szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon a szórakoztató- és médiaipar 2010-ben 1,2 százalékkal növekedett a 2009-es visszaesés után - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) szórakoztató- és médiapiaci felméréséből. A tizenkettedik alkalommal elkészített elemzés előrejelzései szerint jelentősen előretörhetnek az internetes előfizetések.

Magyarországon kiugró eredményre számíthat az internet, az előfizetésekben évi 15,7 százalékos növekedés várható. Nagy potenciál rejlik még az okostelefonok és a mobilinternetes előfizetések számának növekedésében is, így a következő öt évben az internet-előfizetésekből származó bevétel Magyarországon megduplázódhat. Következésképp a mobilinternetes hirdetések is jelentősen megnövekednek majd, ez a legjobban növekvő szegmens, mind a hirdetéseket, mind az előfizetéseket tekintve - írta a PwC.

Az internetpiac terjeszkedésének egyik kárvallottja a televíziós piac. A következő években Magyarországon a televíziós szektor részaránya a teljes piacból várhatóan tovább fog csökkenni. A válság legsúlyosabban a sajtópiacot érintette, és a piac bevételei várhatóan ö év múlva sem érik majd el a válság előtti szintet.

A médiapiac növekedése nem áll meg: a 2010-es 676 milliárd forintról az előrejelzések szerint 2015-re 924 milliárd forintra növekszik majd, ami éves átlagban 6,2 százalékos növekedést jelenthet - áll a PwC elemzésében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!