szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kivonul a Tiszáról a Mahart Passnave Személyhajózási Kft., s ha nem talál bérlőt, viszi magával Szeged egyetlen sétahajóját és azt a pontont is, amely jelenleg nemzetközi hajókikötőként szolgál - írta a Délmagyarország szerdai számában.

A tiszai hajózás veszteséges, ezért a cégvezetés úgy döntött, kivonul a folyóról - mondta a napilanak Vámos Marianna, a cég ügyvezető igazgatója. A döntés értelmében a vállalkozás elszállíttatná vagy bérbe adná tiszai eszközeit, köztük Szeged egyetlen sétahajóját, a Csegét és azt a pontont is, amely a Novotel Hotel előtt áll.

A Csege sorsáról a Mahart megkezdte a tárgyalást egy vállalkozóval, aki annak fényében dönt majd, hogy lesz-e hová kikötni a sétahajót. A szegedi Tisza-szakaszon ugyanis a szóban forgó ponton az egyetlen közforgalmú kikötő. Itt horgonyozhatnak le a húsz méternél nagyobb hajók, s ez a nemzetközi hajóállomás. A vízi rendészet és a határrendészet munkatársai is ezt a kikötőt használják. 

A lap információi szerint a Mahart havi másfél millió forintért adná bérbe a 35 millió forintot érő pontont. A szegedi nemzetközi határkikötőn évente 100-400 járművet és 400-1.500 személyt ellenőriznek a határrendészek.

  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Botka kamionmentes Szegedet ígért

A kamionforgalom 90 százaléka elkerüli majd Szegedet, miután az év végére elkészül az M43-as autópálya Makóig tartó szakasza is – jelentette be szerdán Botka László polgármester. Bokta kihívója, B. Nagy László fideszes polgármesterjelölt a legfontosabb feladatának Szeged pénzügyi és gazdasági stabilitásának megteremtését tekinti.

MTI Itthon

Tovább csúszik a szegedi 2-es villamos kivitelezése

A kivitelezési szerződés felmondásáról is dönthet Szeged közgyűlése szerdai ülésén, mivel a módosított határidőhöz képest is több mint egy hónapot csúszik a szegedi 2-es villamosvonal kivitelezése, s előreláthatólag csak az év végére fejeződhet be a munka.