szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Arra akarták felhívni a figyelmet, hogy a kerékpárosokon legyen sisak.

Szexizmussal vádolják a német közlekedési minisztérium reklámkampányát, amelyben arra bíztatják a kerékpárosokat, hogy viseljenek sisakot biciklizés közben. A bírálóknál az verte ki a biztosítékot, hogy a reklámban szereplő német topmodell, Alicija Köhler egy lila sisakon kívül csak fehérneműt visel, miközben a plakát felirata az, hogy "szarul néz ki, de megmenti az életemet". A kritikusok szerint ez zavarba ejtő, ostoba és szexista.

A Guardian beszámolója szerint a hirdetést kormánypárti politikusok is kifogásolták. A családügyi miniszter például a Facebookon üzent a közlekedési miniszternek, hogy tetőtől talpig felöltözve is fel lehet hívni a figyelmet a biciklis sisak viselésének fontosságára.

A közlekedési minisztérium azzal vágott vissza, hogy egy közlekedési reklám akkor sikeres, ha megrázó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!