szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyhangú szavazással tudomásul vette szerdai együttes ülésén a Fővárosi Közgyűlés gazdasági és városüzemeltetési bizottsága a BKV vezetésének a cég középtávú fejlesztésére készített tájékoztatóját.

A társaság reorganizációjáról már múlt héten döntést hozó BKV-igazgatóság a költségek csökkentését, a bevételek növelését és hatékonyabb működést vár a változtatásoktól. A bizottságok elé került anyagot jegyző Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes nem vett részt az ülésen.

Antal Attila BKV-vezérigazgató a két nappal korábban a főpolgármesterrel közösen tartott tájékoztatóján elmondottakat némileg kiegészítve részletezte azt az 50 projektet, amelyek megvalósításával szerinte új fejlődési pályára állhat a cég. A vezérigazgató kifejtette, hogy az új működési modell az irányítási szintek átrendezését, az eddigi 12 igazgatóság megfelezését, a tevékenységek centralizálását, a felelősségek egyértelmű meghatározását és a hosszabb távú stratégiai elképzeléseket is tartalmazza. Hangsúlyozta, hogy a változtatások nem érintik a szolgáltatás színvonalát és biztonságos ellátását, sőt inkább utasbarát jellegűek.

Gy. Németh Erzsébet (MSZP) felvetésére a vezérigazgató közölte, hogy 2008 végére a jelenlegi szolgáltatási szintet megőrizve, nullszaldóssá válhat a cég, eltűnhet a 13 milliárd forintos üzemi veszteség a reorganizáció első fázisának megvalósulásával. Arra azonban a vezérigazgató most sem tért ki, csakúgy mint két napja sem, hogy a közel 80 milliárd forintos adóssága miként rendeződhet a BKV-nak. Bagdy Gábor (KDNP) kétségének adott hangot, hogy sikerül-e egy év alatt 9 milliárd forinttal növelni a bevételeket és 11 milliárd forinttal csökkenteni a kiadásokat.

A BKV-nak a központi régióban kell közlekedési szolgáltatási vezető szerepre törekedni, összhangban a MÁV-val és a Volánnal – mondta Fónagy János (Fidesz). Wintermantel Zsolt (Fidesz) úgy vélte, hogy a vezérigazgató által jelezett irányítási, működési anomáliák miatt komoly veszteség érhette a céget eddig. Indítványát, hogy ez ügyben vizsgálatra kérjék a főpolgármestert és a cég felügyelő bizottságát, a kormánypártiak leszavazták.

Székely Gábor (SZDSZ), a BKV felügyelőbizottságának elnöke meglepő, érdekes dolognak tartotta, hogy a vezérigazgató-váltás óta azok, akik korábban rossznak tartották a cég tevékenységét, most megváltoztatták álláspontjukat. Szerinte egyébként európai szinten nagyon jó színvonalú a cég működése.

A korábban már nyilvánosságra került változtatási elképzelések között szerepel a bevételek 5 százalékos növelése, a bliccelés visszaszorítása, a jegyeladás növelése és a pótdíjak emelése révén. Ez utóbbi kapcsán a városháza alosztályvezetője elmondta, hogy egy tanulmány szerint 210 millió forinttal lehet több bevétel a pótdíjak megemelésétől. Az MDF elutasította azt a közgyűlés csütörtöki ülésére benyújtott javaslatot, hogy a bérletek utólagos bemutatásakor az eddigi 750 forint helyett 2.500 forintot kelljen fizetni. Az MTI szocialista képviselőktől megtudta: Steiner Pál (MSZP) frakcióvezető Hagyó Miklós iránti bizalmi kérdésnek minősítette, hogy a pótdíjazási rendeletmódosítást változtatás nélkül fogadják el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Leszámolna a BKV a bliccelőkkel, drasztikusan emelnék a büntetést

A jövő hónaptól drasztikusan, esetenként akár több mint háromszoros mértékben is drágulhatnak a BKV-járműveken érvényes jegy nélkül utazók pótdíjai a Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslat szerint, amelyet a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn alkalmasnak ítélt a fővárosi közgyűlési megtárgyalásra.

MTI Itthon

Akadálymentesítésbe kezd a BKV

A közösségi közlekedést használók 25 százaléka valamilyen módon korlátozott, ezért a legfőbb célunk a fizikai akadálymentesítés - mondta Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője szerdán sajtótájékoztatón. Az intézkedések között szerepel a járműbeszerzés, a meglévő járművek átalakítása, valamint a peronok, járdaszegélyek, épületek akadálymentesítése. A törvényben meghatározott időpont határideje a közlekedési rendszerek átalakításának 2010 január elseje.

MTI Itthon

Ígérik, jövőre eltüntetik a BKV üzemi veszteségét

Ötszáz fős leépítés lesz a BKV-nál, 2008-ra eltüntetik az üzemi veszteséget, 2011-re új pályára áll a cég, az új vezérigazgató bére pedig nem nő - Demszky és Antal tájékoztattak a BKV-nál induló átalakításokról.