Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Többet már nem fognak emelni, még akkor sem, ha az Egyesült Államok tovább megy a vámháborúban.
Kína április 12-től minden amerikai termékre megemeli a vámtarifákat 84 százalékról 125 százalékra – írja a Bloomberg a kínai pénzügyminisztérium közleményére hivatkozva.
Ezzel Kína ismét határozott választ adott a Donald Trump amerikai elnök legutóbbi bejelentésére, amely szerint 84-ről 125 százalékra (a márciusban bejelentett alapvámmal együtt már 145 százalékra) emelte az ázsiai országban gyártott importtermékekre kivetett vámot. A minisztérium ugyanakkor hozzátette, hogy Kína figyelmen kívül fogja hagyni az Egyesült Államok esetleges további vámintézkedéseit.
„Tekintettel arra, hogy az amerikai termékek a jelenlegi vámterhek mellett már nem lesznek versenyképesek Kínában, ha az amerikai fél továbbra is újabb tarifákat vet ki a kínai exportra, a kínai fél ezt figyelmen kívül fogja hagyni” – olvasható a közleményben.
Eközben a Reuters arról ír, hogy a kölcsönös vámintézkedések és ellencsapások pusztítóbb hatással lehetnek a fejlődő országokra, mint a külföldi segélyek (főként az USAID-alapok) megvonása. Erről az ENSZ kereskedelmi ügynökségének igazgatója beszélt pénteken.
Az International Trade Centre becslése szerint a globális kereskedelem 3-7 százalékkal, a világgazdaság teljesítménye pedig 0,7 százalékkal csökkenhet, leginkább a fejlődő országokat sújtva.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.