Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az új szabályozás szerint az elkövetkezendő két évben a gyártók a gépjárművek és alkatrészek importjára kivetett 25 százalékos vám egy részét visszaigényelhetik majd.
Ahogyan arra már számítani lehetett, Donald Trump amerikai elnök kedden a gépjárműalkatrész-importra kivetett vámok részleges visszatérítéséről határozott egy rendeletben kétéves átmeneti időre az Egyesült Államokban működő gyártók számára.
Ezzel a kormányzat enyhíteni akarja az autóipari vámok hatását úgy, hogy csökkenti a belföldön gyártott autókhoz felhasznált külföldi alkatrészekre kivetett egyes vámokat, valamint megakadályozza, hogy a külföldön gyártott autókra kivetett vámok halmozódjanak más meglévő terhekkel.
Az új szabályozás szerint a gyártók gépjárművek és alkatrészek importjára márciusban kivetett 25 százalékos vám egy részét visszaigényelhetik majd, és más vám-ellentételezésre is pályázhatnak. Ez azt jelenti, hogy jövő év április 30-ig a gyártók által ajánlott fogyasztói ár 3,5 százalékát kaphatják meg ellentételezésként, valamint az ezutáni időszakban egészen 2027 áprilisáig az ár 2,5 százaléka lesz az ellentételezés.
A rendelet amerikai és külföldi tulajdonú gyártókra is vonatkozik, annyi feltétel van, hogy a jármű az Egyesült Államokban készüljön el. A szabályozásban szerint az intézkedés célja az, hogy időt hagyjon az Egyesült Államokban működő autógyártók számára az alkatrész-előállítás belföldre telepítéséhez.
Ugyancsak kedden Scott Bessent pénzügyminiszter a Hehér Házban azt mondta, hogy nagyon közelinek tartja a kereskedelmi megállapodást Indiával, de megemlítette azt is, hogy Dél-Koreával, valamint Japánnal is előrelépést értek el az egyezségről szóló tárgyalásokon. Howard Lutnick kereskedelmi miniszter kedden azt közölte, hogy egy országgal megállapodás született. A CNBC-nek adott interjúban elmondta, hogy részleteket addig nem tud bejelenteni, míg a szóban forgó ország kormánya és törvényhozása azt jóvá nem hagyja.
Már a vámok bejelentésekor számtalan elemző figyelmeztetett rá, hogy a gépjárművek- és járműalkatrészeket érintő vámok bevezetése nem olyan egyszerű, ráadásul jó eséllyel különösen fájdalmas az USA-ban termelő gyáraknak és a fogyasztóknak. A gyárak ugyanis jellemzően sok importalkatrészt használnak, ráadásul a Mexikóval és Kanadával összefonódott termelés során egy jármű többször átlépi a határt, mire kész autó lesz belőle.
Nyitókép: MTI / EPA / Chris Kleponis.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.