szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Belső konfliktusok miatt mintegy 80 diák és négy Waldorf-pedagógus hagyta el a Hámori Waldorf Iskolát, így ők a napokban megnyitott tanévet már más intézményekben kezdték, sokan a Borsod megyei Sajóecsegen - írja szerdai számában az Észak-Magyarország.

A kiválást "lejárató kampányok" és "komoly konfliktusok" előzték meg - fogalmazott Iván Zsolt, a Miskolci Waldorf Pedagógiai Alapítvány alelnöke. Az ellentétek lényegét így vázolta: mivel alapítványi iskoláról van szó, néhány szülő úgy gondolta, ha már fizet az oktatásért, akkor abba legyen beleszólása. Ez azonban a Waldorf-pedagógiával összeegyeztethetetlen. Mivel akaratukat nem tudták átvinni a tantestületen, tavasszal egy másik iskola szervezéséhez kezdtek. Kampányt folytattak, végül a 210 Waldorf-diák közül 80-an hagyták el az intézményt, de közülük nem mindenki jár a sajóecsegi iskolába. Az alelnök szerint a 80 gyerek távozása nem sodorja veszélybe a Waldorf iskola működését, át tudják hidalni a nehézségeket. Sajóecsegen pedig új alapítványi iskola működik ez év szeptemberétől (a volt önkormányzati iskola épületében), részben a Waldorf iskolából kivált pedagógusokkal és diákokkal. 
  
Tassy János iskolaigazgató a napilapnak nem kívánt a konfliktusokról beszélni. Azt mondta, az intézményben az oktatás alapját nagyrészt a Waldorf-pedagógia képezné. Jelenleg 71 diákjuk, 6 osztályuk van. Az érettségire készülő 13. évfolyam és a 8. évfolyam teljes létszámmal elhagyta a Waldorf iskolát, valamint az első osztály kétharmada is. Ezek a gyerekek jelenleg mind a sajóecsegi iskolába járnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Karrier

Sokba kerül a buktatás, a németek fizetnek

A buktatás gyakorlata évente közel egymilliárd euróba (273,9 milliárd forintba) kerül a német adófizetőknek, ráadásul még pedagógiai haszna sincsen - állítja egy frissen közölt német tanulmány.