szerző:
Szentirmai Áron
Tetszett a cikk?

Ebben segít a miniszterelnök lánya szerint a luxusturizmus és a BDPST, férje “piaci alapokon működő cégcsoportja”.

Az MCC Feszten tartott beszélgetésen Orbán Ráhel a BDPST csoport kreatív igazgatójaként és a BDPST Koncept ügyvezetőjeként beszélgetett Zsidai Zoltán Roy-jal, a Zsidai Group tulajdonosával és a Magyar Éttermi szövetség elnökével, valamint Kovács Balázzsal, a Danubius Hotels vezérigazgatójával.

Arra a kérdésre, miképp lehetne Budapest és az ország turizmusát jobban felpörgetni, hiszen a környező Prága, Varsó vagy Horvátország összevetésében bőven van tér a fejlődésre, Kovács Balázs úgy válaszolt, hogy a magyar turizmus összességében nincs rossz állapotban, a vendégszámot tekintve jól állunk, de az igazi kérdés az a jövedelmezőség, hiszen egy olyan energia-, nyersanyag- és elő munkaerő igényes iparágról beszélünk, amelyet nagymértékben sújt az infláció.

Orbán Ráhel és Kovács Balázs
Martin Cabrera

Orbán Ráhel ezután arról beszélt, hogy kifejezetten szerencsés helyzetben vannak férje, Tiborcz István cégével, a BDPST-vel, hiszen friss, fiatal szereplőként nem évtizedes, évszázados szokásokat kell megváltoztatniuk, hanem fejleszthetnek az új igényeket szem előtt tartva. Ilyen például a wellnessrészleg a városi szállodákban, vagy azok a hatalmas lakosztályok, ahol rendezvényeket tudnak tartani, akár cégek is.

Ezután a résztvevők beszélgettek az infláció hatásáról is. Ez a miniszterelnök lánya szerint “nem csak a magyar piacot érintette, elképesztő infláció van Európa szerte, Párizs, London, Róma, a klasszikus európai tengerparti desztinációk nem csak a magyarok számára nehezen elérhetők. Az olaszok egyszerűen kiszorultak a saját tengerpartjaikról. Emellett az átrendeződés mellett nem szabad elmennünk. Igenis van a jól költő, klasszikus értelemben vett polgári közeg, aki keresi a kultúrát és eddig aki Párizsba vagy Rómába utazott a hosszú hétvégére, de miért ne jöhetne Budapestre?” Hiszen a magyar főváros is majdnem olyan jó, mint Párizs, London vagy Róma – zárta a gondolatait Orbán.

Luxus, jókedv: Orbán Ráhel és Zsiday Roy az MCC Feszten
Martin Cabrera

Előkerült a luxusturisták kérdése is. Zsidai szerint száz buliturista költésével egyenlő harminc kulturális, vagy öt luxusturista költése, így ezt a réteget is meg kell célozni, ezzel pedig növelhető a bevétel.

A beszélgetés során Orbán Ráhel beszélt arról is, hogy a külföldieket elsősorban Budapestre, illetve nagyobb városokba érdemes csábítani, a Balaton ebből a szempontból maradjon a magyaroké.

Szóba került a ferihegyi repteret üzemeltető cég megvásárlása is, illetve, hogy mit vár ettől a szakma. Orbán Ráhel erre elsőre azt mondta, hogy “mindent”, majd hozzátette, természetesen vannak rövid és hosszú távú célok, elvárások – hogy ezek pontosan mik, az nem derült ki.

Előkerült a közösségi média és annak hatása is. Megtudhattuk, hogy nyaralása során Orbán Ráhel is TikTokon tájékozódik arról, hogy egy-egy helyszínen milyen éttermet, kávézót érdemes kipróbálni. Elmondása szerint nem csak influencerek, hanem mindennapi emberek segítik egymást a platformon ezen a téren. Hogy ez vajon Budapest esetében is így van-e, és ha igen, miért kellett drága pénzen egy adag influencert idehozni, hogy aztán a miniszterelnök lányának érdekeltségébe tartozó éttermekben, szállodákban pózoljanak, az nem derült ki, annak ellenére, hogy azért szóba került az influencer-trip. Erről a témáról végül annyit mondtak, hogy van egy szegmens, amelyikhez ezen keresztül lehet szólni, az pedig már a marketingesek dolga, hogy milyen eszközöket alkalmaznak. 

A beszélgetésen szó esett arról is, hogy érdemes lenne koordinálni a turizmust. Jelenleg ugyanis nincs egy központi eseménynaptár, aminek segítségével koordinálni lehetnek a piac különböző szereplőit. A miniszterelnök lánya külön példaként hozta fel a Forma 1-et, ami óriási lehetőség Budapest számára, “hiszen nézzük meg például Monacót, hogy ott mi van egy-egy futam alkalmával” – mondta Orbán. Ehhez a gondolathoz csatlakozott Kovács Balázs, aki szerint nem szerencsés például, hogy idén Ed Sheeran és a Forma-1, tavaly pedig a Sziget és az atlétikai világbajnokság csúszott össze, hiszen ezek egyedül is képesek elég turistát vonzani. Utóbbi példánál elmondta, hogy természetesen a Sziget csúszott volna, illetve elismerte azt is, hogy Ed Sheeran megszerzése nem olyan egyszerű, tehát inkább csússzon össze, mint ne jöjjön létre az esemény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!