Tetszett a cikk?

Az elhalálozott emberek és a kerékpárral iskolába járó gyerekek után igényelt utaztatási támogatás miatt az APEH leállítatta számos kistelepülés közlekedési vállalatának támogatását.

Az érintettek egy része nem érti a szigort, hiszen szerintük nem sértettek törvényt. Így viszont több tízezer ember utaztatása vált bizonytalanná - írja a Népszabadság.



Túrkevén a megyei APEH leállította a buszokat üzemeltető helyi társaság normatív támogatásának kifizetését - szerintük a település kerékpáros közlekedési szokásai miatt nincs is szükség a járatok működtetésére. Tamásné Czinege Csilla, az adóhivatal vezetője azt mondta: a busztársaság a támogatások igénylésekor visszaélt a jogszabály nyújtotta lehetőségekkel. A túrkevei ügy még nincs lezárva, ezért a konkrét ügyről - az adótitok miatt - nem adhatott további felvilágosítást.



A fogyasztói árkiegészítés azon nyugdíjas vagy tanuló utasok után jár a közlekedési vállalatoknak (a MÁV-nak, a BKV-nak, a Volánoknak vagy éppen a kisvárosok buszos társaságainak), amelyek bérletet adtak el. Az APEH 2003-as jelentései leginkább a kistelepülések helyi járatainál találtak kifogásolnivalót - a tanulmány szerint a cégek jó része kifejezetten a támogatás igénylésére jött létre, és nem az utazók kiszolgálására, a a diák - és a nyugdíjasbérletekből pedig sokkal többet adnak ki, mint amennyit valóban használnak is.



Igényeltek támogatást olyan bérlettulajdonosok után is, akik már elhaláloztak. Volt olyan utas is, aki a nyugdíjkorhatár betöltése előtt igényelte kedvezményes bérletét, vagy nem is az adott településen lakott. De az ellenőrzések során kiderült az is, hogy a két busszal - 160 fős szállítókapacitással - rendelkező vállalkozó napi 1200-1400 gyerek fuvarozására kért (és kapott) támogatást. Előfordult, hogy olyan cég kapott támogatást, amely nem rendelkezett a közúti közlekedés végzéséhez szükséges engedéllyel.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!