szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Villogó lámpákkal és hosszú kürtszóval indult, így búcsúzott az utazóközönségtől az utolsó, Komló-Godisa-Sásd vonalon közlekedő személyvonat a komlói vasútállomáson szombaton.


Egy átlagos hétköznapon mindössze néhány utast szállító BZ-motorvonat ezúttal zsúfolásig megtelt, s a peronon állva is mintegy százan voltak tanúi végső startjának. A jármű elejére koszorút erősítettek, oldalára pedig fehér krétával azt írták: "Az utolsó vonat. Fájó szívvel búcsúzunk."

A járat beindítását a bányászat fellendülése tette szükségessé, az első vonat 1896-ban tette meg a Komló és Sásd közötti 27 kilométeres távolságot. Mivel a bányászat jelentős számú munkaerőt igényelt, s a kitermelt szenet, követ is el kellett szállítani, a vonalon egykor naponta tíz vonatpár is közlekedett. Ez mára hatra csökkent, s azokat sem sikerült kihasználni.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!