szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt.

A Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt. tájékoztatása szerint az NKH február 26-án engedélyezte az autópálya Bátaszék és Bóly közötti szakaszán lévő alagút továbbépítését. Az engedély kiadásához a Pécsi Bányakapitányság, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az Országos Rendőr-főkapitányság is hozzájárult - olvasható a zrt. közleményében.

Az alagút fejtési munkáit a Mecsek Construction Group a helyreállítási, kiviteli tervekben szereplő kombinált biztosítással folytatja. Ennek egyik eleme az úgynevezett jet-grouting technológia, azaz cementhabarcs-injektálással végzett nagynyomású talajszilárdítás. 

Rakita András, a Mecsek Construction Group főmérnöke az eljárásról elmondta: ennek során egy fúrószár nagy nyomással kötőanyagot présel a talaj szemcséi közé, és egy henger alakú talajoszlopot készít az omlással érintett szakasz mindkét oldalán. Emellett a vájat felső boltívében acélcsöveket hajtanak előre sűrűn egymás mellé, ez a csőernyő biztosítja a fejtéskor felülről a védelmet - mondta a főmérnök.
 
Az autópálya A jelű alagútja a déli portálnál, Bátaszék közelében 2008. július 24-én omlott be. Az omlás után az NKH azonnal leállította a fejtést. A hatóság elrendelte a B és C jelű alagutak építésének leállítását is, ezt azonban később feloldotta. 

Az omlás-helyreállítási munkákat a technológia munkavédelmi felülvizsgálatát, a gépek üzembe helyezését, valamint a munkavállalók oktatását követően lehet megkezdeni - közölte a MAK Zrt. A zrt. beszámolt arról, hogy az omlás által nem érintett alagutak, alagútrészek építése jó ütemben halad, a decemberi háromnapos ünnepi leálláson kívül egész télen folytatódott a munka. Az M6/M60 Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya többi szakaszán az ütemtervnek megfelelően, néhol azt meghaladva folynak a munkálatok - tájékoztatta az MTI-t a koncessziós társaság.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!