szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az RTL-csoport az év végén felbecsüli magyar egységének értékét, és dönt arról, hogy van-e szükség további leírásokra.

A reklámadó mértékének növelése megerősítette, hogy az RTL-csoport helyesen döntött, amikor az Európai Bizottság elé vitte az ügyet - jelentette ki a társaság szóvivője szerdán a Reuters hírügynökségnek, reagálva a magyarországi reklámadó keddi módosítására. A szóvivő megismételte, hogy az RTL-csoport az év végén felbecsüli magyar egységének értékét, és dönt arról, hogy van-e szükség további leírásokra.

Az RTL-csoport október 16-án nyújtott be hivatalos panaszt az Európai Bíróságnál a reklámadó miatt. Arra hivatkozott, hogy a reklámadó sérti a médiaszabadságot és "elkobzó" jellegű.

Az Országgyűlés kedden fogadta el a jövő évi adótörvényeket. A különadók maradnak, sőt a reklámadó legmagasabb kulcsát 40-ről 50 százalékra emelik.

rtlgroup.com

A német-luxemburgi RTL-csoport bevétele az idei harmadik negyedévben 1 milliárd 259 millió euró volt, gyakorlatilag azonos az egy évvel korábbi 1 milliárd 257 millióval. A kamatok, adók és az értékcsökkenés levonása előtti eredménye 160 millió euró volt, szinte azonos az egy évvel korábbi 161 millióval. Az RTL-csoport a német Bertelsmann-konszern része, amelynek éves forgalma összesen 16,36 milliárd euró. A csoport nettó nyeresége az első félévben 202 millió euróra, az egy évvel korábbinak mintegy felére csökkent, miután sajtóértesülések szerint 88 millió eurót írt le magyarországi érdekeltségének értékéből. 

Az RTL-csoport összesen 1,054 milliárd forintot, ebből az RTL Klub (Magyar RTL Zrt.) 845,7 millió forintot fizetett ki reklámadóként - írta a Világgazdaság augusztus végén a társaság sajtóosztályától kapott tájékoztatás alapján. A Nemzetgazdasági Minisztérium korábban azt közölte a lappal, hogy augusztus 20-ig összesen 1,3 milliárd forint bevétel érkezett a reklámadóból. 

Az adózóknak idén az első adóelőleget augusztus 20-ig kellett befizetni, az adóelőleg alapja a 2013-ban elért nettó árbevételnek a törvény hatályba lépése napjától, azaz 2014. augusztus 15-étől december 31-éig terjedő időarányos része. Kolosi Péter programigazgató a Népszabadságnak korábban azt mondta, hogy a reklámadó legfelső kulcsának emelése után jövőre mintegy 5 milliárd forintra nőhet a cég reklámadó-kötelezettsége.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!