szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 4-es metró építésével összefüggő kérdésekről a jövő hét első felében egyeztet Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a beruházóval, a kivitelezőkkel és a tervezőkkel - tudta meg az MTI városházi forrásokból.

Hagyó Miklós az értesülést megerősítve szombaton elmondta, hogy január végéig teljesen áttekintik a 4-es metróval összefüggő kérdéseket. A jogi, a pénzügyi, a kivitelezési és a finanszírozási ügyek mellett megvizsgálják a beruházást bonyolító struktúrát és annak hatékonyságát is.

A szocialista politikus leszögezte, alapvető cél, hogy határidőre átadhassák a két szakaszban megépülő 4-es metrót. Ehhez elengedhetetlen a beruházás irányításában meglévő párhuzamosságok megszüntetése - tette hozzá. Példaként említette, hogy a városházán eddig a főpolgármesternél, a városüzemeltetési helyettesnél, a főjegyzőnél és a szakügyosztályon foglalkoztak a 4-es metróval. A jövőben csak egy helyütt, a héten kinevezett metróbiztosnál koncentrálódnak az információk - jegyezte meg.

A főpolgármester-helyettes szólt arról, hogy a január 15-i héten személyesen is részt vesz a helyszínek bejárásán, a pontos tájékozódás érdekében a már zajló munkálatok minden állomását felkeresik.

Január 31-ig elkészül az az intézkedési terv, amely felelősök és határidők megjelölésével rögzíti a metróépítés megvalósításának munkafolyamatait a 2009., illetve 2010. december végi határidőig bezárólag.

Az intézkedési terv foglalkozik majd a 4-es metró projektiroda helyzetével, szerepével, illetve a beruházás finanszírozásával is. Ez utóbbi kapcsán Hagyó Miklós elmondta, hogy a 350 milliárd forintos projektet jelenleg 79 százalékban az állam, 21 százalékban a fővárosi önkormányzat finanszírozza, jórészt hitelből. Közölte, hogy Becker László metróbiztos már tárgyalt Brüsszelben a finanszírozás átalakításáról. Eszerint az állam és az önkormányzat mellett az EU Kohéziós Alapja is bekapcsolódna a metró-finanszírozásba. Erre azért is szükség van, mivel jelenleg az EU az állomások felszíni rendezését nem finanszírozza, illetve, mert a 60-70 milliárd forintra becsült felszíni rendezési költségeket a projekt büdzséje nem tartalmazza.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Választás 2006

Megnyílt a 4-es metró tájékoztatási központja

Az utóbbi 30 év legnagyobb közlekedési beruházása, a 4-es metró építési folyamata naprakészen figyelemmel követhető abban az információs központban, amit csütörtökön délután mutatott be a főpolgármester a sajtónak a majdani kelenföldi metróvégállomáson.

MTI Itthon

Tavasszal megkezdődik a 4-es metró alagútjának fúrása

Áprilisban megkezdődik a 4-es metró alagútjának a fúrása - közölte Demszky Gábor főpolgármester évnyitó tájékoztatóján, amelyen az idei 500 milliárd forintos fővárosi költségvetés fontosabb célkitűzéseit ismertette.

MTI Itthon

Hónapokat csúszik a 4-es metró fúrásának kezdete

Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja - közölték kormánypárti politikusok szerdán.

Gazdaság

Négyes metró: a Fővám téri botrány

Akár két milliárd forinttal is többe kerülhet a tervezettnél a négyes metró építése, csak a Fővám téri állomásnál. Kapkodás, rögtönzés, a tervezők és kivitelezők közötti összhang hiánya azt sejteti, hogy az első, Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő 7, 3 kilométeres szakasz építési költsége jócskán meghaladja majd a tervben szereplő 88 milliárdot.