szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A buktatás és az osztályozás megszüntetésével értékelő eszközöket vett ki a kormányzat a pedagógusok kezéből, ezért az MDF ezek visszaállítását javasolja -közölte Almássy Kornél, a párt szakpolitikusa.

Az MDF, a most közzétett PISA-jelentés tükrében, a választási programjában az oktatásra vonatkozó elgondolások megfontolását kéri a döntéshozóktól, azaz a közoktatási törvény módosítását javasolják.
    Indoklásként hozzátette: fontos lenne, hogy a diákok és a szülők ne az ötödik osztályban szembesüljenek az akkor már behozhatatlan, többéves hátránnyal, ami sokszor az írás-olvasás tudásának hiányát jelenti. Módosítanák a törvényt azért is, hogy a szöveges értékelés mellett, lehessen újra osztályozni az alsóbb osztályokban, hogy a pedagógusok kezében legyen pedagógiai eszköz a motiválásra, a problémák jelzésére.

A 2006-os PISA-vizsgálat múlt héten bemutatott részletes eredményeiből kiderült, hogy "a magyar diákok szövegértési, matematikai tudása átlag alatti az OECD-országokban. Nem sikerült előrelépnünk a 2003-as legutóbbi vizsgálathoz képest" - fogalmazott Almássy Kornél. Hozzátette: véget kell vetni annak a kapkodásnak, amely az oktatásunkban még működő struktúrákat is szétveri. A politikus úgy vélekedett, hogy a 2006-os PISA-jelentésből kiolvasható rossz eredmény az elmúlt öt év oktatási intézkedéseinek kudarcát jelenti.

Almássy Kornél szerint a kormány, illetve a szaktárca a meglévő forrásokkal is rosszul gazdálkodott az utóbbi években. Az MDF ezért az Állami Számvevőszék (ÁSZ) segítségét kéri, hogy vizsgálja meg, milyen hatékonysággal, mennyire átláthatóan költötték el az elmúlt öt évben azokat a milliárdokat, amelyből a pedagógusok továbbképzését, az új pedagógiai programfejlesztéseket, valamint újabb és újabb tankönyveket kiadását támogatták. Mint mondta, bár a közoktatásunk állandó pénzhiánnyal küzd, egyes területeken mégis mérhetetlen pazarlás folyik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Karrier

Új felsőoktatási rendszer: mesterképzés 2008-tól

Az új felsőoktatási rendszer hazai bevezetésének újabb ütemeként 2008-ban indulnak majd az első mesterképzések. Ezek viszont azokra a bolognai rendszer szerinti – általában 3-4 éves – alapképzésekre épülnének, amik széles körben csak 2006-ban indultak. Mindez azt jelenti, hogy az első nagyobb hullámban végző alapszakos hallgatók majd csak 2010-2011 körül lépnek tovább a mesterképzésekre.

MTI Itthon

Várhatóan tovább csökken a felsőoktatásba jelentkezők száma

A felsőoktatási intézményekbe jelentkezők számának további csökkenését prognosztizálta a felsőoktatási szakállamtitkár szerdán egy budapesti szakmai konferencián; úgy vélte, hogy várhatóan 50-60 ezer diák jelentkezésére lehet majd számítani évente.

hvg.hu Itthon

Oktatási rendszerünk nem látja el feladatát - interjú

A tanulás kultúrájának alapvető megváltoztatására van itthon szükség - nyilatkozta lapunknak Csapó Benő, a PISA Igazgató Tanácsának tagja még a nemzetközi felmérés 2006-os eredményeinek nyilvánosságra kerülése előtt. A szakember szerint oktatási rendszerünk nem tesz eleget feladatának; annyi tudást szerzünk, amennyi odahaza ránk ragad.