szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hasonlóan járt egy dombóvári férfi is.

A napokban ketten is feljelentést tettek a Dombóvári Rendőrkapitányságon, miután ismeretlenek több millió forinttal rövidítették meg őket internetes bankolást követően. Mindkét feljelentő egyazon pénzintézet ügyfele – írja a police.hu.

Egy mágocsi nő személyi kölcsönt igényelt néhány napja, majd kapott róla egy üzenetet, hogy megérkezett az összeg a számlájára. A telefonján belépett a banki felületre, mert szeretett volna limitet módosítani, de a művelet nem járt sikerrel, ezért a keresőbe beírta a valósnak gondolt banki címet. Ekkor a telefonjára kapott egy SMS-t egy appregisztráció megerősítésére, amit be is írt az eredetinek vélt banki felületen.

Megjelent egy forgó kör, de nem írta ki, hogy sikeres a művelet, ezért kilépett az alkalmazásból. Amikor a laptopján próbált belépni, sikerrel járt, de akkor már hiányzott a számláról 4 millió 900 ezer forint, amit egy ismeretlen férfi nevére utalt el valaki. Nem kapott üzenetben az utalás megerősítéséhez szükséges kódot, sem értesítést az utalásról.

Hasonlóan járt egy dombóvári férfi is, aki a számítógépéről indított céges utalásokat követően kapott SMS-ben egy app telepítéséhez szükséges kódot. Mint elmondta, nem adta meg máshol a belépési adatait. Ennek ellenére néhány órával később üzenetben tudatta vele a pénzintézet, hogy zárolták a számláját egy gyanús – közel 2 millió forint összegű – utalás miatt. A férfi sem kapott üzenetet az utalás jóváhagyásához és a tranzakcióról sem.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!