Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Bloomberg úgy tudja, hogy az amerikai vezetés vizsgálja a lehetőséget. ","shortLead":"A Bloomberg úgy tudja, hogy az amerikai vezetés vizsgálja a lehetőséget. ","id":"20250419_krim-oroszorszag-resze-elismeres-ukrajna-donald-trump-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"2a504cb7-022f-4c38-b253-dca7be69c5f3","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_krim-oroszorszag-resze-elismeres-ukrajna-donald-trump-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. április. 19. 12:58","title":"Trumpék nyitottak arra, hogy a Krímet Oroszország részének ismerjék el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec410a9e-e5ee-44c8-8522-3eb2176f65d4","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"A kínaiak úgy tartják: a sonkát is ők találták fel. Egy dolgot azonban elrontottak: nem volt hozzá ünnepük. Nem mintha a sonkának a nyugati világban bármi köze lenne bármilyen ünnephez, ma mégis ez a húsvéti asztal főszereplője. Miért alakult ez így, és hogyan születtek meg a világ legjobb sonkái? Kis sódartörténet húsvét előtt, főzési jó tanácsokkal.","shortLead":"A kínaiak úgy tartják: a sonkát is ők találták fel. Egy dolgot azonban elrontottak: nem volt hozzá ünnepük. Nem mintha...","id":"20250418_sonka-husvet-pac-so-fustoles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec410a9e-e5ee-44c8-8522-3eb2176f65d4.jpg","index":0,"item":"37365c5e-f65e-4475-abee-1164ddfbdec3","keywords":null,"link":"/360/20250418_sonka-husvet-pac-so-fustoles","timestamp":"2025. április. 18. 19:30","title":"A sós vízbe pottyant disznótól az ünnepi asztalig: hogyan lett a húsvét főszereplője a sonka?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6bd8050-b9cb-4b3d-aaeb-3360b30d77c5","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A módszerrel akár több százezer forintos kárt is okozhatnak egy-egy autónál. ","shortLead":"A módszerrel akár több százezer forintos kárt is okozhatnak egy-egy autónál. ","id":"20250418_Bosszubol-festekmaroval-ontik-le-a-parkolo-kocsikat-Debrecenben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6bd8050-b9cb-4b3d-aaeb-3360b30d77c5.jpg","index":0,"item":"b5bc2240-b783-4f73-a95e-79a83cdff5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250418_Bosszubol-festekmaroval-ontik-le-a-parkolo-kocsikat-Debrecenben","timestamp":"2025. április. 18. 21:35","title":"Feltehetően bosszúból festékmaróval öntik le a parkoló autókat Debrecenben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően tágas utasterű és hatalmas akkumulátoros EV3. Jövünk az ígéretekkel – no meg a bizonyítékokkal.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően...","id":"20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9.jpg","index":0,"item":"c9f4c05b-ba7f-4b8e-a190-1d6fa5d9b5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 19. 10:00","title":"Az Év Zöldautója: teszten a 600+ kilométeres hatótávot ígérő Kia EV3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e066c3d8-2dfd-4c61-b8e1-35ab6fa7dae4","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Számtalan olyan egészségi probléma létezik, ami kezdetben csak kisebb kellemetlenséget okoz, így esetleg nem fordítunk időben kellő figyelmet a kezelésére és gyógyítására. Ezek az apróságok aztán igen kellemetlen, fájdalmas betegséggé is nőhetnek. Erre jó példa az aranyér, amiről nehezen beszélünk, pedig, ha időben és jól kezeljük, sok fájdalomtól, bosszúságtól és akár költségtől is megkímélhetjük magunkat.","shortLead":"Számtalan olyan egészségi probléma létezik, ami kezdetben csak kisebb kellemetlenséget okoz, így esetleg nem fordítunk...","id":"20250228_Mitol-gyullad-be-az-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e066c3d8-2dfd-4c61-b8e1-35ab6fa7dae4.jpg","index":0,"item":"8103a6b8-f3b4-42f4-b55e-7e657addb35b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Mitol-gyullad-be-az-aranyer-proktis","timestamp":"2025. április. 18. 14:30","title":"Mitől gyullad be az aranyér?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A légitársaság szerint az ilyenkor kötelező vizsgálat húzódott el.","shortLead":"A légitársaság szerint az ilyenkor kötelező vizsgálat húzódott el.","id":"20250419_wizz-air-jaratkeses-repuloter-varakozas-madrid-budapest-jarat-villamcsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"63a2f9d7-ef9c-4de9-a10d-48355db74c81","keywords":null,"link":"/elet/20250419_wizz-air-jaratkeses-repuloter-varakozas-madrid-budapest-jarat-villamcsapas","timestamp":"2025. április. 19. 19:09","title":"Egy napja várnak Madridban a Wizz Air budapesti járatának utasai, mert villám csapott a repülőgépbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pénteken hajnali három órától megkezdi a sztrájkot a MÁV Zrt-nél, a MÁV Start Zrt-nél és a MÁV Gépészeti Zrt-nél - jelentette be Gaskó István, a Liga Szakszervezetek elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten. A szakszervezet határozatlan idejű sztrájkot hirdetett, a MÁV Cargo Zrt. munkavállalói szolidaritási sztrájkkal csatlakoznak.
Nem született megállapodás a február 1-jén 3 órakor kezdődő vasutassztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásról a csütörtöki egyeztetésen - közölte a MÁV az MTI-vel. Az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) és a MÁV között pénteken 9 órakor folytatódik.
A MÁV tájékoztatása szerint naponta 3 200 járatuk közlekedik. Mivel nem nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról, a vonatközlekedésben késésekre, járatkimaradásokra, útvonalrövidülésekre lehet számítani.
A csütörtöki tárgyaláson a MÁV azt javasolta, hogy az összes járat 20 százaléka, 654 vonat közlekedjen. A fővárosi elővárosi forgalmat illetően a MÁV javaslata az volt, hogy üzemkezdettől 8 óráig, illetve 13 órától 19 óráig az összes járat közlekedjen.
A MÁV közlése szerint a szakszervezet a fővárosi elővárosi forgalomban 84 vonat közlekedtetéséhez járult volna hozzá, és összességében 360 járatot közlekedtetne. Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke közölte: a MÁV csökkentett menetrendi javaslata még kiszámítható szolgáltatást biztosított volna az utasoknak.
A négy nagy vasutas szakszervezet közül egyedüliként a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pénteken hajnali három órától határozatlan idejű sztrájkot kezd a MÁV Zrt-nél, a MÁV-START Zrt-nél és a MÁV Gépészeti Zrt-nél. A VDSZSZ sztrájkjához a MÁV Cargo Zrt. munkavállalói szolidaritási sztrájkkal csatlakoznak - mondta az MTI-nek Mózes Tibor VDSZSZ vezető ügyvivő. A MÁV-Cargo-nál 2 112 munkavállalóból 1 031 VDSZSZ tag.
A VDSZSZ a három, a sztrájkban érintett társaság munkavállalói részére fejenként nettó 250 ezer forint kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből. Ezen felül a 2008. január 1-jén a társaságba vitt MÁV Gépészeti Zrt. és a 2007. július 1-jén kiszervezett MÁV Start Zrt. munkavállalói részére 10 százalékos alapbér-fejlesztést is követelnek, a személyszállítási cég esetében július elsejéig visszamenőleg. A MÁV-csoport 36 991 munkavállalójából 9 400 a VDSZSZ-tag.
A MÁV Zrt.-nél 2007. december 31-én - amikor a mozdonyvezetők és a gépészet dolgozói is odatartoztak – 29 985 munkavállalóból 5 863, a MÁV-START-nál a 4 894 munkavállalóból 2 506 volt tagja a VDSZSZ-nek.
A VDSZSZ tavaly december 17-én már tartott egynapos sztrájkot, csatlakozva a Liga és a Munkástanácsok akciójához, amelyet az egészségbiztosítási törvényjavaslat és a nyugdíjszámítási szabályok változtatása ellen hirdettek meg, továbbá tiltakoztak a szárnyvonalak bezárása ellen is.
"A munkaügyi vita újabb fordulója sem hozott eredményt, mivel a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete továbbra is ragaszkodik követeléséhez, vagyis ahhoz, hogy a MÁV Cargo értékesítéséből befolyó bevételből 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő nettó összeget (minden munkavállalónak 300 ezer forint nettó összeget) fizessen a MÁV Zrt., beleértve a MÁV-START, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET munkavállalóit is. A MÁV Zrt. ezeket nem tudja teljesíteni, erre sem jogi, sem pénzügyi lehetősége nincsen" - áll a MÁV Zrt ma délutáni közleményében az egyezkedéssel kapcsolatban. Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója szerint irreálisak és nem jogosak a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) követelései, amelyekért a szakszervezet február 1-jétől gördülő sztrájkot hirdetett a MÁV-Zrt.-nél, a MÁV-START-nál illetve a gépészetnél. A vezérigazgató csütörtöki háttérbeszélgetésen emlékeztetett arra, hogy a VDSZSZ 2,5 havi nettó bért követel a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett vállalatoknál a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztésen túl további 10 százalék emelésre tart igényt. Heinczinger István kifejtette: a 2002-2006 közötti négy éves megállapodás a szakszervezetekkel azt tartalmazta, hogy 10 százalékos béremelést kapnak a külsős cégekhez kiszervezett tevékenység során az átkerülő dolgozók, mondván elvesztették korábbi juttatásaik egy részét, de ez nem a MÁV-on belüli átszervezett cégekre vonatkozott. A Liga közlése szerint Kóka János korábbi gazdasági és közlekedési miniszter ígérete alapján, a szakszervezetünk korábban csak azzal a feltétellel járult hozzá a cég privatizálásához, ha a munkavállalók részesedhetnek a MÁV Cargo ZRt. tulajdonlásából. Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője ezzel kapcsolatban az MTI-nek elmondta: 2005-ben valóban felmerült a dolgozói tulajdonszerzés lehetősége a szakszervezetekkel folytatott tárgyalásokon, az akkori miniszter ezt azonban egy hosszabb távra szóló - például a reálbéremelés mérséklését is tartalmazó - megállapodás esetén tartotta volna elképzelhetőnek. Mintegy 8 hónapja ismert, hogy öt százalék tulajdonrészhez juthatnak a Cargo-s munkavállalók, különös, hogy a VDSZSZ - aki együttműködött a privatizáció során - korábban nem emelte fel a szavát. A VDSZSZ az irreális követeléseivel nemcsak a Cargo, hanem az egész vállalatcsoport jövőjét veszélyezteti” – mondta Ábrahám Gergely. Visszatérítik a fel nem használt jegyek árát
A MÁV-START Zrt. visszatéríti a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) február 1-jén kezdődő határozatlan idejű sztrájkja miatt fel nem használt menetjegyek és helyjegyek árát. A MÁV-START Zrt. csütörtöki közleménye szerint, ha az utas a várható vonatkésés miatt még az utazás megkezdése előtt lemond az utazásról, a menetjegy és a pótjegy árát a kezelési költség levonása nélkül visszatérítik.
Visszafizetik a sztrájk miatt elmaradó InterCity és InterPici vonatokra megváltott helyjegyek, pótjegyek árát is, ugyancsak kezelési költség nélkül. A sztrájk miatt elmaradt utazások esetén a menetjegyek árának visszatérítését a munkabeszüntetést megelőző nap 0.00 órától, a sztrájk lemondását követő 3. nap 24.00 órájáig lehet kérni.
Ha a nemzetközi vonat elmaradása miatt mondanak le az utazásról, a Magyarországon váltott nemzetközi menetjegy árát és a helybiztosítási díjat kezelési költség nélkül visszafizetik. Más vasút által kiállított menetjegyek árának visszatérítésére nincs lehetőség. Az ilyen jegyeket a kiadó vasút általi visszatérítéshez igazoltatni kell.
A sztrájk miatt a MÁV-START Zrt. szolgáltatási területére 2008. január és február hónapra félhavi bérlettel, havibérlettel rendelkezőknek más közforgalmú helyközi tömegközlekedési eszközt igénybevevő utasoknak költségtérítési lehetőséget ad a sztrájk lemondását követő 7. nap 24.00 óráig.
Módosul a GYSEV vonatainak menetrendje A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) vonalain ugyan nem lesz sztrájk február elsején, a vonatok menetrendje azonban módosul a VDSZSZ munkabeszüntetése miatt - közölte a GYSEV. A közlemény szerint a Győr-Sopron vonalon a megszokottól eltérően a vonatok a Győr-GYSEV Állomásról indulnak, valamint oda érkeznek, az InterCity vonatok pedig nem közlekednek. A Sopron-Szombathely, valamint a Szentgotthárd-Szombathely vonalszakaszokon az utolsó GYSEV állomásokról - Acsád, valamint Ják-Balogunyom - vonatpótló buszok szállítják az utasokat Szombathelyre, illetve az ellenkező irányba.
Megállapodás született a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) kaposvári
tagszervezete és a Kapos Volán Zrt. vezetése között az idei béremelés mértékéről hétfő este, így elmarad a cég dolgozói által szerdára tervezett sztrájk -közölte Dobi István szakszervezeti vezető.
Elmarad a január 30-ra üzemkezdettől 8 óráig meghirdetett országos Volán sztrájk - közölte Korcsolayné Kovács Krisztina, a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) elnöke.