szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Nyugat-Európában jobb a helyzet, mint nálunk, de nem nagyságrendekkel.

Nyugat-Európában jobb a helyzet, mint nálunk, de nem nagyságrendekkel. Sokan a brit példákat hozzák elő, a szigetországban kifejezetten fejlett  a használat. Az egyik elismert bevásárlóközpont, a Lutonban lévő The Mall. Integrált eszközei: rajongói oldal a Facebook-on, a Twitteren, több különféle blog és persze egy jól kitalált saját honlap. Elemzők szerint ennek az összetételnek az az előnye, hogy gyorsan és célzottan érik el a célcsoportokat.

Az új eszközök megkönnyítik a gyors kommunikációt

Vegyük Svájcot, ahol már kezdik beépíteni a stratégiába a közösségi fórumokat, oldalakat, blogokat, de még mindig csak a próbálkozásnál tartanak. Simon Künzler, a xeit GmbH elemző cég szakértője szerint nagyon fontos, hogy az üzemeltetők megértsék: a médiapiac részekre szakadása oda vezet, hogy a felhasználók egyre inkább a saját referencia csoportjukhoz tartozók véleményére alapoznak egy-egy vásárlási döntés előtt.

Mire jó a Facebook rajongói oldala?

A Facebook rajongói oldalán párbeszédet lehet kezdeményezni, szájpropagandának is kiváló, mert elindíthatunk egy témát, ami végül „hozzánk” vezet. A plaza üzemeltetője rövid eseménynaptárt is adhat vagy különféle eladási akciókat, új szolgáltatásinak bevezetését hirdetheti meg. A nyitott interface-nek köszönhetően a kisebb, külső alkalmazásokat is integrálhatja. Sokkal több felhasználó, sokkal hatékonyabban és célzottabban  érhető el egy-egy ilyen akcióban, mint az egyszerű online bannerekkel.

Egyre több látogatót szerveznek be a közösségi oldalakon
null

Vannak már próbálkozások, de a hazai plazák egyelőre nem használják ki eléggé a közösségi média adta lehetőséget. Pedig tudják, hogy megéri. A legnagyobb hazai bevásárlóközpontok üzemeltetői tudják és használják is a különféle közösségi médiafelületeket. A közepesek legfeljebb elektronikus hírlevélre lőnek, de vannak olyanok is, amelyek egyáltalán nem építették be marketingjükbe az értékesítés ösztönzés és imázs építés újfajta eszközeit

Még kivár a Westend

Egyelőre csak a tévés reklámokból ismert „arcokkal”operál a Westend. Prosits Attila új igazgató szerint főleg a Facebook-ot és az Iwiw-et használják, a Twitter kicsit kilóg a sorból., ugyanis a csivitelő Twitteren inkább érdeklődési körök szerint csoportosulnak a látogatók, míg az előző kettőben általánosabb a követés.

Bencével nyomul a Westend a Facebook-on
Westend City Center

„Mi nem robbanásszerű, hanem az úgynevezett építkezéses fejlődésben hiszünk. Csak márciustól vagyunk fenn a különféle közösségi oldalakon, még nincs elegendő rajongónk. Az online játékokra viszont készülünk és természetesen a különféle promóciókban már most is jelentős szerepet szánunk ezeknek a csatornáknak. Az eseménymarketing ezekre való kiterjesztése szintén benne van a paklinkban ” – fűzte hozzá.

A kiskereskedelmi központok egyébként könnyen céltáblái is lehetnek a különféle tiltakozásoknak, akár a közösségi oldalakon is. Erre példa az Auchan egyik tervezett magyarországi áruháza, amely már régóta nagy civil ellenállással küzd. A napokban a Facebook-on érte támadás, majd erre egy mikrosite-tal válaszolt a cég, amely erős környezetbarát jellegét hangsúlyozta. Később ezt nagyon betámadták az ellentáborhoz tartozók. 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!