szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internetes honlapok olvasói egyre szkeptikusabbak az online reklámokkal kapcsolatban, ezért nehéz olyan kommunikációs eszközt találni, amivel könnyedén elérhetőek. Íme tíz érv, amiért az online kérdőívek jelenthetik a marketing jövőjét.

1. Olcsón elkészíthetőek

Egy megfelelő alkalmazás segítségével szinte fillérekből összeállíthatjuk a saját magunk által tervezett online kérdőívet. Az információgyűjtés és -feldolgozás módja is rendkívül hatékony és gyors. Ráadásul a kérdőívekből származó információk annyira értékesek, hogy az esetek többségében újrahasznosíthatók és felhasználhatók egyéb marketing- vagy PR-tevékenységekhez is.

2. Könnyen használhatóak 

A kérdőívek rendkívül rövid idő alatt elkészíthetők, sőt, tartalmuk szükség esetén – akár még működés közben is – változtatható. Kitöltésük annyira gyors és egyszerű, hogy a hagyományos kérdőívhez képest sokkal magasabb válaszadási arány jellemző rájuk.

3. Bárki „játszhat”

Ha a kérdőív elkészült és felkerült az internetre, a népszerűsítése már csak egy egyszerű lépés. Akár e-mailben (egy link elhelyezésével a levélben) –  ha a saját adatbázisunkban szereplők véleményére vagyunk kíváncsiak – vagy egy külső weboldalon elhelyezett hirdetéssel, mely a kérdőívhez vezeti az érdeklődőket. Bárki, aki megkapta a linket, akkor kattinthat rá a kérdőívre, amikor csak kényelmes neki - a nap 24 órájában. (Ez is megmagyarázza a rendkívül magas válaszadási arányt.)

4. Mindenkinek van véleménye és szeretné is elmondani

A vásárlók szeretik a kérdőíveket, nem tekintik őket spamnek, sokkal inkább lehetőségnek, amely feljogosítja őket véleményük kinyilvánítására. Hisz esélyt ad számukra, hogy hatást gyakoroljanak az adott márkára. A vásárlók számára különösen érdekesek a kényes ügyek, melyek megoldásához érdemes is építő javaslatokat kérni tőlük. Az online kérdőívek mindenki számára elérhetőek, a visszajelzéseket pedig kezelhető formában gyűjtik össze.

5. A „gondolatolvasó”

Az átlagos marketingtevékenység során vásárlóinkat elvezethetjük egy reklámhoz vagy termékhez, de gondolkozásra nem késztethetjük őket. A kérdőívek azonban aktívan lefoglalják a válaszadókat, akik kénytelenek végiggondolni véleményüket, mielőtt leírnák. Ha ügyesen kérdezünk, legbelső gondolataikat is megtudhatjuk termékünkkel kapcsolatosan.

6. A kapcsolatok kezdete

A kérdőív befejeztével még nem zárul le a kapcsolat. Sőt! Miután felkeltettük a figyelmüket és kedvük támadt válaszolni, érdemes megkérdeznünk válaszadóinkat, szeretnének-e feliratkozni hírlevelünkre, vagy kérnek-e további információt bármivel kapcsolatosan. Ha egyszer magunkra irányítottuk a figyelmüket, hozzuk ki a helyzetből a legtöbbet.

7. „Ha ezt szereted, azt imádni fogod”

Az online kérdőívekben talán a legerőteljesebb elem, hogy azonnali kapcsolatot teremthetünk más területekkel is. Ha kérdőívünkben –  melyet éppen kitölt az érdeklődő, vagyis már elnyertük tetszését –  weboldalunk olyan részeire mutató linkeket helyezünk el, melyek a válaszadót érdeklő témáról még több információt ígérnek, rendkívüli átkattintási arányt érhetünk el.

8. Finom kérdések

A kérdőívek arra is használhatók, hogy egy termék mellé pozitív tulajdonságokat társítsunk.
Amikor egy termékről rengeteg pozitív tulajdonságot sorolunk fel, és megkérdezzük a válaszadót, hogy melyik mennyire fontos az ő számára, a válaszától függetlenül a terméket a felsorolt tulajdonságokkal fogja azonosítani. Ráadásul, ha valamelyiket még fontosnak is ítéli meg, akkor a pozitív hatást ő maga fogja jóváhagyni.

9. Nem csak az eladásról szól

A kérdőív hatékony, gyors és egyszerű módszer, ha viszonylag nehéz és bonyolult ajánlatot szeretnénk elfogadtatni és népszerűsíteni. Ha például egy város el szeretné nyerni lakói támogatását egy árverésre, melyet azért rendeznek, hogy a következő rendkívül fontos sporteseményt finanszírozzák belőle, a kérdőívben elmagyarázható az összes előny, és segítségével a válaszadók olyan pozícióba kerülhetnek, hogy értékelni tudják az esemény valódi értékét, nem dőlnek be holmi negatív újságfőcímeknek. A kérdőív tehát amellett, hogy népszerűsíti az eseményt, hasznos visszajelzéseket is gyűjt, melyek felhasználhatók az általános marketingstratégia finomítására.

10. Friss témák az érdeklődés felkeltésére

A kérdőívekben is az élő és ötletes megközelítések érik el, hogy a válaszadókat lefoglalja a téma. Lhet például kérdőív tárgya olyasmi, ami a megkérdezett csoport szívéhez közel áll, üzenete pedig tudatos márkaüzenet: ezt a kérdőívet a „márka neve” szponzorálta. A lényeg, hogy egyszerű és hatékony ötlet legyen. 
 
Gondoljuk csak el, milyen előnyökkel jár, ha honlapunkon állandó kérdőívet helyezünk el a nagyközönség számára. Számtalan olyan látogató, aki imád keresztrejtvényt fejteni, vagy puzzle-t kirakni, örömmel kitölti a kérdőívet is. A kérdőív állandó jelenléte a weboldalon alacsony költséggel jár, automatizálható, növeli a honlap forgalmát és visszatérő látogatókat eredményez. A fórumokkal és a moderálatlan blogokkal ellentétben a kérdőív nem teszi lehetővé, hogy a honlapra nem illő megjegyzéseket tegyenek közzé, hisz az egyes kérdőívek eredményét egy összefoglaló formájában teszi közzé a honlap tulajdonosa. Az összefoglalóval kapcsolatban beérkező hozzászólásokat pedig ha akarjuk, moderálni is tudjuk.

Forrás: www.internet-marketing.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Miért nem költenek eleget a cégek e-mail marketingre?

Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.

Itthon

Vevőcsalogató direkt marketing ajánlatok kevés pénzből

Ha szeretnénk kevés pénzből megsokszorozni e-mail kampányaink válaszadási arányát és velük együtt beérkező megrendeléseink számát a megoldás egyszerű: küldjünk ki hatásosabb értékesítési leveleket anélkül, hogy elkövetnénk a leggyakoribb hibákat.