szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mit tehet a szülő és mit a tanár, ha egy gyerek okostelefon-függővé válik? Hol segít az állam, ha segít egyáltalán? Segítség-e az, hogy betiltják az okostelefonokat a közoktatásban? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk.

Szerdán a Belügyminisztérium leváltotta a budapesti Madách Imre Gimnázium igazgatóját, Mészáros Csabát. Az ország egyik vezető gimnáziuma azért vesztette el első emberét, mert az iskola a belügy szerint szembe helyezkedett egy még meg sem jelent rendelettel, amellyel kitiltanák az iskolákból a mobiltelefonokat.

Milyen érvek szólnak az okostelefonok korlátozása mellett? Mit ér el a Belügyminisztérium azzal, hogy átmenet nélkül a teljes tiltás pártjára állt? Mi volna az optimális megoldás, amelyben tanul a gyerek, de meg is tanítják az eszközök helyes használatára? Miért tűnik ez lehetetlennek a jelenlegi magyar közoktatásban?

Függőségről, a tanárok, a belügy és a szülők felelősségeiről, lehetőségeiről kérdezte Kacskovics Mihály Béla Gyarmathy Éva Prima-díjas pszichológust.

Kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.

Vagy iratkozzon fel a Fülke csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts.

  • 00:00 Intro
  • 01:09 Indokolt-e az okoseszközök kitiltása a tantermekből?
  • 03:09 Miről szól pontosan a most készülő rendelet?
  • 05:49 Segítheti-e a rendelet a pedagógusok munkáját?
  • 08:25 Milyen lenne a mobiltelefonok reális korlátozása?
  • 09:42 Hogyan lehet legjobban beépíteni az okoseszközöket az oktatásba?
  • 11:28 Mit jelent a „problémás kütyühasználat”?
  • 13:31 Hány éves kortól jellemző a mobiltelefon-függőség?
  • 16:53 Hogyan lehet tudatos eszközhasználatra tanítani a gyerekeket?
  • 19:21 Tud-e segíteni egy pedagógus a telefonfüggő diákokon?
  • 20:50 Hogyan lehet megelőzni a gyerekek telefonfüggőségét?
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!