szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hidraulika segítségével próbálták az egyenként 3000 tonnát nyomó pályatesteket beemelni, de tolás közben az egész völgyhíd elcsúszott.


Múlt héten kezdte meg a beruházó a 8-as főút építésének valószínűleg leglátványosabb szakaszát, a márkói viadukt „helyretolását”.

© Veszprémi Napló

A völgyhíd egészét a bándi oldal felőli hetes hídfő mögött teljes egészében megépítették. A 273 méteres 2-2 sávos pályatesteket kiépített hidraulika segítségével együtt akarták mozgatni, ami nem egyszerű feladat, a pályatestek ugyanis egyenként háromezer tonnát nyomnak.

A műveletet megkezdték, de a Veszprémi Napló információi szerint a viadukt tolás közben elcsúszott. Skoumal Gergely főépítésvezető a műszaki problémát elismerte, mint elmondta a völgyhíd tolás közben déli irányba, körülbelül egy métert mozdult oldalra és így lecsúszott az alátámasztásokról a szerelőtérre. A rögzített segédhíd, amit a híd betolásához használtak deformációkat szenvedett de szerencsére nem csúszott le az első oszlopról ami komolyabb problémát is okozhatott volna.
Az okokat jelenleg vizsgálja a kivitelező.

Szaúd-Arábia és Katar rendezik Szíria tartozását a Világbankkal szemben

Szaúd-Arábia és Katar rendezik Szíria tartozását a Világbankkal szemben

Gazdaságélénkítő csomaggal reagál Kína az amerikai vámok sorvasztó hatására

Gazdaságélénkítő csomaggal reagál Kína az amerikai vámok sorvasztó hatására

V8 helyett hatalmas aksival támad az elektromos új Range Rover

V8 helyett hatalmas aksival támad az elektromos új Range Rover

Meg kell vonni Magyarország szavazati jogát az EU-ban – üzenik az új német kormánynak német jogászok

Meg kell vonni Magyarország szavazati jogát az EU-ban – üzenik az új német kormánynak német jogászok