Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd0f30e8-19d7-423b-a94c-dc21082d66f1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tizenöt éve nem gyűlt össze 20 centimétert elérő hóréteg a pestszentlőrinci állomáson.","shortLead":"Tizenöt éve nem gyűlt össze 20 centimétert elérő hóréteg a pestszentlőrinci állomáson.","id":"20250417_tobb-mint-egy-evtizede-alig-esik-ho","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0f30e8-19d7-423b-a94c-dc21082d66f1.jpg","index":0,"item":"75356bed-9869-4e06-880b-aa98f5f17683","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_tobb-mint-egy-evtizede-alig-esik-ho","timestamp":"2025. április. 17. 08:08","title":"Drasztikus visszaesés: több mint egy évtizede alig esik hó Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4dc3964-6ed2-4d66-8f94-34ff6027a23c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Friderikusz Sándornak adott interjút a médiavállalkozó, beszélt arról is, miért távozott az úszószövetség éléről és hogy hogyan készül a börtönlétre.","shortLead":"Friderikusz Sándornak adott interjút a médiavállalkozó, beszélt arról is, miért távozott az úszószövetség éléről és...","id":"20250417_Gyarfas-Tamas-meg-volt-gyozodve-arrol-hogy-felmentik-a-Fenyo-ugyben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4dc3964-6ed2-4d66-8f94-34ff6027a23c.jpg","index":0,"item":"c92160e2-f625-49b6-b532-3c1bbb30163e","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Gyarfas-Tamas-meg-volt-gyozodve-arrol-hogy-felmentik-a-Fenyo-ugyben","timestamp":"2025. április. 17. 23:25","title":"Gyárfás Tamás meg volt győződve arról, hogy felmentik a Fenyő-ügyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b1f0acb-a733-42a8-a93a-8e700a054a7f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Változtatott a stratégiáján az OpenAI: míg korábban a vállalat vezérigazgatója, Sam Altman arról beszélt, hogy nem lesz önálló termék az o3 nyelvi modellből, most egy másik mellett ezt is közreadta a cég.","shortLead":"Változtatott a stratégiáján az OpenAI: míg korábban a vállalat vezérigazgatója, Sam Altman arról beszélt, hogy nem lesz...","id":"20250417_openai-chatgpt-o3-o4-mini-nyelvi-modellek-mestetresges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b1f0acb-a733-42a8-a93a-8e700a054a7f.jpg","index":0,"item":"e8901cbc-7443-461a-abe7-6f9a27231479","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_openai-chatgpt-o3-o4-mini-nyelvi-modellek-mestetresges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 17. 15:03","title":"Kiadott két új nyelvi modellt az OpenAI, könnyen megértik a képeket is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7dcc8253-4e4d-4a87-8fe0-ed76de72a777","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ország búcsút intett a Barátság vezetéknek.","shortLead":"Az ország búcsút intett a Barátság vezetéknek.","id":"20250417_csehorszag-oroszorszag-koolaj-baratsag-vezetek-levalas-transalpine","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7dcc8253-4e4d-4a87-8fe0-ed76de72a777.jpg","index":0,"item":"9d715a96-548e-4038-b5aa-aeb1a34aa4dc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_csehorszag-oroszorszag-koolaj-baratsag-vezetek-levalas-transalpine","timestamp":"2025. április. 17. 12:58","title":"Csehország teljesen levált az orosz olajról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gép kigyulladt.","shortLead":"A gép kigyulladt.","id":"20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72.jpg","index":0,"item":"e13b022f-6c20-4624-9d32-ca6ce493f038","keywords":null,"link":"/elet/20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító az USA-ban, mert nyúl került a hajtóműbe – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68141b63-049a-45a2-82fd-61faa5b7eec5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Tragikus végkifejlet felé halad a belga-marokkói rendező, Jawad Rhalib Amal című filmje egy brüsszeli iskoláról.","shortLead":"Tragikus végkifejlet felé halad a belga-marokkói rendező, Jawad Rhalib Amal című filmje egy brüsszeli iskoláról.","id":"20250417_hvg-Amal-Jawad-Rhalib-film-hbo-max","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68141b63-049a-45a2-82fd-61faa5b7eec5.jpg","index":0,"item":"8dae4ede-bafc-4616-b00f-4eb348b01dfb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Amal-Jawad-Rhalib-film-hbo-max","timestamp":"2025. április. 17. 18:30","title":"„Ha egyszer megízleltük a szabadságot, nem bírjuk ki nélküle”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42dfe9b0-6b65-4220-a4c7-5ad7ad32d6e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Kilencedik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250416_Gondolkozz-velunk-Kotogetes-Szexi-a-matek-9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42dfe9b0-6b65-4220-a4c7-5ad7ad32d6e3.jpg","index":0,"item":"aab52764-b8ad-4357-b7d9-d00c3ab2716d","keywords":null,"link":"/elet/20250416_Gondolkozz-velunk-Kotogetes-Szexi-a-matek-9","timestamp":"2025. április. 17. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Kötögetés – Szexi a matek 9.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c8c6311-4183-4573-ac06-cd73ef726da0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A tervek szerint először egy memorandumot, majd a végleges dokumentumot írják alá a felek.","shortLead":"A tervek szerint először egy memorandumot, majd a végleges dokumentumot írják alá a felek.","id":"20250417_ukrajna-egyesult-allamok-haboru-asvanykincsek-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c8c6311-4183-4573-ac06-cd73ef726da0.jpg","index":0,"item":"67394217-45be-4997-bb6f-93e7fa2cc64a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_ukrajna-egyesult-allamok-haboru-asvanykincsek-megallapodas","timestamp":"2025. április. 17. 07:47","title":"Kijev szerint közel az ukrán–amerikai megállapodás az ásványkincsekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A sztrádák egy része túl korán vagy feleslegesen épült meg a G7 számításai szerint.
Nem csak az M6-os autópálya kevéssé kihasznált, azon kívül is több száz kilométernyi sztrádát építettek Magyarországon, amelyen kicsi a forgalom – írja a G7, amely példaként az M3-as Nyíregyháza utáni vagy az M35-ös és M4-es Debrecen és a romám határ közötti szakaszát említette.
A kihasználtság a gyorsforgalmi utaknak csupán a negyede esetében éri el az 50 százalékot; a sztrádahálózat 12 százalékán 10 százalék, 39 százalékán pedig 20 százalék alatti. A lap szerint 671 kilométer olyan út van, amelyet feleslegesen vagy túlzó paraméterekkel építették ki: autópálya vagy autóút helyett akár egy kétszer egysávos főút is elég lett volna. Igaz, ezt a megállapítást a 2020-as forgalomszámlálási adatokra alapozzák, márpedig abban az évben a koronanavírus-világjárvány kitörése miatt mind a belföldi, mind az országon áthaladó tranzitforgalom kisebb volt a megszokottnál.
Az elmúlt évtized átlagáraival számolva mindez a lap szerint azt jelenti, hogy a 1500 milliárd forintot – a közel 700 milliárdos „rezsivédelmi alap” több mint kétszeresét – fordította felesleges vagy túl korán megépített sztrádákra. Az összegből 350 milliárdot kötlöttek olyan autópályák építésére, ahol a kapacitás közel 10 százalékát sem érte el a forgalom 2020-ban.
Kikalkulálta a lap azt is, hogy egy-egy útszakaszt mennyire volt költséges felépíteni a forgalomhoz arányosítva, vagyis hogy az átadás utáni első olyan évben, amikorról elérhetők forgalmi adatok, mekkora költség jutott minden egyes autós által megtett kilométerre. Ebből a szempontból a 2020-ban átadott, az M7-es autópályát Zalaegerszeggel és Keszthellyel összekötő M76-os első szakasza a legrosszabb: ha az autósoknak kellene megfizetni, minden egyes kilométerért 235 forintot kellene az építés költségére kifizetni.