Hogy kerül a rendőrkönyv a CBA-ba?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Cs. B.

A CBA is forgalmazza Garamvölgyi László új könyvét, miközben a volt rendőrségi szóvivő éppen egy olyan testületnek a kommunikációs igazgatója, amely a szóban forgó üzletlánccal működik együtt egy bűnmegelőzési programban. A CBA szerint a kettő között nincs összefüggés.

A budapesti Margit körúton található CBA-üzlet pénztáránál, az utolsó pillanatban polcról lekapható mentolos cukorka és rágó mellett találta meg és fényképezte le a 444.hu egyik olvasója az egykori rendőrségi szóvivő, Garamvölgyi László új könyvét , amely a bűnmegelőzésről szól.

A rendőrök és az emberek
„A Police Coffee rendezvény szorosan kapcsolódik a NBT által megírt és a kormány által 2013. szeptember 18-án elfogadott bűnmegelőzési stratégia egyik célkitűzéséhez, melyben a lakosság szubjektív biztonságérzetének fokozása a cél, az, hogy a rendőri munkát az emberekhez közelebb vigyék” – olvasható a programról.

Jó találat, amit pont egy időben láttunk azzal, hogy befutott a szerkesztőségbe a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Police Coffee elnevezésű bűnmegelőzési programjának meghívója. Ezen a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsé (NBT) mellett közvetlenül ott virít a CBA logója is, az esemény helyszíne pedig az üzletlánc balatonakali áruháza volt.

A péntek délelőtti rendezvényen a teljes helyi rendőri vezetés, a megyei rendőrfőkapitány, valamint az NBT elnöke, Hatala József volt országos főkapitány kávézott együtt a lakossággal. És ott volt Garamvölgyi László is, hiszen ő a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács kommunikációs igazgatója.

Rákérdeztünk a CBA kommunikációs igazgatójánál, Fodor Attilánál az esetleges CBA–bűnmegelőzési tanács–Garamvölgyi együttműködésre, ő pedig úgy vélte, semmi különös nincs abban, hogy a pénztáraknál propagálják az NBT kommunikációs igazgatójának alkotását. „Valóban forgalmazzuk Príma üzleteinkben Garamvölgyi László bűnmegelőzésről szóló könyvét, hiszen a témát nagyon fontosnak tartjuk" – mondta Fodor, hozzátéve, hogy sok más kiadványt is értékesítenek hálózatukban. Szerinte Garamvölgyi László biztosan örült a reklámnak, de további részleteket nem árult el, mondván: ez üzleti titok.

Mindennek azonban – tette hozzá – semmi köze nincs a Garamvölgyit foglalkoztató szervezettel közös bűnmegelőzési programhoz, amelyről Fodor azt mondta: szívesen vesznek részt a társadalom számára hasznos kezdeményezésben. „Az ötlet közös volt, a CBA a helyszíneket biztosítja a programhoz, és azt tapasztaltuk, hogy alkalmanként 80-120 érdeklődő van. Ez azt mutatja, hogy igény van a Police Coffee-ra a lakosság részéről” – tette hozzá.

A balatonakali üzlet egyébként egyike azoknak a CBA-boltoknak, amely trükközéssel elérte, hogy a törvényi tiltás ellenére nyitva tarthasson vasárnap.

Garamvölgyi köszöni a reklámot

Garamvölgyi László valóban örült a 444.hu reklámjának – ezt már magától a volt rendőrségi szóvivőtől tudtuk meg. „Ötszáz darabot rendelt a könyvből a CBA a kiadótól, de kapható más áruházakban is” – tett hozzá egy kicsit a pr-hoz Garamvölgyi László is.