szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Komoly problémákhoz vezethet, ha nem az esedékesség sorrendjében, hanem összevissza fizetjük be csekkjeinket.

A villamosenergia- és földgázszolgáltatók körében az utóbbi időben tapasztalható az az újfajta számlázási gyakorlat, miszerint több havi számlát is egy levélben küldenek ki a fogyasztóknak – írja a Pénzcentrum.hu. A fogyasztóknak éppen ezért érdemes odafigyelniük arra, hogy a csekkeket a rajtuk feltüntetett esedékesség szerinti sorrendben rendezzék, ha ez nem így történik, akkor ellenkező esetben a befizetési sorrend felcserélése miatt könnyen szolgáltatás nélkül maradhatnak.

A problémát az okozza, hogy a szolgáltatók többsége a fogyasztó befizetését nem a legrégebbi tartozásra, hanem arra a számlára számolja el, amelyet a fogyasztó aktuálisan befizetett. Vagyis tehát ha a fogyasztó kézhez kapja például a június, július és augusztus havi részszámláit, ugyanakkor elsőként nem a júniusi, hanem például az augusztusi, majd pedig a júliusi csekket rendezi, a júniusban esedékessé vált csekk meg nem fizetése miatt fizetési felszólítást, és a szolgáltató jelenlegi gyakorlatának megfelelően a hálózati elosztótól akár kikapcsolási értesítőt is kaphat a fogyasztó. Ha leszerelik a mérőórát, akkor a visszakapcsolás költségei több tízezer forintra rúgnak.

A kezdetben csak egyhavi, tízezer forintos tartozás igen hamar több tízezer forintosra, gázszolgáltatás esetén akár százezres nagyságrendű összegre is duzzadhat. A piaci szereplők tapasztalatai szerint pedig ilyenkor már alig tudják az ügyfelek egy összegben teljesíteni kötelezettségüket. Tartós fizetési késedelem esetén pedig nem marad más választás, mint a szolgáltatásból történő kizárás.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!