szerző:
Napi Gazdaság
Tetszett a cikk?

Meg kell újítani a benzinkutak termékkínálatát, ha már nem árulhatnak majd cigarettát és autópálya-matricát. A mostani állás szerint nincs olyan termék, amely mennyiségében vagy eredménytermelő képességében helyettesíteni tudná ezt a két cikket – olvasható a Napi Gazdaságban.

A Mol-csoport magyarországi kúthálózatában az üzemanyag nélküli forgalom meghatározó részét adja a cigaretta és az e-matrica értékesítése. Piry László, a Mol-csoport kiskereskedelmi igazgatója a lehetséges új termékekről nem beszélt a lapnak, de érzékeltette, hogy olyan cikk, amely a cigaretta profitrátáját pótolja, nemigen akad. Vannak elképzelések, de nem titok, hogy némi fejtörést okoz a helyzet – olvasható a lapban.

Hosszú távon a kiskereskedelmi értékesítésnek még nagyobb szerepet kell kapnia a társaságnál, mivel a kőolajfinomítók optimális működésekor a piaci igényeket kielégítő dízel üzemanyag gyártásakor nem lehet elkerülni, hogy a gázolaj mellett jelentős mennyiségű benzin is készüljön. A benzin több mint 90 százalékát kiskereskedelmi csatornán értékesítik, így a saját hálózat egyre fontosabb lesz.

Stiller Ákos

Az üzemanyag-fogyasztás az elmúlt három évben folyamatosan csökkent a régióban, rövid távon növekvő árversenyre és csökkenő árrésre lehet számítani az alapüzletágban, de a várható GDP-növekedés ezt pozitív irányba mozdíthatja el. Az árréstömeget a Mol igyekszik a shopok működéséből pótolni.

Piry László szerint az a céljuk, hogy Magyarországon és a régióban is magas minőségű "convenience" üzleteket alakítsanak ki a töltőállomásokon. A Mol saját, Corner nevű szolgáltatásával például erősíteni kívánja a gasztrovonalat, kávé-, frissítő- és szendvics- vagy akár melegétel-kínálattal. Az üzletekben olyan termékeket jelenítene meg a társaság, amelyek jelentős árrést adnak, illetve biztos keresletre számíthatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!