szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egyszerre adott tájékoztatást a 2023 januári díjemelésről és a májusi inflációkövető emelésről a DIGI, amit úgy lehetett érteni, hogy utóbbi sem vonatkozik a hűségszerződéses előfizetőkre. Az érintett előfizetők jóváírást kapnak a cégtől, amely 111 millió forint bírságot is kifizet.

Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásban.

A cég 2022 novemberében egy időben tájékoztatta a fogyasztókat a díjemelésről és az általános szerződési feltételekbe ugyanattól az időponttól bekerülő, de májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról. Nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egy időben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.

A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.

A DIGI önként vállalta, hogy jóvátételt fizet: jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat (csak azoknak, akik még mindig előfizetői).

A GVH emellett 111 millió forint bírságot szabott ki.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!