Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Több mint 1500 forinttal nőttek az állam kiadásai az egy évvel korábbihoz képest, miközben a bevételek csak 142 milliárd forinttal emelkedtek.
Az előzetes adatok szerint 1629 milliárd forint, a GDP 4,6 százaléka volt a kormányzati szektor első három negyedéves hiánya 2020-ban – közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Ez 1405 milliárd forinttal nagyobb hiány, mint ami 2019 első három negyedévében volt.
A jelentős romlás oka logikus: a járvány miatti válságban alig nőttek az állam bevételei, a kiadások annál inkább.
A kormányzati szektor bevétele 15 076 milliárd forint volt, mindössze 142 milliárd forinttal több, mint 2019 első három negyedévében. A kiadások 16 705 milliárd forintra nőttek, ami 1547 milliárd forintos növekedést jelent.
Az eredeti terv az volt, hogy 367 milliárd forint lesz 2020-ban az államháztartási hiány, most ennek a 443 százalékánál tartunk, de ez önmagában most nem jelent katasztrófát: az, hogy a válságkezelés idején elszállnak az állami kiadások és így elengedik a hiánycélt, egyáltalán nem egyedi, Európa legtöbb országában ezzel próbálkoznak a kormányok most. Amiatt már sokkal több kritika érte a magyar kormányt, hogy valóban arra szán-e elég támogatást, amire a válság alatt a leginkább kellene.
Fontos emlékeztetni, hogy ezek az első három negyedéves adatok, azt nem mutatják, hogy október óta, a járvány második hullámának durva szakaszában mi történt. Arról viszont a Pénzügyminisztérium már decemberben kiadott egy előzetes tájékoztatást, hogy januártól novemberig a központi költségvetés hiánya 2778 milliárd forint volt, október-novemberben látványosan elszállt.
Az első három negyedévben a jövedelemadó-bevételek 57 milliárd forinttal, 2,5 százalékkal nőttek. A termelési adók 34 milliárd forinttal, 0,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, az áfabevétel emelkedése 38 milliárd forint, 1,2 százalék volt. A társadalombiztosítási hozzájárulások 157 milliárd forinttal, 3,8 százalékkal csökkentek. Az „egyéb bevételek” elnevezésű sor 211 milliárd forinttal, 9,2 százalékkal nőtt.
A kiadási oldalon eközben a kifizetett munkavállalói jövedelem 5,3 százalékkal, 187 milliárd forintra, a pénzbeni társadalmi juttatások pedig 7 százalékkal, 261 milliárd forintra nőttek. A kamatkiadások 54 milliárd forinttal, 6,9 százalékkal nőttek.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.