szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ön jó megoldásnak tartaná, ha a kereskedőknek januártól az új árak mellett az áfa-csökkentés előtti, régi árat is fel kellene tüntetniük? - így szól a kormányzati sms-kampány legújabb, negyedik heti kérdése, amelyre sms mellett e-mailben is válaszolhatnak az állampolgárok.

Adat-aggályok

László Boglár kormányszóvivő az sms-kampánnyal kapcsolatos
fideszes aggodalmakra azt mondta: sem a kormány, sem a
lebonyolításért felelős szerződéses partnere nem kezel személyes adatokat, a kampány adatvédelmi számmal rendelkezik, tehát bírja az
adatvédelmi biztos felügyeletét és a kormány áll minden esetleges vizsgálat elé.

Mesterházy Attila, az ifjúsági és szociális tárca politikai államtitkára a hétfői kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a 25 százalékos áfa-kulcs öt százalékos csökkentésével a kormánynak a versenyképesség fokozásán túl az a célja, hogy a változtatás a fogyasztók zsebét gazdagítsa. Mint mondta, a régi és az új ár feltüntetését a kormány előírhatja a kereskedőknek és a szolgáltatóknak.
    
Emlékeztetett: a régi és az új ár feltüntetése nem példa nélküli Magyarországon, hiszen az üzletláncok egyes akciós termékek esetén ezt már eddig is megtették.
   
Az államtitkár hozzátette: a kormányzati cél érvényesítése érdekében gondolkoznak egy ösztönző védjegy-rendszer bevezetésén is, amelynek révén azok a kereskedők, akik érvényesítik az áfa-csökkenést áraikban, ezt egységes módon tüntethetnék fel.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!