Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Emiatt pedig egyre többen ülünk egy kocsiba.
Miközben a középkorú magyar autósok évek óta átlagosan ugyanannyit, 16-18 ezer kilométert vezetnek, a tankolás drágulása miatt emelkedtek az üzemanyag-kiadásaik – állapítják meg a K&H jövő kutatásában.
A havi átlagos üzemanyag-kiadás rekordszintre, 30 ezer forintra emelkedett, ám ez kedvező eredményt is hozott: 37-ről 54 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik nem egyedül ülnek autóba.
A felmérés egyik fő megállapítása, hogy mivel az átlagos havi üzemanyagköltés a 2023-as évhez képest 2 ezer forinttal nőtt,
a 2024-es 30 ezer forintos érték a legmagasabb a 2010-es évek közepén indult felmérés történetében.
A felmérés készítői emlékeztetnek, 2017-ben még havi 20 ezer forintos volt ez az érték. Ez alapján kiszámolható hogy tavalyra 50 százalékkal, másfélszeresére emelkedett az autót használók havi átlagos üzemanyagköltése, ami viszont alatta marad az összesített inflációnak, ami 61 százalékos volt ez idő alatt.
Mivel a kisebb településeken élők többet használják az autót, ez megmutatkozik a költségekben is:
miközben a budapestiek havi 23 ezer forintért tankolnak átlagosan, a falvakban lakó középkorú autósok 33 ezer forintért teszik ugyanezt.
A felmérés alapján három nagyobb csoportba sorolhatók az autót használók:
A megkérdezettek közel tizede nem tudott nyilatkozni a költés mértékéről.
A kutatásban kitértek az autózási szokások változásaira is, a válaszadók 73 százaléka azt állította, hogy jobban odafigyel arra, hol tankol, ami megegyezik az egy évvel korábbi eredménnyel, és leginkább a közepes jövedelműek figyelnek erre.
Egy év alatt jelentősen megnőtt azok aránya, akik arról számoltak be, hogy a korábbihoz képest többen utaznak egy autóban: 37-ről 54 százalékra nőtt ez az arány, amit a felmérők szerint kedvező, hiszen azt jelzi, hogy sokan tudatosabban autóznak.
A kutatásban részt vevő középkorú autósok az üzemanyagok árának további emelkedésére számítanak a jövőben: egy év múlva átlagosan 688 forintos átlagárral számolnak, a medián pedig a 650-699 forint közötti intervallum lett.
Egy évvel korábban is szerepelt a felmérésben ez a kérdés: 2023 végén a válaszadók átlagosan 701 forintos árat vártak egy évvel későbbre, ám ezt a szintet a tényleges ár nem érte el: tavaly decemberben a hivatalos KSH-adatok szerint a benzin átlagára jóval alacsonyabb, 619 forint, a gázolajé pedig 630 forint volt.
Az aktuális üzemanyagárról itt írtunk legutóbb.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az európai támogatás a tettre készek koalíciójának kiállását jelenti, amelynek Magyarország nem tagja.
Biztosítékot akar, hogy Oroszország nem avatkozik be a választásokba.
Ez alig egy héten belül már a negyedik eset.
Egy szerencsésé az 1,4 milliárd forintos főnyeremény.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A Fellininél és Pasolininél is játszó színész 87 éves volt.