó Szabadság-szobrot New Yorkban. Minden nyitás előtt összeállították azoknak a névsorát, akik a Starbucks helyi „nagykövetei” lehetnek, illetve kóstolást tartottak helyi újságíróknak, étteremrovat-vezetőknek, séfeknek és a jó hírű éttermek tulajdonosainak.
A helyi közösségi események szervezése és a helyi szponzorálás a cég marketingmunkájának fontos része. A havi értesítőtől kezdve a szájhagyomány-stratégián át az innovatív grafikáig mindent bevetnek, és persze a márka megújításáról sem feledkeznek meg.
Rideg magyar valóság
Ez van legalábbis a nagykönyvben megírva. Ehhez képest a magyar valóság mást mutat. Itthon is rajongók ezrei várták a pillanatot, hogy végre megnyisson a kultikus kávézó, de a márkaépítés folyamatára csúf árnyékot vetett az alulról szerveződő Facebook rajongócsoport törlése.
A Facebookos rajongók kimaradtak. Sértődős magyar start
MTI
A tiltakozó Facebook-csoport bejegyzése szerint ahelyett, hogy meghívták volna a 3500 főből álló Starbucks rajongókat az üzlet megnyitójára, töröltették a csoportot – háborog az „Üzenet a Starbucks Magyarország rendkívül béna vezetőinek” bejegyzés szerzője. Starbucks élmény magyar módra - Botrány nyitás előtt című blogbejegyzést is beidézik, ahol a blogger arra is felhívja a figyelmet, hogy „máshol milliókat ölnek abba, hogy egy ilyen rajongói csapat kialakuljon, mi kis magyar birkák meg megcsináljuk magunktól, erre valaki istennyilaként lecsap és szélnek ereszti a rajongói tábort.” Hasonló véleményen van a Webisztán bloggere is, és a Twitteren sem kímélik a kávézót.
Közben a „Starbucks-csapat” egy hivatalosnak látszó Facebook-oldallal próbálja menteni a menthetőt. Azért hivatalosnak látszó, mert a sajtó- és pr-feladatokkal megbízott cég szerint a Starbucks kávézókat itthon, Lengyelországban és Csehországban üzemeltető cég, az American Restaurants Kft (AmRest) munkatársa szerkeszti a Facebook-oldalt. Az AmRest viszont nem nyilatkozik a Facebookkal kapcsolatban, mondván, a pr-ügynökség a felelős a kommunikációért, és minden sajtómegkeresést az ügynökséghez irányítanak.
Megkérdeztük a kommunikációs ügynökség ügyfélkapcsolati igazgatóját, valóban ők töröltették-e a rajongói oldalt. A válasz kategorikus nem volt. Úgy fogalmaztak, egy magánszemély hozta létre a csoportot – ahogy a többi rajongói csoportot is – és másfél nappal az után, hogy a Starbucksot képviselő AmRest csapatának egyik tagja felvette az illetővel a kapcsolatot, a létrehozó törölte a csoportot.
Angliában, ahol a teát hagyományosan tejjel isszák, annak idején nagy felhördülést váltott ki az a tudományos eredmény, hogy a teához öntött tej "kikapcsolja" a kedvelt ital szívet és érrendszert gyógyító hatását, ráadásul most ezt újabb vizsgálatok meg is erősítik. Európában viszont sokan lelkendezve fogadták a Journal of Nutrition új vizsgálati tanulmányát, amely szerint a kávé feketén vagy tejjel egyaránt jót tesz az egészségnek.
Már itthon is egyre több egyetemi vagy főiskolai hallgató használ agyserkentő szereket a vizsgákhoz. Többségük beszerezhető az interneten vagy akármelyik patikában, egy orvosi vény birtokában.
Hajszárító és itatóspapír a rágógumi ellen. Kólával eltüntethető kátrány vagy vérfolt. A régi, hagyományos házi receptek sokszor jobban segítenek az autók takarításában, mint a különböző vegyi anyagok.
A gazdasági válság csak átmenetileg vetette vissza a nemzetközi kávézóláncok magyarországi terjeszkedését. Az idén már sorra nyílnak az új kávézók, köztük a régóta várt amerikai Starbucks első budapesti láncszeme.
A Nestlé Hungária Kft. visszahívja az Alta Rica, Cap Colombie és Espresso instant kávé termékcsaládot - tette közzé a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal honlapján.