szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Akár a 4-es metró remélt uniós támogatására is kihatással lehet, ha a főváros kitart amellett, hogy mégis a Hídépítővel fejezteti be a több hónapos csúszásban lévő Fővám téri állomást - írta a Népszabadság pénteki számában.

Ebben az esetben úgy kell módosítani a terveket, hogy az állomást nem bányászati módszerrel építik meg ahogy eredetileg tervezték, hanem egy, a pesti oldalon kialakított mesterséges szigetről.

A lap kormányzati forrásokból úgy értesült, hogy Brüsszel aligha nézné jó szemmel a műszaki tartalom ilyen mértékű változtatását. A Fővárosi Közgyűlés által legutóbb elfogadott metrójelentés is leszögezi, hogy az új műszaki megoldásnál az alvállalkozó által már bejelentett igény megvalósítása a közbeszerzési törvény keretei között lehetetlen, ráadásul fedezet sincsen rá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vélemény

"A négyes metró torzszülött"

A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) kísérteties pontossággal megjósolta, milyen üzemzavarok fognak fellépni Budapesten, a milliárdos költséggel felújított négyes-hatos vonalon. A civil szervezet ma már rendszeresen beleszól a közlekedésfejlesztési tervekbe, szakmai véleményére odafigyelnek a politikusok. Minderről Vitézy Dávidot, a szervezet közlekedésfejlesztési munkacsoportjának vezetőjét, egyben szóvivőjét kérdeztük. A szóvivő „civilben” harmadéves közgazdasági egyetemi hallgató.

Gazdaság

Négyes metró: a Fővám téri botrány

Akár két milliárd forinttal is többe kerülhet a tervezettnél a négyes metró építése, csak a Fővám téri állomásnál. Kapkodás, rögtönzés, a tervezők és kivitelezők közötti összhang hiánya azt sejteti, hogy az első, Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő 7, 3 kilométeres szakasz építési költsége jócskán meghaladja majd a tervben szereplő 88 milliárdot.