szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BKV tagadja, hogy 25 százalékkal is drágulhat az utazás, de a pontos díjemelési javaslatot Regőczi Miklós kommunikációs vezérigazgató-helyettes nem részletezte - írja csütörtöki számában a Népszabadság.

A cég több javaslatot készített, ezek mindegyike infláció feletti emelést tartalmaz. Arról majd a főpolgármesteri kabinet dönt, hogy milyen javaslatot terjeszt a tarifát meghatározó Fővárosi Közgyűlés elé. Regőczi azt is elmondta, hogy ezzel a BKV megkezdte a tarifarendszer többlépcsős, 2-3 évre tervezett reformját. A szolgáltatónak az a célja, hogy az árbevételi arány a mostaninál jobban hasonlítson a Nyugat-Európában szokásoshoz. Számos nagyvárosban ugyanis az árbevétel fele az utasoktól jön, másik része pedig az állami és az önkormányzati támogatás. Ez az arány nálunk most 30:70 százalék, ebből az utóbbi a támogatás.

A legvalószínűbb forgatókönyv szerint jövőre a dolgozói havibérlet 7350 forintról 8000-re drágul, a vonaljegyért pedig 260 forintot kell fizetni - írja a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

VEKE: járatritkítást tervez a BKV

Tíz százalékos járatcsökkentést is eredményezhet az utasszámlálás, amelyet a BKV szervezett a közlekedés racionalizálása érdekében - jelentette ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Nincs szó járatmódosításról, csak adatgyűjtés folyik - közölte Regőczi Miklós, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese.

MTI Itthon

Behajtókat küld adósaira a BKV

A BKV novembertől profik kezébe adja a pótdíjakból felhalmozott, összesen mintegy 30 milliárd forintnyi kinnlevősége egy jelentős részének behajtását - olasható a Népszabadság csütörtöki számában.