Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy olyan piacra törnek be, amelyik látszólag sok jóval nem kecsegtet.
Nagyszabású terjeszkedésbe kezdett a német óriás az Egyesült Királyságban, ahol a hazai szupermarketláncok egymást ölik egy olyan piacon, amelyen szinte lehetetlen profitot csinálni. Ennek ellenére a Lidl is nyomul: öt éven belüli londoni üzleteinek a számát negyvennel kívánja növelni. Az Aldi pedig a brit fővárosban a jelenlegi 25 helyett 100 szupermarketet tervez, két év alatt így boltjainak a száma 840-ről 1200-ra növekszik a szigetországban. Mindezt egymilliárd fontért, ami azért érdekes, mert a Brexittel kapcsolatos bizonytalanságok miatt épphogy tartanak a befektetők az országtól.
Nem a profitnövekedés a lényeg. A német óriások a saját piacuk után mindenképp külföldre vágyakoznak. Az indok: a hazai vásárlók spórolnak, ezért csak igen lassan növekszik a fogyasztás Németországban, ahol mind a kormány, mind pedig a társadalom a visszafogott fogyasztás híve, szemben mondjuk Nagy Britanniával. Igaz, ez inkább abban nyilvánul meg, hogy egyre jobban eladósodnak, nem abban, hogy elfogadnák a magasabb árszintet. Olyannyira, hogy a négy nagy brit lánc, a Tesco, a Sainsbury’s, az Asda és a Morrisons kénytelen egymás alá ígérni árakban, hogy megtartsák a vásárlóikat. A profitok így minimálisak, ha egyáltalán vannak.
Az Aldi is kénytelen volt a profitja egyötödét beáldozni a növekedés érdekében: “minket nem a nyereség, hanem a terjeszkedés érdekel. Több boltot, több vásárlót akarunk” – fogalmazta meg az Aldi filozófiáját a Deutsche Wellének a cég helyi igazgatója. Giles Hurley, akihez az Egyesült Királyságon kívül Írország is tartozik, arról is beszélt, hogy a Brexit sem zavarja őket igazán, mivel a termékeik 75 százaléka helyi. vagyis Nagy-Britanniában készült.
Így az a furcsa helyzet áll elő, hogy míg a brit cégek odavannak az aggodalomtól a Brexit miatt, a két német óriás, az Aldi és a Lidl vígan terjeszkedni és növekedni készül egy olyan piacon, amelyen már ma is szinte lehetetlen profitot elérni, és akkor még nem beszéltünk a várható recesszióról, mely az eladósodott brit háztartások számára akár pénzügyi katasztrófát, a kiskereskedelem számára pedig jelentős fogyasztáscsökkentést hozhat.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
Az utolsó negyedben úszott el az esély a győzelemre.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.