Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9b333225-fdc7-4a7e-bdd1-bcc60839e862","c_author":"HVG","category":"360","description":"Törzstőke-leszállítással hajtották végre a műveletet.","shortLead":"Törzstőke-leszállítással hajtották végre a műveletet.","id":"20250123_hvg-Lixid-Project-Csiki-Sor-Magyarorszag-Vilagi-oszkar-Csiki-csoport--Pityoka-Gyar-Csiki-Retail-Lenard-Andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b333225-fdc7-4a7e-bdd1-bcc60839e862.jpg","index":0,"item":"5ba871a1-8707-4fb6-b8f3-036b12dbb593","keywords":null,"link":"/360/20250123_hvg-Lixid-Project-Csiki-Sor-Magyarorszag-Vilagi-oszkar-Csiki-csoport--Pityoka-Gyar-Csiki-Retail-Lenard-Andras","timestamp":"2025. január. 23. 06:40","title":"Újabb veszteségrendezésről döntött a Csíki Sör Magyarország Kft.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d3eb77e-9486-4c74-acc9-2513d8821899","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Porsche 911 Carrera S magyarországi indulóára nem sokkal 70 millió forint alatt alakul.","shortLead":"A vadonatúj Porsche 911 Carrera S magyarországi indulóára nem sokkal 70 millió forint alatt alakul.","id":"20250123_magyarorszagon-a-legujabb-porsche-911","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d3eb77e-9486-4c74-acc9-2513d8821899.jpg","index":0,"item":"78482728-799a-43cf-bb5d-f8c534a987cf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250123_magyarorszagon-a-legujabb-porsche-911","timestamp":"2025. január. 23. 06:41","title":"Magyarországon a legújabb Porsche 911","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd3f2c4b-541c-4349-a1eb-3040bc5e163e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A csúcs csomag elérte a 25 dollárt néhány országban, azaz már körülbelül havi 10 000 forinttal terheli meg a felhasználók számláját csak ez az egy szolgáltatás. Egy fontos mérföldkövet is elért a Netflix.","shortLead":"A csúcs csomag elérte a 25 dollárt néhány országban, azaz már körülbelül havi 10 000 forinttal terheli meg...","id":"20250122_netflix-streaming-aremeles-merfoldko","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd3f2c4b-541c-4349-a1eb-3040bc5e163e.jpg","index":0,"item":"659f6dff-d34e-42f5-b675-2f3efb58a7a4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250122_netflix-streaming-aremeles-merfoldko","timestamp":"2025. január. 22. 08:37","title":"Durván drágul a Netflix","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"360","description":"A pénzügyi befektető jelentése a forintpiac kilátásait bizonytalannak látja.","shortLead":"A pénzügyi befektető jelentése a forintpiac kilátásait bizonytalannak látja.","id":"20250122_EQUILOR-PROGNOZIS-Lassu-novekedes-nagyobb-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"6621557f-bd0a-4b81-9a1b-6b2e6e3ea364","keywords":null,"link":"/360/20250122_EQUILOR-PROGNOZIS-Lassu-novekedes-nagyobb-inflacio","timestamp":"2025. január. 22. 12:17","title":"A kormánynál lassabb növekedést és nagyobb inflációt vár az Equilor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"faa9f854-643c-4a8d-a62f-ecffe02b26a1","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Hosszú cikkben indokolták meg, miért döntöttek így. ","shortLead":"Hosszú cikkben indokolták meg, miért döntöttek így. ","id":"20250121_le-monde-twitter-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faa9f854-643c-4a8d-a62f-ecffe02b26a1.jpg","index":0,"item":"bfadf2b5-4940-480e-8050-bf7797da823e","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_le-monde-twitter-x","timestamp":"2025. január. 21. 14:50","title":"A Le Monde is otthagyja az X-et Musk miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4317f888-313b-4505-9375-0f21690b18b0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő az első gyermekét 39, a másodikat 47 évesen szülte. Utóbbira egyáltalán nem számított.","shortLead":"A színésznő az első gyermekét 39, a másodikat 47 évesen szülte. Utóbbira egyáltalán nem számított.","id":"20250123_Gryllus-Dorka-a-masodik-gyereke-erkezesekor-eszre-sem-vette-a-terhesseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4317f888-313b-4505-9375-0f21690b18b0.jpg","index":0,"item":"9a14bf3c-97ca-4e0b-a833-4f9e6a746319","keywords":null,"link":"/elet/20250123_Gryllus-Dorka-a-masodik-gyereke-erkezesekor-eszre-sem-vette-a-terhesseget","timestamp":"2025. január. 23. 13:48","title":"Gryllus Dorka a második gyereke érkezésekor észre sem vette a terhességét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe3dffd8-c4d8-4f4f-ba03-e9a5ad963a7d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Zajlanak szakmai szintű egyeztetések, amúgy az EU „arányos választ” fog adni, ha az új amerikai elnök vámháborús intézkedéseket vezet be.","shortLead":"Zajlanak szakmai szintű egyeztetések, amúgy az EU „arányos választ” fog adni, ha az új amerikai elnök vámháborús...","id":"20250122_Az-EU-kesz-visszautni-Trumpnak-de-inkabb-beket-szeretne","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe3dffd8-c4d8-4f4f-ba03-e9a5ad963a7d.jpg","index":0,"item":"9cd9b139-1688-471c-86bb-78a5be4c6671","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250122_Az-EU-kesz-visszautni-Trumpnak-de-inkabb-beket-szeretne","timestamp":"2025. január. 22. 08:50","title":"Az EU kész visszaütni Trumpnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c451ac28-4f95-42bc-bbee-658b5698d31f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A különböző egyetemek mérnökeit és fejlesztőit tömörítő EngineAI robotja, az SE01 az Egyesült Államokban is megmutatta már magát, de a széles közönség egy nemrég készült videó alapján szerezhetett tudomást a létezéséről.","shortLead":"A különböző egyetemek mérnökeit és fejlesztőit tömörítő EngineAI robotja, az SE01 az Egyesült Államokban is megmutatta...","id":"20250121_engineai-se01-robotika-humanoid-robot-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c451ac28-4f95-42bc-bbee-658b5698d31f.jpg","index":0,"item":"95f81c35-80da-4d25-b305-fff1d9f11619","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_engineai-se01-robotika-humanoid-robot-video","timestamp":"2025. január. 21. 17:03","title":"Olyan természetesen sétál az új kínai robot, hogy először filmes trükknek gondolták – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két és fél hónappal a Malév csődje után a magyar utasok még mindig egy sor átszállási lehetőségtől és közvetlen úti céltól esnek el. Ez idő alatt Bécsben és Prágában újabb bevételekhez jut az ottani repülőtér részben azért, mert bizonyos célállomásokat - például Törökországot, Ukrajnát, Oroszországot és Izraelt - illetően Magyarországon még mindig nem módosították a korábbi légügyi egyezményeket - írja közleményében a Budapest Airport.
Miközben idehaza még mindig csak a tervezett tender előkészítése zajlik, a potenciális légitársaságok és a Budapest Airport utasok tízezreit veszíti el a késlekedés miatt minden egyes hónapban - közölte a Budapest Airport.
A repteret üzemeltető cég szerint Bécsből hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről. A cég szerint még nagyobb a lemaradása a magyar fővárosnak Prágával szemben az Oroszországba irányuló légiforgalom területén. Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, míg Prágából 90 repülő jár Oroszországba.
"Mind az osztrák, mind a cseh kormány jelentős piaci előnyökhöz juttatta a gazdaságát, miután liberalizálta a légiközlekedést ezekkel a nem-EU államokkal" - olvasható a Budapest Airport közleményében.
A Malév csődje nyomán a közvetlen budapesti légiforgalom (két város közötti – point-to-point) mintegy 80 százalékát sikerült visszaállítani, de van egy sor olyan célállomás, ahonnan a Budapest Airport önmaga, az érvényes kétoldalú légügyi egyezmények módosítása nélkül nem tud új járatokat, új légitársaságokat beindítani - írták.
Nagyítás-fotógalériánk a Malév történetéről - kattintson a képre!
Fazekas István
Mindennek a társaság szerint rendkívül hátrányos hatása van a magyar gazdaságra, hiszen a lehetségesnél jóval kevesebb turista jut el így Magyarországra, miközben jelentős piaci igény mutatkozik. Számítások szerint hetente négy magyar munkahely szűnik meg a késlekedés miatt, amióta a Malév csődbe ment és nem jelöltek ki a helyére új légitársaságot.
Az Európai Unión belül a piaci liberalizáció hatására manapság bármely EU-állam légitársasága indíthat járatokat az EU bármely két városa között, ha van elég szabad résidő és repülőtéri fogadókapacitás (azaz úgynevezett slot). Ezt nevezik egyszerűen Nyitott Égbolt (Open Sky) légügyi politikának.
Egyes EU-n kívüli piacokon azonban kétoldalú légügyi egyezmények szabályozzák, hogy melyik légitársaság hány járatot üzemeltethet. Budapest esetében olyan fontos piacokra, mint például Oroszország, Ukrajna, Izrael vagy Törökország csakis ilyen légügyi egyezmények alapján lehet repülni. Amíg létezett a Malév, ezeken az útvonalakon két szolgáltató közül lehetett választani, mostanra viszont csak az Aeroflot, az Aerosvit, az El Al és a Turkish Airlines maradt talpon.
A Budapest Airport és néhány érdekelt légitársaság hónapok óta sürgeti a légügyi egyezmények módosítását, de a mai napig nem történt előrelépés az ügyben. Ezek a desztinációk, amelyeken most csak egyetlen légitársaság maradt, nagyon komoly hatással vannak a Budapest Airport forgalmára.
„Ezek a járatok kiemelten fontos üzleti utazók és turisták tízezreit szállítják Magyarországra minden évben. Elképesztő, hogy nagyságrendekkel több utas érkezik ezekről a célállomásokról a Magyaroszágnál kisebb lélekszámú Ausztriába vagy Csehországba, mint Budapestre" - idézi a közlemény Kam Jandut, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatóját.
"Ráadásul a versenytárs hiánya ezeken az útvonalakon rövid idő alatt jegyáremeléshez vezethet, nem is beszélve arról, hogy az utasoknak sokkal szűkebb lesz a választási lehetőségük. Nagyon nagy kihasználatlan potenciál rejlik ezekben a desztinációkban. Úgy gondolom, hogy nem szabad tovább halogatni a döntést, hiszen a késlekedés már most is súlyos hatással van a magyar légiközlekedésre, miközben a szomszédaink tarolnak a piacon” - tette hozzá az igazgató.