szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Wizz Air majdnem egy órával előrébb hozta a Budapest–Stockholm járatának indulását, emiatt Budapesten ragadt több utas pénteken. A cég állítja, hogy levélben üzentek mindenkinek, de sokan azt mondták: semmilyen levelet nem kaptak a változásról – írja az MNO.

Pénteken az eredetei terv szerint 12 óra 50 perckor kellett volna felszállnia a Wizz Air Budapestről Stockholmba tartó járatának, de az indulást előrébb hozták 12 óra 05-re. Erről a cég november 11-én e-mailben értesítette az utasait, de ezt nem mindenki kapta meg, emiatt a lap információi legalább húsz ember lemaradt a gépről.

Az egyik Ferihegyen hagyott utas azt mondta, hogy még a levélszemét között sem találta a légitársaság levelét, miközben a Wizz Air egy másik e-mailjét napokkal az indulás előtt megkapta. Ebben például a poggyászméretekre hívták fel a figyelmét, de a felszállásra vonatkozó információk nem voltak.

Az utasok először a reptéren próbáltak meg segítséget kérni, majd telefonon próbálkoztak a légitársaságnál, de ott elmondásuk szerint nem voltak együttműködők a munkatársak. Akkor kezdtek el velük érdemben foglalkozni, amikor perrel és a sajtóval kezdtek el fenyegetőzni, addig volt olyan ügyintéző, aki egyszerűen rájuk csapta a telefont. Ekkor a cég felajánlotta, hogy ingyen átválthatják a jegyüket egy másik időpontra – mesélte az utas a lapnak.

Legközelebb azonban vasárnap indul repülő Stockholmba, a következő gépre ráadásul már csak kettő darab szabad hely volt. Arról nem is beszélve, hogy volt, aki a szállodai foglalását bukta el vagy éppen a szombatra vásárolt koncertjegyét.

A Wizz Air a lappal írásban azt közölte, hogy az érintett utasok elnézését kérik a menetrendváltozás miatt. Üzemeltetési okokból időnként kisebb változtatások szükségesek a menetrendben, és az érintett utasok részére díjmentes átfoglalást biztosítanak vagy visszafizetik a foglalási díjat, ha nem akarnak vagy nem tudnak az új időpontban utazni – magyarázták.

A légitársaságtól állították: mindig az EU szabályozásainak megfelelően járnak el, és kiemelt figyelmet fordítanak az utasok tájékoztatására.

A mostani probléma okát nem tudták megválaszolni, annyit tudnak javasolni az utasoknak, hogy nézzék át az e-mailjeiket, és ellenőrizzék a levélszemét mappát is. Aki mindezek ellenére nem kapta meg az új indulási időpontról szóló e-mailt, töltse ki a panaszbejelentő űrlapot, és a lehető leghamarabb intézkednek az ügyében – ígérik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!