A román miniszter szerint az idén elkezdik a Kolozsvár-magyar határ közti szupervasutat

A román miniszter szerint az idén elkezdik a Kolozsvár-magyar határ közti szupervasutat

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI / Zelki Benjámin

A korábban beharangozottakkal ellentétben azonban már csak 160 km/órás végsebességű vasútról beszélt Razvan Cuc. Így is jóval gyorsabban lehet majd eljutni szinte az összes fontos erdélyi városba Magyarországról vonattal.

Emlékezetes, Szijjártó Péter és Teodor Melescanu, Románia és Magyarország külügyminisztere tavaly januárban tárgyalt a 450 kilométeres Budapest-Kolozsvár szuperexpressz létrehozásáról. TGV-típusú gyorsvasúti összeköttetésről beszéltek, legalább 160 kilométeres átlagsebességgel, Budapest és Kolozsvár között.

Razvan Cuc román szállításügyi miniszter most Aranyosgyéresen arról beszélt, hogy készen van a megvalósíthatósági tanulmány a Kolozsvár és Biharpüspöki (magyar-román határ) közti vasútvonal korszerűsítésére, és még az idén elkezdődhet a munkálatok tervezése és kivitelezése.

A miniszter a Kolozsvár - Biharpüspöki vonalszakaszról azt mondta, a vonalon közlekedő személyszállító vonatok számára 160 kilométeres sebességet terveznek. Ami ugye már nem egészen egyezik a TGV-típusú szupervonattal.

A vonalat be kellene kötni a már felújítás alatt álló négyes páneurópai vasúti folyosóra, és akkor Kolozsvár és Bukarest között is felgyorsulna a vasúti szállítás, mondta a tárcavezető. A 4-es számú európai vasúti korridor felújítása már folyamatban van Romániában - Arad és Brassó között, a Koslárd (Coslariu) és Piski (Simeria) közötti szakasz modernizálása az idén befejeződik. 

A 4-es vasúti korridor magyarországi szakasza is megújult már Szajol és Békéscsaba között. Azaz ha a munkák jól haladnak, a Budapest-Békéscsaba-Arad-Brassó vasútvonalon nemsokára jóval gyorsabbak lehetnek a vonatok.

(A páneurópai vasúti és közúti korridorokról itt talál térképet.)

Magyarországon is elfogadták már a Biharpüspöki-Püspökladány vonalszakasz fejlesztését, ami a szintén felújítás alatt álló Szajol-Debrecen vonalszakaszhoz kapcsolódik. Ami azt jelenti, hogy ha a szóban forgó munkálatok is befejeződnek, akkor lényegesen lecsökken a Budapest-Szolnok-Nagyvárad-Kolozsvár vasútvonalon is a menetidő. Igaz, a beígért 160 kilométer per órás átlagsebességtől így is messze leszünk.

Hozzászólások