szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A következő négy évben 47,5 milliárd forintot szán a kormány az újonnan elinduló közútfejlesztési beruházásokra.

24 közútfejlesztési projektet kell elindítani – erről adott ki a kormány határozatot a hétfői Magyar Közlönyben. Ez azért is érdekes, mert két hónapja sincs, hogy kiderült, Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma eddig 270 beruházást függesztett fel tavaly május óta.

Itt a megszüntetett állami beruházások frissített listája: hidak, sportcsarnokok, utak, iskolák

Június 6-ig 270 beruházást függesztett fel Lázár János építési és közlekedési miniszter tárcája - derül ki egy friss listából. Ez kevesebb, mint a tavaly ősszel közzétett 284 tétel, de így is szép számmal vannak a listán elmaradó híd- és útépítések, lefújt oktatási-, sport-, és egészségügyi beruházások.

Mint írták, a beruházások „kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési jelentőséggel” bírnak. Lázár János feladata lett azonnali hatállyal gondoskodni arról, hogy meginduljanak a közbeszerzések a munkák előkészítésére. Varga Mihálynak pedig a 2024-es költségvetésben 12,5 milliárd forintot kell találnia az állami beruházások során ezekre a célokra, majd 2025-ben 19,3, 2026-ban 9,9, 2027-ben pedig 5,8 milliárd forintot kell biztosítani – ez tehát összesen 47,5 milliárd forint.

A 24 program a következő:

  • Baja, déli elkerülő út előkészítése,
  • M9-es gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
  • 51-es főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
  • M9-es gyorsforgalmi út előkészítése 51-es és 53-as főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
  • Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
  • Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832-es út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
  • M4-es gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcagot elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
  • Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
  • Kaposvár délkeleti iparterület megközelítésének előkészítése,
  • 8-as és 82-es főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
  • 32-es főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
  • 47-es főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
  • 31-es főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
  • M44-es gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
  • Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87-es főútra,
  • M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
  • Bük és az M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
  • Békéscsaba, déli elkerülő út 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető előkészítése,
  • Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
  • Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
  • Tormásliget elkerülő út előkészítése,
  • Komárom keleti elkerülő infrastruktúra fejlesztéseinek előkészítése,
  • Mihályfa elkerülő út előkészítése,
  • Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!