Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6a1d8a29-b48c-4b70-8d1e-3d7ae1060705","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A motor álló helyzetben történő melegítése is pénzbüntetést jelenthet a németeknél.","shortLead":"A motor álló helyzetben történő melegítése is pénzbüntetést jelenthet a németeknél.","id":"20250121_penzbirsag-jarhat-a-havas-autoval-kozlekedoknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a1d8a29-b48c-4b70-8d1e-3d7ae1060705.jpg","index":0,"item":"8c1c1e17-e0c6-4142-9db9-1eb1c6faf388","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_penzbirsag-jarhat-a-havas-autoval-kozlekedoknek","timestamp":"2025. január. 21. 06:41","title":"Pénzbírság járhat a havas autóval közlekedőknek Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az emelés a szabad felhasználású jelzáloghitelek kamatát nem érinti, de az állami kamattámogatású lakáshitelekét sem, amilyen például a CSOK Plusz.","shortLead":"Az emelés a szabad felhasználású jelzáloghitelek kamatát nem érinti, de az állami kamattámogatású lakáshitelekét sem...","id":"20250121_kamat-emeles-lakashitel-otp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096.jpg","index":0,"item":"ffa1111c-9e69-45e8-93c4-783dddf51391","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_kamat-emeles-lakashitel-otp","timestamp":"2025. január. 21. 20:26","title":"Megemelte a lakáshitelek kamatait az OTP, követheti a többi bank","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcbccb41-575a-4467-8877-8d95436e55ec","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A MÁV szerint túl sokat akarnak, túl korán, túl rövid határidővel. Szokatlan módon közleményben panaszkodnak és üzennek az ÁSZ-nak.","shortLead":"A MÁV szerint túl sokat akarnak, túl korán, túl rövid határidővel. Szokatlan módon közleményben panaszkodnak és üzennek...","id":"20250121_mav-allomasfelujitasi-program-asz-lazar-janos-ekm-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcbccb41-575a-4467-8877-8d95436e55ec.jpg","index":0,"item":"c7647d82-4464-407f-8df1-50acaa02f4ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_mav-allomasfelujitasi-program-asz-lazar-janos-ekm-ingatlan","timestamp":"2025. január. 21. 11:57","title":"Olyat kér a Számvevőszék a MÁV-tól, amire felháborodott közleménnyel válaszolt a Lázár János felügyelte társaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27464658-0bbe-4f1f-a200-7093a5bb010e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A toplista élén német modellek, ráadásul tisztán elektromos hajtású kocsik találhatók.","shortLead":"A toplista élén német modellek, ráadásul tisztán elektromos hajtású kocsik találhatók.","id":"20250122_toplista-ezek-most-a-legjobb-es-legrosszabb-uj-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27464658-0bbe-4f1f-a200-7093a5bb010e.jpg","index":0,"item":"a2d0b121-146c-434f-aca9-deab627061fa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_toplista-ezek-most-a-legjobb-es-legrosszabb-uj-autok","timestamp":"2025. január. 22. 06:41","title":"Toplista: ezek most a legjobb és legrosszabb új autók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"faf261ed-25f4-4f11-8bbc-5bff371665c8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy híres videojáték-szereplőt és egy hamburgertolvajt véltek felismerni a First Lady-ben. ","shortLead":"Egy híres videojáték-szereplőt és egy hamburgertolvajt véltek felismerni a First Lady-ben. ","id":"20250122_Melania-Trump-beiktatasi-kalapja-ellopta-a-show-t","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faf261ed-25f4-4f11-8bbc-5bff371665c8.jpg","index":0,"item":"5d1630d3-c678-4821-b0b7-eb903b7857c9","keywords":null,"link":"/elet/20250122_Melania-Trump-beiktatasi-kalapja-ellopta-a-show-t","timestamp":"2025. január. 22. 10:32","title":"Jimmy Kimmel, Colbert, Fallon és Jon Stewart is szájára vette Melania Trump beiktatási kalapját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0af51a9f-31c8-434b-9328-081f8d45f77e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Nemzeti Adó- és Vámhivatal két százmillió forint fölötti luxusautót hirdetett meg árverésre, amelyeket egy két évvel ezelőtti adócsalási ügyben foglaltak le.","shortLead":"A Nemzeti Adó- és Vámhivatal két százmillió forint fölötti luxusautót hirdetett meg árverésre, amelyeket egy két évvel...","id":"20250120_Husz-peldanyban-keszult-ritka-Ferrarit-arverez-el-a-NAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0af51a9f-31c8-434b-9328-081f8d45f77e.jpg","index":0,"item":"24ab11c3-cf5e-42ea-abee-3a19fb7f95c1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_Husz-peldanyban-keszult-ritka-Ferrarit-arverez-el-a-NAV","timestamp":"2025. január. 20. 20:28","title":"Húsz példányban készült, ritka Ferrarit árverez el a NAV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eed1c7aa-132d-48ff-bf6b-20e0ee319415","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai űrhajósok egy 12 részes kísérletsorozat során sikeresen tesztelték a mesterséges fotoszintézist, amely oxigénnel láthatja el az űrhajósokat, miközben üzemanyagot is termel a rakéták számára. A rendszer könnyen átalakítható, így más anyagok is készíthetők vele.","shortLead":"A kínai űrhajósok egy 12 részes kísérletsorozat során sikeresen tesztelték a mesterséges fotoszintézist, amely...","id":"20250121_kina-oxigen-raketa-uzemanyag-eloallitasa-kinai-urallomas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eed1c7aa-132d-48ff-bf6b-20e0ee319415.jpg","index":0,"item":"822d13fc-46ed-4123-a744-4bb25ece9d33","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_kina-oxigen-raketa-uzemanyag-eloallitasa-kinai-urallomas","timestamp":"2025. január. 21. 10:03","title":"Oxigént és üzemanyagot állítottak elő a kínai űrállomáson, megnyílhat az út a holdbázisok előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a3508bc-9a7a-4339-a270-07cc8a4ab60a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 4,77 méter hosszú és akár 265 lóerős Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","shortLead":"A 4,77 méter hosszú és akár 265 lóerős Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","id":"20250121_magyar-arakat-kapott-a-vadonatuj-7-uleses-vw-tayron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a3508bc-9a7a-4339-a270-07cc8a4ab60a.jpg","index":0,"item":"025d52b8-e307-4a33-b9e5-0c77b81d1a81","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_magyar-arakat-kapott-a-vadonatuj-7-uleses-vw-tayron","timestamp":"2025. január. 21. 07:21","title":"Magyar árakat kapott a vadonatúj 7 üléses VW Tayron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmaradt, amitől sokan féltek a metrófelújítás első napján
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója, a BKK korábbi vezérigazgatója lőtt képet a Blaha Lujza téren várakozó, az új alacsonypadlós buszok forgalomba állítása után – ezek szerint csak ideiglenesen – nyugdíjazott Ikarusokról.
"Amíg az új generáció metrót pótol, a nagy öregek is visszatértek..." – írta a Facebookon.
Mondja el nekünk, befolyásolja-e az ön reggelét a metrófelújítás? Munkába, iskolába megy hétfő reggel, és az útvonala érinti azt a környéket, ahol elkezdődik a hármas metró felújítása? Írja meg nekünk, mit tapasztalt! Mennyivel lett hosszabb az út? Mekkora dugó volt? Kellett-e kerülnie valamerre? Milyen volt a közlekedés a metrópótló buszokkal. Várjuk beszámolóját, fényképét, esetleg videóját az ugyelet@hvg.hu címen. Köszönjük!
Bár voltak olyan vonalak, amelyeken a korábbiaknál kényelmetlenebb volt utazni a nagyobb tömeg miatt, összességében olvasóink és tudósítóink is azt tapasztalták, hogy az előzetesen várt káosz elmaradt, az első hétköznapi reggelen nem volt különösebb gond a metrópótlással.
Kíváncsian várjuk, mi lesz a helyzet a délutáni csúcsidőben.
Délután itt lesz gond: építkezés az Árpád út 89-nél, a Rákospalota felé menő oldalon – írja olvasónk. "A külső sáv részben lezárva, a buszok csak úgy férnek el, ha beljebb húzódnak. Mindenkinek nagyon észnél kell majd lennie, hogy ne legyen koccanás vagy hirtelen fékezés. Itt egyébként nincs felfestve sem a buszsáv, valószínűleg az építkezés miatt."
Olvasónk minden hétköznap reggel a Lehel térről a Gyöngyösi utcáig utazik, számára nagyon kellemes csalódás volt a reggeli csúcsban tapasztalt metrópótlás.
"Az emberek – köztük én is – tele vannak korábbról negatív élményekkel. A műszaki hibák esetén a pótlójáratok zsúfolásig tömve, hatalmas késésekkel, kihagyásokkal közlekednek. Váratlan helyzetekre egyelőre nincs felkészülve a BKK. Ellenben most meglepően szervezettnek tűnt az egész. Hatalmas tömegek és mégis szellős az utastér. Mindenhol utastájékoztató plakátok, járdafestések, címkézések. Egymás után érkeztek a – >>vadonatúj<< – pótlójáratok, feltorlódott tömeget egyik megállóban sem láttam. A járat végig kb. 30-40%-os kihasználtsággal haladt. A menetidő a felszíni haladás miatt néhány percet csúszott, ez kb. 3-4 perc ezen a hosszon. Mindez a reggeli csúcsban. A BKK most nagyon meg akarja mutatni, hogy tudja kezelni a helyzetet. Remélem nemcsak az Árpád hídnál felállított kameratengernek és fotósoknak szólt ez a bemutatkozás. A délutáni csúcsban visszafelé is kíváncsi leszek a hatékonysági szintre, illetve az elkövetkező időkben. Összefoglalva nem jár dicséret mindezért a BKK-nak. Ennél rosszabb szervezés már minősíthetetlen szintre sodorná a kritika tárgyát. Itt nincs olyan osztályzat, hogy elégséges. Csak a legjobb teljesítmény várható el egy ilyen helyzetben. Messze még a vége…"
Korábban egy olvasónk feltette a kérdést, vajon miért vittek el épp a metrófelújítás kezdetére időzítve több jegyautomatát az Újpest-Központ aluljáróból. Egy másik olvasónk most jelezte: nem tűntek el az automaták, csak új helyre kerültek. "A két BKK-jegyautomatát valószínűleg áttelepítették az Árpád üzletházhoz a régi uszoda elé, ahonnan a metrópótló buszok indulnak a belváros felé. Legalábbis korábban ott nem voltak."
A buszos pótlásról azt írta olvasónk, hogy viszonylag zökkenőmentes, de a buszok nem követik egymást azonos időközönként. "A Lehel térnél csak a második metróra fértem fel, mert egy panda az óra szerint 5 percet várt az indulással. Ez 9 óra körül volt. A buszok relatíve rövid ideig állnának a megállókban, az időveszteség (30 másodperc akár) a buszt mindenáron elérni akaró utasok miatt van, akiket a sofőrök készségesen megvárnak.
A munkahelyemre eljutni (újpest központ -> bikás park) kb. 15 perccel tart tovább, mint korábban a metróval."
Nyár óta zajlik Angyalföldön az ottani vasútállomás építése (egy olvasónk szerint inkább csak "maszatolás", amit csinálnak, azt is jelentős csúszással). Ezzel a 20E és a 30-as busszal utazókkal, illetve a Váci utat a Béke úton és a Lehel úton elkerülő, a városközpont felé tartó autósokkal is kiszúrnak.
"Viszont ha esetleg elkészülne rövid időn belül, akkor a 20-30 és 14-es villamosokról a Nyugati felé remek átszállási kapcsolat a vasútra. Talán a felújítás végére el is készül..." - tette hozzá az olvasó.
A Rákospalota-Kertváros vasúti megállónál a 8:39-kor várható, ám valójában 8:44-kor érkező, Nyugatiba közlekedő S71 szerelvényre a megszokott 5-10 ember helyett 35-40 várakozott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megugrik az utasszám. Aztán az is lehet, hogy csak a héten felszerelt sorompót jöttek megnézni. De akkor miért szálltak fel a vonatra? :) – írta olvasónk.
Horváth Csaba MSZP-s politikus szerint a főváros által tervezett hatvan busszal nem tartható a 3-as metró pótlása. A fővárosi képviselő hétfő reggel Budapesten, a 3-as metró újpesti végállomásánál lévő pótlóbuszos megállóban tartott sajtótájékoztatóján kifejtette: egy metró korábban 1200 utast szállított, és ahhoz, hogy ugyanezt az utasmennyiséget el lehessen vinni, nem hatvan, hanem nyolcvan buszra lenne szükség. Megjegyezte: a múlt héten a főpolgármester azt mondta, a buszok 45 másodperces követési távolsággal közlekednek, és az utasok 60-70 százalékát tudják elvinni; a többiek keressenek más útvonalat.
Horváth Csaba azt mondta: a metrófelújítás első hétköznapján intenzív kezdet tapasztalható, mintha most "a főváros összes busza" ezen az útvonalon lenne, és nem 45, hanem 20-25 másodpercenként közlekednének. Ez rendben is lenne, kérdés ugyanakkor, hogy honnan hiányoznak az itt látható buszok – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus szerint ez a menetrend a tervezett hatvan busszal nem tartható.
Az MSZP számításai szerint nem az utasok egyharmadát, hanem kétharmadát hagyják majd az út szélén – mondta. Kijelentette: "Tarlósék becsapták a budapestieket", nyilvánvalóan nem volt igaz, amikor azt mondták, hogy az utasok 60-70 százalékát elviszik, mert a 3-as metró pótlására beállított buszmennyiség erre nem alkalmas. A következő napokban, hetekben és hónapokban kiderül, hogy mire elég ez a kapacitás, s az is, hogy a három évre tervezett, a teljes vonalat érintő felújítás négy éven belül befejeződik-e, s ez alatt milyen kellemetlenségeket okoz az utasoknak – mondta.
A fővárosi MSZP-képviselő sajtótájékoztatója végén azt mondta, felszáll az egyik metrópótló buszra, elmegy a Lehel térig, és leméri a menetidőt.
Egy olvasónk jelezte, hogy a XVI. kerületben járó 31-es busz vonalán korábban csuklós buszok jártak, a metrópótlás reggelén viszont két egymás utáni járatnál is normál busz érkezett a megállóba, holott amúgy is nagy zsúfoltság volt a vonalon.
Valószínűleg a buszok átcsoportosítása miatt volt ez a változás.