BKV: nincs hajtóvadászat a 45 fokos fülkét lefotózó buszsofőr után

BKV: nincs hajtóvadászat a 45 fokos fülkét lefotózó buszsofőr után

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV szerint az online média helyett nyugodtan szólhatnak a dolgozók a vezetőségnek is, ha valami nem működik. A szakszervezet vezetője viszont nem érti, mi szükség volt a sofőr keresésére, az érintett és egy másik meghibásodott busz rendszámát még aznap elküldte ugyanis SMS-ben az illetékes telepvezetőnek.

A BKV visszautasítja a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezet elnökének azon állítását, hogy „a BKV belső hajtóvadászatot rendezett a fotó készítője után”.  Arról a képről van szó, amelyen látszik, hogy az egyik budapesti busz vezetőfülkéjében 45,3 fokot mutatott a hőmérő. A sofőr készítette a fotót, és Szabó István szakszervezeti elnök elfogadhatatlannak nevezte „a BKV belső hajtóvadászatát”.

Az esetről író Népszava szerint egy tavaly vásárolt busz vezetőfülkéjében mérték az extrém értéket. Nem működött a klíma, úgy küldték forgalomba a buszt, hasonlóan más járművekhez. A cikkben benne volt az is: a BKV-nál a napokban arra utasították a járművezetőket, hogy nyissák ki az ablakokat, ha azt tapasztalják, hogy a klímanem megfelelően működik vagy meleg levegőt fúj be.

A BKV pénteki közleményében elismerték, hogy a társaság illetékes szakterülete valóban próbálta megtudni, melyik buszon volt ennyire meleg. „A szóban forgó esetben egy új típusú autóbuszunk érintett, a hiba elhárítása érdekében kötelességünknek érezzük utánajárni, hogy melyik konkrét járművön jelentkezett a probléma” – fogalmaztak.

A sofőr nem jelezte a műszaki szolgálatnak, hogy nem működik a klíma, ehelyett az online médiában közzétette azt, és ezzel a BKV szerint „nem a probléma megoldására fókuszált”.

A cég közleményében van egy különösen érdekes mondat is. „Vállalatunknál fontosnak tartjuk a „nyitott ajtók” elvének érvényesülését, ezzel párhuzamosan pedig arra ösztönözzük munkavállalóinkat, hogy javaslataikat, észrevételeiket nyugodt szívvel terjesszék az illetékes vezetőség elé” – ez akár egyfajta üzenetként is felfogható, amit egy sajtóközleményen keresztül küldtek a dolgozóiknak.

Még aznap jelzett a szakszervezeti vezető a telepvezetőnek

Cikkünk megjelenése után megkereste szerkesztőségünket a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Szabó István szerint a BKV magyarázata sántít, nem érti, miért kellett keresni a sofőrt. A szakszervezeti vezető már aznap, augusztus 4-én jelezte ugyanis az illetékes telepvezetőnek, hogy baj van összesen két busz klímájával. SMS-ben küldte el a két érintett Volvo-busz rendszámát, és a telefonjára megérkezett a visszajelzés arról, hogy célba ért az üzenet. Az adatok alapján már megtalálhatták volna a sofőrt, ha akarják – magyarázta.

A szakszervezeti vezetőnek nincs információja arról, megjavították-e azóta a klímát a szóban forgó két buszon. A sofőrrel sem beszélt azóta, így nem tudja, hogy a vezetőség részéről esetleg megkeresték-e – válaszolta kérdésünkre.