Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"674bb48c-7639-461f-bc4f-7933fc0c8204","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közel 700 Nm-es csúcsnyomatékú új dízel BMW X3 átlagfogyasztása nem éri el a 7 litert.","shortLead":"A közel 700 Nm-es csúcsnyomatékú új dízel BMW X3 átlagfogyasztása nem éri el a 7 litert.","id":"20250131_dehogy-halott-a-dizel-6-hengeres-uj-gazolajos-motor-bmw-x3-40d-xdrive","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/674bb48c-7639-461f-bc4f-7933fc0c8204.jpg","index":0,"item":"25a0bc62-94ad-49e8-a1dd-8fafc8a5fbd5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_dehogy-halott-a-dizel-6-hengeres-uj-gazolajos-motor-bmw-x3-40d-xdrive","timestamp":"2025. január. 31. 06:41","title":"Dehogy halott a dízel: 6 hengeres új gázolajos motor a BMW X3-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fa9708b-a9e6-4491-96e5-23490652b754","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az XB-1 repülőgépet a Mojave-sivatag felett tesztelte a fejlesztő Boom Supersonic, az út során pedig a hangsebesség 1,1-szeresét is sikerült elérni.","shortLead":"Az XB-1 repülőgépet a Mojave-sivatag felett tesztelte a fejlesztő Boom Supersonic, az út során pedig a hangsebesség...","id":"20250129_boom-supersonic-xb1-repules-hangsebesseg-concorde-utodja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fa9708b-a9e6-4491-96e5-23490652b754.jpg","index":0,"item":"61632081-7ee6-4dc0-9d53-1250319670a0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_boom-supersonic-xb1-repules-hangsebesseg-concorde-utodja","timestamp":"2025. január. 29. 11:03","title":"Sikerült a történelmi teszt: átlépte a hangsebességet a Concorde utódja – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3762d29c-59af-4822-8740-540146739331","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","shortLead":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","id":"20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3762d29c-59af-4822-8740-540146739331.jpg","index":0,"item":"234ce532-df1b-4ff9-9c04-f4bfef8133c5","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","timestamp":"2025. január. 29. 09:30","title":"Christopher Walken még sosem e-mailezett, soha!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5c8e6a0-b82f-4e19-8597-07a3b17be8d3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"“Az olvasók rajongják, mégis kívülállóként tekint magára a magyar irodalomban” – írja róla a Litera.","shortLead":"“Az olvasók rajongják, mégis kívülállóként tekint magára a magyar irodalomban” – írja róla a Litera.","id":"20250129_Ma-75-eves-Vamos-Miklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5c8e6a0-b82f-4e19-8597-07a3b17be8d3.jpg","index":0,"item":"4b251dbd-8733-45a1-9b41-38866bc5cf43","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Ma-75-eves-Vamos-Miklos","timestamp":"2025. január. 29. 09:39","title":"Ma 75 éves Vámos Miklós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Minimálisan tudott csak nőni a magyar gazdaság teljesítménye 2024-ben, az eredeti növekedési ígéreteknek a közelében sem voltunk – derül ki a KSH most kiadott éves számaiból. Apró jó hír legalább az, hogy a technikai recesszióból kijöttünk, október-decemberben már nagyobb volt a GDP, mint az év közepén.","shortLead":"Minimálisan tudott csak nőni a magyar gazdaság teljesítménye 2024-ben, az eredeti növekedési ígéreteknek a közelében...","id":"20250130_gdp-ksh-novekedes-gazdasag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"7e817a00-3969-4d9e-badf-e2e4bc62c8b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_gdp-ksh-novekedes-gazdasag-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 08:30","title":"4 százalékos GDP-növekedést ígért a kormány 2024-re, 0,6 százalék lett helyette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni, hogy olyan cégvezetőket válasszanak, akik jó gazda módjára tudják vezetni a fővárosi cégeket.","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni...","id":"20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"10ff8ef0-213a-4352-b166-7a56c994b5d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","timestamp":"2025. január. 29. 09:56","title":"Név szerinti szavazást fog kérni Magyar Péter a mini-Dubajról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A mezőgazdaság, az ipar és az építőipar teljesítménye is csökkent, az iparból hiányzik a külső kereslet, a külkereskedelmi mérleg gyengül. A növekedés motorja a fogyasztás lehet, amit mérsékelhet, hogy a vártnál kisebb mértékben emelkednek a bérek.","shortLead":"A mezőgazdaság, az ipar és az építőipar teljesítménye is csökkent, az iparból hiányzik a külső kereslet...","id":"20250130_Elemzok-gdp-lomha-kilabalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c.jpg","index":0,"item":"110696b0-df2e-4f48-9702-310dbd346444","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Elemzok-gdp-lomha-kilabalas","timestamp":"2025. január. 30. 15:09","title":"Elemzők a gyenge GDP-adatról: a kilábalás tempója lomha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az első negyedévben lejáró lakossági állampapírok kamata nagyot zuhan, így sokan gondolhatják úgy, hogy a nagy kamateső után érdemes másba tenni a pénzüket. A befektetési szolgáltatók nagy lehetőség előtt állnak.","shortLead":"Az első negyedévben lejáró lakossági állampapírok kamata nagyot zuhan, így sokan gondolhatják úgy, hogy a nagy kamateső...","id":"20250129_hvg-premium-magyar-allampapir-pmap-kamatfizetes-vagyoni-koncentracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"49a00a6e-6259-4642-b695-5dfa6bbb1d4e","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-premium-magyar-allampapir-pmap-kamatfizetes-vagyoni-koncentracio","timestamp":"2025. január. 29. 15:21","title":"Fejenként majdnem 10 milliárddal hitelezik az államot: a szerencsés 13-akra most aztán tényleg hullik a pénzeső","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
"Közvetlen veszélyben az utasok" – feljelentette a BKV-t egy szakszervezet
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV olyan problémák elhárításában is hajthatatlan, amelyek "közvetlenül is veszélyeztethetik az utasok életét". Az érdekképviselet több ügyben is feljelentést tett, de közleményükben csak az elsőajtós felszállási rendet kifogásolják konkrétan. A BKV visszautasítja a vádakat, és egy béralkut célzó nyomásgyakorlás eszközének tekinti a feljelentéseket.
Feljelentette a BKV-t az Egységes Közlekedési Szakszervezet is (EKSZ). A BKV szerda esti közleményben visszautasította a vádakat, és közölte: a szervezet felvetéseit egy esetleges béralku miatti nyomásgyakorlás eszközének tekinti.
"Közvetlenül is veszélyeztethetik az utasok életét"
Az EKSZ szerdán azt írta: összegyűjtötték azokat a problémákat, amelyek miatt "hosszú ideje folyamatosan vitázni kényszerülnek a cégvezetéssel, ám a mai napig nem született megoldás még olyanokra sem, amelyek közvetve és közvetlenül is veszélyeztethetik az utasok életét". A szakszervezet úgy döntött, "nem hallgat el súlyos szabálytalanságokat, sőt törvénytelenségeket csak azért, hogy ne legyen szálka a cégvezetés szemében". Az EKSZ több ügyben is hatósági feljelentést tett – írták.
AFP / Kisbenedek Attila
Kifogásaik között példaként említették, hogy a járműveken mostanra csaknem mindenhol általános kötelezettséggé vált az elsőajtós felszállási rend, az utazási igazolványok és jegyek érvényességének ellenőrzése, valamint a jegyárusítás, amelyet – mint írták – "a sofőrökre erőltetett a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ". Kiemelték továbbá, hogy a szabadságok és a pihenőnapok törvénytelen kiadási gyakorlata miatt is feljelentették a cégvezetést a Nemzetgazdasági Minisztériumnál.
A BKV visszautasítja, hogy veszélyben lennének az utasok
A BKV visszautasított minden olyan állítást, amely arra utal, hogy akár a dolgozók, akár az utasok épségét veszélyeztető körülmények lennének a BKV-nál, illetve minden olyan kijelentést, amely szerint a BKV jogtalanul vagy etikátlanul járna el munkavállalóival szemben.
A társaság szerint az elsőajtós felszállási rendszer kiterjesztésekor megteremtették az új felszállási rendben érintett kollégák érdekeltségét, számukra bevezették például az úgynevezett jegyellenőrzési jutalékot. A beosztásokat és a szabadságokat a munka törvénykönyve és a Kollektív Szerződés (KSZ) előírásaival összhangban végzik. A szabadságok kiadásának folyamatát, illetve azok nyilvántartását folyamatosan ellenőrzik – fejtették ki.
"A munkáltatók sem nyíltan, sem burkoltan nem fenyegetik, nem félemlítik meg a munkavállalókat" – jelentette ki a cég, hozzátéve: "ilyen esetről, vagy megfélemlítésre vonatkozó megnyilvánulásról" nem tudnak, ilyen jellegű panaszok, észrevételek nem voltak. Ugyanakkor megjegyezték: joggal várják el a dolgozók megfelelő hozzáállását az elvégzendő feladatokhoz, a szabályoknak megfelelő, a közlekedés biztonságát nem veszélyeztető munkavégzést, valamint a munkavégzéshez szükséges egyéb feltételek teljesítését.
Kiemelték továbbá, hogy a menedzsment folyamatosan vizsgálta és vizsgálja egy lehetséges mértékű bérfejlesztés forrását, előteremtésének lehetőségét. Az EKSZ által 2015-ben kezdett munkaügyi vita lezárására a cég megállapodástervezetet készített, amelyet minden értintettnek elküldtek.
"Mindezek alapján az EKSZ közleményében felvetett jogszerűtlenségeket, vádakat a BKV vezetése nem látja megalapozottaknak, azok felvetését egy esetleges béralku miatti nyomásgyakorlás eszközének tekinti" – fogalmazott közleményében a közlekedési cég.