szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A városi utcákat-tereket ellepő kerékpárosok egyre több helyről szorítják ki az autósokat. A HVG páratlan mellékletet szentelt a hazai - és összeurópai - biciklis divatnak.

Valóságos biciklis forradalom zajlik a fővárosban: két esztendő leforgása alatt megháromszorozódott a kerékpározók száma. Miként lehetséges akkor, hogy az idén mégis csökken az országszerte eladott bringák száma? Erre is választ találnak az olvasók, csakúgy, mint arra a kérdésre, hogy az üzletek miként szeretnék felpörgetni forgalmukat, mennyi bicajt szerelnek össze a magyar üzemek, és mennyit exportálnak.

A HVG megrendelésére a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet felmérte, hogy kik és miért pattannak nyeregbe, sőt, még azt is, hogy hányadrészüket riasztja el ettől a csúnya idő.

A bicikliutak rosszak, az építésükről szóló ígéretek szépek, a terveknek nincs a kormányzatban gazdája – derül ki a HVG Trend egyik írásából. A tipikus biciklisbalesetekről szóló cikk nemcsak a hazai statisztikákat veszi górcső alá, hanem az is megtudható belőle, mi az a jobbhorog és miként célszerű kitérni előle.

A biciklis sisak – melynek hasznosságát még vitatják a szakértők – nemsokára kötelezővé válhat. De mivel kell most fölszerelni egy bringát? Hajthat-e a kerékpáros a járdán és szállíthatja-e a vázon menyasszonyát? Valóban elvehetik-e a rendőrök a részeg kerékpáros autós jogosítványát? – ez mind megtudható a kerékpáros KRESZ-ről szóló összeállításból.

A nyugati kerékpáros programok közül Párizsé a legérdekesebb tapasztalat, ahol a kis királynőként is emlegetett vélib nevű (Magyarországon gyártott) kölcsönbicikli hódította meg az utakat, a helyiek és a turisták szívét. Aki dombtetőre kaptat föl vélibjével, kedvezményt is kap. A messzi északon viszont – a sífelvonók mintájára – biciklifelvonókat működtetnek, hogy a hegymenetet megédesítsék.

A nyugati kerékpárdivatok Magyarországon is kezdenek hódítani, a legfeltűnőbb jelenség a reku – tudható meg a HVG Trendből, mint ahogy az is: pontosan mennyibe kerül a Magyarországon kapható legdrágább és legolcsóbb kerékpár – és technikailag miben különböznek egymástól.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Jobban védené a KRESZ a kerékpárosokat

Jogalkalmazói és jogalkotói lépésekről, a KRESZ módosításáról tárgyalt csütörtökön az Új rend és szabadság program kormánybiztosa a Magyar Kerékpárosklub elnökével - tájékoztatott a kormánybiztos hivatala.

MTI Itthon

Kerékpárút Rajkától Hercegszántóig

A 6-os számú európai kerékpáros turisztikai vándorút (EuroVelo – EV6) magyarországi nyomvonalának kitáblázása az idén júliusra elkészül, ezzel összefüggő kerékpározható út várja a bicikliseket Rajkától Hercegszántóig – jelentette be Bodor Ádám, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízottja.

MTI Itthon

Automata kerékpárkölcsönző rendszer Budapesten is?

Egy Combino villamos árából az egész budapesti belvárosban ki lehetne építeni az önkiszolgáló közösségi kerékpárkölcsönző rendszert, és már folynak is tárgyalások erről - mondta Bodor Ádám, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.

MTI Itthon

Kerékpárút a Tisza-tó mentén

A Poroszló és Kisköre között európai uniós pályázati támogatással mintegy 350 millió forintból épült ki az új kerékpárút.