EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Eddig úgy volt, hogy 3 százalék alatti hiányt akarnak 2026-ra, de most már szó sincs ilyesmiről.
Elkezdte a Nemzetgazdasági Minisztérium a 2026-os költségvetés tervezését – írta az NGM. A minisztérium közleményéből kiderül az is, hogy egyetlen év szünet után visszatérnek ahhoz a sokat kritizált menetrendhez, hogy már júniusban megszavazza a parlament a költségvetést.
Azt is írásba adta az NGM: a 2026-os költségvetési hiánycél a GDP 3,5 százaléka lesz. Ez pedig azt jelenti, hogy már a tervezés első lépésénél feladták az eddigi célt. Varga Mihály akkori pénzügyminiszter még tavaly nyáron ígérte meg, hogy 2026-ban már 3 százalék alatti lehet a hiány, a magyar középtávú tervet pedig alig egy hónapja fogadta el az Európai Bizottság, abban a kormány azt az ígéretet tette, hogy a 2026-os költségvetési hiányunk a GDP 2,9 százaléka lesz.
A kormány terve úgy ment át az uniós testületen, hogy a kiadásnövekedési terveket jócskán csökkenteni kellett. Most viszont már bejelentették a választás előtti osztogatást, úgyhogy a hiány is nagyobb lehet, mint amit eddig vállaltak.
Más kérdés, hogy mostanában amit vállalnak, azt sem sikerül teljesíteni. 2024-re például az eredeti cél az volt, hogy GDP-arányosan 2,9 százalék legyen a hiány, majd amikor pár hónap elteltével látszott, hogy ezt képtelenek elérni, megemelték 4,5 százalékra, és végül azt is bőven túllépték.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
A miniszterelnök szerint olyan fontos szerepet játszunk Ukrajna energiaellátásában, hogy ha például egy baleset miatt nem tudnánk nekik áramot és gázt küldeni, akkor megállna az országuk. Megnéztük, mennyi ebben az állításban az igazság.
A HVG által leleplezetthez hasonló ügy többet nem fordulhat elő.
Nehéz időszak előtt áll a MÁV és az utazóközönség is.