szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Másképp kell megfogalmazni a magyar üzeneteket a déli nyitásban, mint a keleti nyitás során – mondta Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. vezérigazgató-helyettese, aki szerint Ghána, a Dél-Afrikai Köztársaság, Botswana, Marokkó vagy Brazília perspektivikus országok lehetnek a magyar cégek számára.

Más a kulturális vetület a déli nyitás célországaiban, ezért az üzeneteket is másképp kell megfogalmazni – közölte Kun Gábor, az MNKH vezérigazgató-helyettese a Napi Gazdaságnak adott interjújában, amely a kereskedőház brossúrájában jelent meg a lap mellékleteként.

"Magyarország azért is szerencsés, mert sosem volt gyarmattartó" – tette hozzá Kun Gábor. Szerinte a fekete kontinensen több az olyan állam, amelynek függetlensége nem régi keletű, ezért főleg az európaiak esetében érzékenyek arra, ha külföldiek jelennek meg a határaikon belül.  

A lehetőségek felmérése után Kun Gábor szerint kiderült, hogy többek között Ghána, Dél-Afrika, Botswana vagy Brazília is kínálhat lehetőségeket, ezekben az országokban érdemes szisztematikusan dolgozni. "Az uruguayi Montevideóban mindenki ismeri a Ganz darukat, Ghánában pedig egy kormányülést kis túlzással magyar nyelven is megtarthatnánk" – tette hozzá.

A kiadványban Királyfalvi Róberttel, a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft. ügyvezetője azt mondta, az USA-ban és Kanadában is nyitnának kereskedőházat, és kereskedelmi képviseletet telepítenének az EU országaiba is, "hiszen nem cél, hogy az ide köthető kapcsolatainkat elveszítsük".

Hozzátette, az még nem dőlt el, milyen formában jelenhetnek meg az EU-államokban, de külön irodákat nem nyitnának.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!