Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.","shortLead":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról...","id":"20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66.jpg","index":0,"item":"f4fd7cca-4b48-4e51-a745-08e017ae3328","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","timestamp":"2025. január. 04. 11:00","title":"Stratégiát váltottak a kínai autógyártók: hibridekkel törnek előre Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da2cb1f-9e73-4193-b656-9f9e8574b92c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Jun Szogjol ellen lázadás címén kiadott letartóztatási parancs hatálya hétfőn éjfélkor lejár.","shortLead":"A Jun Szogjol ellen lázadás címén kiadott letartóztatási parancs hatálya hétfőn éjfélkor lejár.","id":"20250105_Del-Koreaban-sok-ezer-tunteto-surgette-a-felfuggesztett-elnok-letartoztatasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da2cb1f-9e73-4193-b656-9f9e8574b92c.jpg","index":0,"item":"fe74f80b-146f-4126-aca2-93612fd2d15b","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Del-Koreaban-sok-ezer-tunteto-surgette-a-felfuggesztett-elnok-letartoztatasat","timestamp":"2025. január. 05. 11:15","title":"Dél-Koreában sok ezer tüntető sürgette a felfüggesztett elnök letartóztatását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77111be9-0d90-47c3-a637-8639099397bc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Három megyére ki is adták a figyelmeztetést.","shortLead":"Három megyére ki is adták a figyelmeztetést.","id":"20250104_Onoseso-vasarnap-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77111be9-0d90-47c3-a637-8639099397bc.jpg","index":0,"item":"5b5b069e-22b0-4e28-8cae-335bbdd7d9b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250104_Onoseso-vasarnap-idojaras","timestamp":"2025. január. 04. 18:10","title":"Ónoseső miatt lehetnek korcsolyapályák az utak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –, amely közül már egy is nagyot lökne a gazdasági teljesítményen, hát még a három egyszerre. Az MNB kiszámolta, hogy ez mennyivel dobja meg a magyar gazdaságot az új évben, és azt is, hogy mennyire fogja a három üzem növelni a GDP-t és a foglalkoztatottságot egészen 2030-ig.","shortLead":"Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –...","id":"20250105_MNB-byd-bmw-catl-gyar-auto-akkugyar-beruhazas-gdp-novekedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde.jpg","index":0,"item":"0069c501-333b-426f-abfa-ae86fb81fed8","keywords":null,"link":"/kkv/20250105_MNB-byd-bmw-catl-gyar-auto-akkugyar-beruhazas-gdp-novekedes-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 14:00","title":"MNB: Három óriási gyár 2025-ös beindulása lökhet a gazdaságon nagyot, de a profitot és a bérek egy részét ki is viszik az országból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84c02252-08e5-4384-8619-b717edbf5bd9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a japánok kedvelt vízitormája, a wasabi (vaszabi) közismerten csípős, azért egy olyan mellékhatására, amit egy izraeli nő akaratán kívül is megtapasztalt pár éve, nemigen gondolnánk. De úgy is fogalmazhatnánk: ha túl sok wasabit eszel, összetörhet a szíved.","shortLead":"Bár a japánok kedvelt vízitormája, a wasabi (vaszabi) közismerten csípős, azért egy olyan mellékhatására, amit...","id":"20250104_osszetort-sziv-szindroma-tul-sok-wasabi-vaszabi-japan-torma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84c02252-08e5-4384-8619-b717edbf5bd9.jpg","index":0,"item":"6084efa9-ea9e-47dd-b09b-fd401ffe6331","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_osszetort-sziv-szindroma-tul-sok-wasabi-vaszabi-japan-torma","timestamp":"2025. január. 04. 14:03","title":"Az első pillanatban szívinfarktusnak tűnt, de aztán kiderült, hogy összetört egy nő szíve, mert túl sok wasabit evett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c298b28-4b40-45d1-bc50-1ee09dba8e72","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"„Ez nem terrorcselekmény, hanem ébresztő” – írta a robbanásban életét vesztett katona.","shortLead":"„Ez nem terrorcselekmény, hanem ébresztő” – írta a robbanásban életét vesztett katona.","id":"20250104_Bucsuuzenet-trump-robbantas-tesla-cybertruck-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c298b28-4b40-45d1-bc50-1ee09dba8e72.jpg","index":0,"item":"f2f5b78f-9be5-4ca7-92af-5e3d2f4fcab6","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_Bucsuuzenet-trump-robbantas-tesla-cybertruck-musk","timestamp":"2025. január. 04. 08:43","title":"Búcsúüzenetet hagyott a Trump szállodája előtt robbantó férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.","shortLead":"Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát...","id":"20250105_hvg-nexus-harari-tortenelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd.jpg","index":0,"item":"931fd9c0-b3de-41ae-8842-385da5a3d4b9","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-nexus-harari-tortenelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. január. 05. 19:30","title":"\"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök\" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70d145bb-08a1-4b86-a596-130f2a30957b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 400 lóerőnél erősebb Brabus E6.0 három étvized múltán is komoly tekintélyt parancsol.","shortLead":"A 400 lóerőnél erősebb Brabus E6.0 három étvized múltán is komoly tekintélyt parancsol.","id":"20250104_6-literes-szivo-v8-cal-hodit-ez-a-32-eves-brabus-mercedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70d145bb-08a1-4b86-a596-130f2a30957b.jpg","index":0,"item":"220a999c-e921-4f9d-a563-47ff9166a670","keywords":null,"link":"/cegauto/20250104_6-literes-szivo-v8-cal-hodit-ez-a-32-eves-brabus-mercedes","timestamp":"2025. január. 04. 07:21","title":"6 literes szívó V8-cal hódít ez a 32 éves Brabus Mercedes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem lesz BKV-sztrájk, 2008 végéig érvényes a megállapodás
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Elmarad a budapesti tömegközlekedési dolgozók szeptember 4-re beharangozott sztrájkja, mert a szakszervezetek képviselőinek és a BKV Zrt. vezetőségének vasárnap éjjel sikerült egyezségre jutniuk egymással - közölte Regőczi Miklós, a BKV Zrt vezérigazgató helyettese.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, éjjel egy órakor aláírták az idei bérfejlesztésről szóló megállapodást a munkáltató és a szakszervezetek képviselői. A részletekről hétfőn 12 órakor sajtótájékoztatón számolnak be.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes - aki szintén részt vett az éjszakába nyúló egyeztetésen - kijelentette: nagy eredménynek tartja, hogy a 2008. december 31-ig szóló megállapodás nem borítja fel a közlekedési társaság üzleti tervét.
A menetrendek átszerkesztésével tud forrást biztosítani a BKV Zrt. a béremelésre - mondta Regőczi Miklós, a Magyar Televízió Nap-kelte című műsorában hétfőn reggel. A munkáltató a holtidők felhasználásával, hatékonyságnöveléssel biztosítjaa béremeléshez szükséges összeget - mondta a vezérigazgató azt követően, hogy a vállalat vezetése és a szakszervezetek hajnalban megállapodtak, s így elmarad a tömegközlekedési dolgozók keddre bejelentett sztrájkja a fővárosban.
A BKV dolgozói az idei évben egyszeri 12 ezer forintos jutalmat, illetve hatezer forintos törzsbérfejlesztést, jövőre pedig 7100 forintos törzsbérfejlesztést kapnak - ismertette a vezető. Hozzátette: az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) jövő évi ajánlása után pedig "annak a felső plafonját automatikusan egész évre kiterjedően átlagban megkapja minden dolgozó".
A BKV vezetősége és a szakszervezetek képviselői július 2-a óta folytattak tárgyalásokat az idei bérfejlesztésről. A vállalat az év elején személyenként és havonta 15 ezer forintos béremelésben állapodott meg a szakszervezetekkel, de Antal Attila vezérigazgató ígéretet tett arra, hogy fél év múlva újra tárgyalóasztalhoz ülnek. Miután a BKV Zrt. menedzsmentje a második félévre is személyenként és havonta átlagosan 15 ezer forintos bérfejlesztést ajánlott, a szakszervezetek ezt elutasították.
Az érdekképviseletek, köztük a vállalat 12 500 dolgozójából 8 ezret képviselő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetei Szövetsége (VTDSZSZ), a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége és a BKV-LIGA Munkástanács Szövetség augusztus közepén sztrájkot hirdettek, amelyet a szakszervezetekből alakult sztrájkbizottság szeptember 4-én tervezett megtartani.
A tárgyalások ezután két témában folytak: egyrészt az idei bérfejlesztésről, másrészt az esetleges szeptember 4-i sztrájk alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásról.
A szakszervezetek az éve elején tárgyalás nélkül elfogadott személyenkénti havi 15 ezer forintos béremelésen kívül még hat százalékos, vagyis 12 ezer forintos bérfejlesztést szorgalmaztak. A BKV vezetősége egy öt pontból álló javaslatot juttatott el a szakszervezetekhez, amelyben egyebek mellett garantálta, hogy az első félévben megkötött bérmegállapodást a második félévben is teljesíti.
A vállat továbbá 80 százalékban állapította meg a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatást, vagyis, hogy a járatsűrűség csak 20 százalékkal csökkenhet a sztrájk idején. A szakszervezetek ezt elutasították, és teljes munkabeszüntetést javasoltak üzemkezdettől délután 13 óráig.
Mivel a felek nem tudtak megegyezni a minimális szolgáltatás mértékében, a BKV álláshirdetést adott fel, amelyben buszvezetőket keresett a szeptember 4-re meghirdetett sztrájk idejére.
A tárgyalások folytatásában a szakszervezetek a metró, a HÉV és a fogaskerekű esetében 20 százalékos minimális szolgáltatást javasoltak, míg a busz, a villamos és a troli esetében azt ajánlották a BKV vezetésének, hogy az esetleges szeptember 4-i sztrájk alatt csak óránként induljanak a járatok.
Válaszul a BKV Zrt. két és fél százalékos, október 1-jétől folyósítandó további bérfejlesztést ígért, amelyet 2008. december 31-ig további 3 százalékos bérfejlesztéssel egészítenének ki. Ez utóbbit a kollektív szerződésben szereplő egyéb megállapodások átcsoportosításával tervezték véghezvinni, egyszersmind bejelentették, hogy felhagynak a külsős járművezetők toborzásával. A vállalat legutóbb azt közölte, hogy enged a kilátásba helyezett sztrájk idejére szorgalmazott 80-90 százalékos elégséges szolgáltatásra tett javaslatából: először csúcsidőben 75, míg csúcsidőn kívül 60, majd csúcsidőben 66, azon kívül 50 százalékos minimális szolgáltatást javasoltak.
2005 februárjában hosszan elhúzódó tárgyalások után fogadták el a szakszervezetek a cégvezetés személyenkénti 16 ezer forintos béremelési javaslatát. Tavaly személyenként átlagosan 19 ezer forintos béremelés volt a cégnél.
A BKV Zrt. erre az évre 15 milliárd forint veszteséggel számol, az első félévben mintegy 8 milliárd forint volt a veszteség.
A metró, a HÉV és a fogaskerekű esetében 20 százalékos minimális szolgáltatást, míg a busz, a villamos és a troli esetében azt javasolták a szakszervezetek a BKV vezetésének, hogy az esetleges szeptember 4-i sztrájk alatt csak óránként induljanak a járatok.
Szombaton délután ismét tárgyalóasztalhoz ültek a BKV Zrt. vezetői és a szakszervezetek képviselői, hogy tovább folytassák az egyeztetést az idei bérfejlesztésről és az esetleges szeptember 4-i sztrájk alatt nyújtandó minimális szolgáltatásról.
Csúcsidőben 66, azon kívül 50 százalékos minimális szolgáltatást javasol a vállalat az esetleges keddi sztrájk idejére - közölte Regőczi Miklós, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese vasárnap.
A Budapesti Közlekedési Vállalat csaknem százmillió forintot takarítana meg egy rövid sztrájkkal, igaz nemzetgazdasági szinten 620 millió forint kárt okozhat a fővárosi buszsofőrök munkabeszüntetése - írja csütörtöki számában a Népszabadság.
A működőképessége határán álló BKV-nak nincs forrása a béremelésre; a közlekedési vállalat járművezetői pedig jóval az országos átlag felett keresnek - közölte a főpolgármester, miután a cég vezetésétől tájékozódott a jövő keddre tervezett sztrájk következményeiről.