Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"04948d6d-03dc-4b52-a97c-75d123fb3d05","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Alexander Van der Bellen államfő kijelentette, egyértelmű helyzetet akar. ","shortLead":"Alexander Van der Bellen államfő kijelentette, egyértelmű helyzetet akar. ","id":"20250103_folytatja-a-koalicios-targyalasokat-az-OVP-es-az-SPO","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04948d6d-03dc-4b52-a97c-75d123fb3d05.jpg","index":0,"item":"57b3c396-3a0b-452b-a75d-a0309409de24","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_folytatja-a-koalicios-targyalasokat-az-OVP-es-az-SPO","timestamp":"2025. január. 03. 21:50","title":"Ausztria: folytatja a koalíciós tárgyalásokat az ÖVP és az SPÖ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bad638e-39d8-4f41-b134-1a3c4bd2b4bd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már nem kell sokat várnunk a második generációs Volkswagen T-Roc hivatalos bemutatójára.","shortLead":"Már nem kell sokat várnunk a második generációs Volkswagen T-Roc hivatalos bemutatójára.","id":"20250102_teljesen-megujul-az-egyik-legfontosabb-vw-t-roc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bad638e-39d8-4f41-b134-1a3c4bd2b4bd.jpg","index":0,"item":"40c150a2-1333-446f-b328-1b87e1e09dd9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_teljesen-megujul-az-egyik-legfontosabb-vw-t-roc","timestamp":"2025. január. 02. 09:21","title":"Teljesen megújul az egyik legfontosabb VW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legnagyobb el nem vitt lottónyeremény másfél milliárd forint volt.","shortLead":"A legnagyobb el nem vitt lottónyeremény másfél milliárd forint volt.","id":"20250103_Egy-magyar-meg-mindig-nem-jelentkezett-a-300-millios-nyeremenyeert-mindossze-10-napja-maradt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf.jpg","index":0,"item":"848b8484-7fa3-46e7-9d6b-34d5acf4ce43","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_Egy-magyar-meg-mindig-nem-jelentkezett-a-300-millios-nyeremenyeert-mindossze-10-napja-maradt","timestamp":"2025. január. 03. 10:33","title":"Egy magyar még mindig nem jelentkezett a 300 milliós nyereményéért, mindössze 10 napja maradt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nagyrészt informatikai fejlesztésre és nem előrehozott választásra megy a költségvetésben elkülönített, közel tízmilliárdos forrás. ","shortLead":"Nagyrészt informatikai fejlesztésre és nem előrehozott választásra megy a költségvetésben elkülönített, közel...","id":"20250103_nvi-informatikai-fejlesztes-elorehozott-valasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"195874f5-4e8a-42af-b6b1-b801d20435d3","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_nvi-informatikai-fejlesztes-elorehozott-valasztas-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 08:44","title":"Megszólalt az NVI a költségvetésben szereplő választási pénzekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abd3b99d-a2b6-4785-8af4-35395f65ebaf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Nagy Napfal a tervek szerint 2030-ra készül majd el, és évente 180 milliárd kWh elektromos áramot termelhet. Peking teljes fogyasztása 2023-ban ennél szerényebb volt.","shortLead":"A kínai Nagy Napfal a tervek szerint 2030-ra készül majd el, és évente 180 milliárd kWh elektromos áramot termelhet...","id":"20250103_kina-nagy-napfal-napelem-elektromos-aram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abd3b99d-a2b6-4785-8af4-35395f65ebaf.jpg","index":0,"item":"0c1e781f-83d5-4575-bfc4-f217cfb32787","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_kina-nagy-napfal-napelem-elektromos-aram","timestamp":"2025. január. 03. 18:03","title":"Annyi napelemet telepít a sivatagba Kína, hogy egész Peking arról mehet majd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a9d70bf-d16b-49be-8dac-26de603353b3","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Nemzet Sportolója 103 éves volt.","shortLead":"A Nemzet Sportolója 103 éves volt.","id":"20250102_meghalt-Keleti-Agnes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a9d70bf-d16b-49be-8dac-26de603353b3.jpg","index":0,"item":"045d3625-4eea-4bd4-92d0-8959362b04bb","keywords":null,"link":"/sport/20250102_meghalt-Keleti-Agnes","timestamp":"2025. január. 02. 08:24","title":"Meghalt Keleti Ágnes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Minden tíz eladott autóból kilenc teljesen elektromos volt náluk tavaly.","shortLead":"Minden tíz eladott autóból kilenc teljesen elektromos volt náluk tavaly.","id":"20250102_norvegia-elektromos-auto-atallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460.jpg","index":0,"item":"15ff9363-f39d-4b2d-b0d8-d4b945eb701b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_norvegia-elektromos-auto-atallas","timestamp":"2025. január. 02. 12:59","title":"A norvégok lényegében véghez vitték az elektromos átállást az új autóknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4422d06b-aa16-42f3-afaa-d5a50e2dc137","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem volt figyelmeztetés a jégveszélyre, állítja az autós. ","shortLead":"Nem volt figyelmeztetés a jégveszélyre, állítja az autós. ","id":"20250103_Jegtombok-hullottak-Megyeri-hidrol-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4422d06b-aa16-42f3-afaa-d5a50e2dc137.jpg","index":0,"item":"5bc34534-0791-4094-bc56-32b35e129fee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Jegtombok-hullottak-Megyeri-hidrol-video","timestamp":"2025. január. 03. 11:25","title":"Jégtömbök hullottak a Megyeri hídról az autók közé, egy kocsi meg is sérült – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Fővárosi Közgyűlés várhatóan augusztusban dönt arról, milyen árvízi védmű épüljön a III. kerületi Római-parton.
Tarlós István főpolgármester szerdán jelentette be, hogy egy ad hoc bizottságot kér fel a felmerült javaslatok vizsgálatára. A fejlesztés várhatóan még ebben az önkormányzati ciklusban elkészül.A beruházásra az idei évre az állami költségvetésben egymilliárd forintot különítettek el.
A főváros és a III. kerületi önkormányzat közös finanszírozásában 2005-ben készült el egy döntéselőkészítő tanulmány. A tervező megvizsgálta a jelenlegi "nyúlgát" helyén megvalósítható műszaki megoldásokat, valamint a három kilométeres partszakaszon építhető változatokat is, a klasszikus földművektől a mobil szerkezetekig. Az előnyök és a hátrányok mérlegelése után négy, továbbtervezésre javasolt változat maradt; a közgyűlésnek szerdán ezek közül kellett volna kiválasztania a legjobbat, ám egyelőre nem hoztak határozatot. A testület augusztusra halasztotta a döntést, addig az említett ad hoc bizottság vizsgálja a lehetséges megoldások előnyeit és hátrányait.
Az "A" változat szerint a jelenlegi földmű helyén építenének 1-1,7 méter magas mobilgátat "fővédműként". A fémszerkezetű, oszlopok közötti betételemes (a zajvédő falakhoz hasonló megoldású) mobil védvonal előnye, hogy az megőrizné a kialakult utcaképet és a vízparti rekreációs feltételeket. Hátránya azonban, hogy jelentős lenne a közművek áthelyezési költsége. E változat becsült megvalósítási költsége mintegy 2,7 milliárd forint.
A "B" változat szerint a mobilgátat a partélen építenék meg, ugyancsak fővédműként. A gátrendszer magassága 1,7-3,3 méter között változna, a terepviszonyoktól függően. Az így védetté váló 70 hektáros - jelenleg hullámtéri - homokos, kavicsos területen azonban magas vízállás esetén a fakadóvizek károkat okozhatnak. A javaslat előnye, hogy a hullámtéri ingatlanok területe fejleszthetővé válik. E változat megvalósítása mintegy 4,8 milliárd forintba kerülne.
A "C" változat szintén a partélre helyezné a mobilgátat, de nem fővédműként, hanem "nyári" gátként. Ez utóbbi nem jelent teljes értékű védelmet az érintett területeknek. Ez a javaslat annyiban tér el az előbbitől, hogy a parti mobilgát kiépítése csak a mértékadó árvízszintig történik, nem tartalmazza a plusz 1,3 méteres biztonsági magasságot, és az így a mentesített terület továbbra is hullámtér marad. A vízparti rekreációs feltételek megmaradnának ugyan, de a hátrányok azonosak lennének az előző változatéval. E változat becsült költsége mintegy 2,8 milliárd forint.
A "D" változat a vállalkozók és a civil szervezetek javaslataként került a főváros elé. Ez a megoldás lenne a legdrágább, ugyanis az elképzelések szerint 20-70 méterrel kiszélesítenék a partszakaszt a Duna felé. A meder feltöltése utáni partélre helyeznék a "nyári" mobilgátat. A tervek szerint a három kilométeres partszakaszon könyvpavilonokat, nagy teraszos vendéglátóhelyeket, játszótereket, sétányokat, kerékpárutakat építhetnének; e fejlesztések vonzó idegenforgalmi célponttá tehetnék a területet. E változat becsült költsége az előző költségén túl további négymilliárd forint lenne; ennyibe kerülne a három kilométer hosszú partszakasz mederfeltöltése.
Az LMP fővárosi szervezete a közgyűlési vitában azt közölte: nem építtetnék meg a védművet, ha az a terület természeti értékeinek rombolásával járna. Ha azonban a városvezetés mégis a beruházás mellett dönt, akkor egy olyan változatot támogatnak, amely érintetlenül hagyná a természetes vízpartot, a parti erdősávot.
Az LMP ezért a saját "E" változatát is a közgyűlés elé terjesztette. Ennek lényege, hogy a védművet a parti telkek kerítésének a vonalába helyeznék, így "esztétikus megjelenésű" kőkerítések és mobilgátszakaszok váltogatnák egymást. E változat előnyei között említették, hogy a vízparti ingatlanok értéke növekedhet, s a rekreációs lehetőségek is megmaradhatnak. Becsléseik szerint a beruházás költsége a "C" változatéhoz hasonló. A párt szerint ugyanakkor a védetté váló telkek tulajdonosainak és az ingatlanfejlesztés haszonélvezőinek részt kellene vállalniuk a védvonalépítés költségeiből.