Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A magyar gazdaság két évig stagnált a kifutópályán, de most már „nagyobb” növekedési pályára vált – ígéri a nemzetgazdasági miniszter. Ugyanezt ígéri már évek óta, de mindig közbejött valami: az aszály, a viszály, az infláció, a szankciók, a németek. Idén újra az infláció jöhet közbe, lakossági fogyasztás nélkül ugyanis nem nagyon lesz növekedés, márpedig magas infláció mellett nem nő érdemben a lakossági fogyasztás. De már akkor sem, ha a lakosság csak úgy érzi, hogy magas az infláció. ","shortLead":"A magyar gazdaság két évig stagnált a kifutópályán, de most már „nagyobb” növekedési pályára vált – ígéri...","id":"20250130_2024-gdp-nagy-marton-novekedesi-palya-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"b907290b-ab13-4fc1-9f18-ea9b2a095883","keywords":null,"link":"/360/20250130_2024-gdp-nagy-marton-novekedesi-palya-inflacio","timestamp":"2025. január. 30. 13:00","title":"Nagy Márton ledobta a humorbombát a magyar gazdaságra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f0a74e2-434f-4637-bbca-6d7e21234a9c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Videóval, hölgyeim és uraim. ","shortLead":"Videóval, hölgyeim és uraim. ","id":"20250130_Kis-hijan-lenyelte-egy-hal-a-22-eves-orosz-sello-fejet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f0a74e2-434f-4637-bbca-6d7e21234a9c.jpg","index":0,"item":"1d934c4f-7034-4d84-921d-0169d6c27847","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Kis-hijan-lenyelte-egy-hal-a-22-eves-orosz-sello-fejet","timestamp":"2025. január. 30. 17:32","title":"Kis híján lenyelte egy hal a 22 éves orosz sellőlány fejét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d4a054c-fddd-4757-8a47-90635262bac5","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Donald Trump egy tollvonással leállította a külföldi támogatások folyósítását, és ennek sokkoló hatása Magyarországon is érezhető. Az Orbán-kormány örömére a hazai civil szféra és a független sajtó egy része hosszú időre elbukhatja forrásainak egy részét. ","shortLead":"Donald Trump egy tollvonással leállította a külföldi támogatások folyósítását, és ennek sokkoló hatása Magyarországon...","id":"20250129_hvg-usa-donald-trump-kulfoldi-tamogatasok-befagyasztasa-magyarorszag-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4a054c-fddd-4757-8a47-90635262bac5.jpg","index":0,"item":"5919b6f5-b5cc-4ebc-9096-4a827e64fba2","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-usa-donald-trump-kulfoldi-tamogatasok-befagyasztasa-magyarorszag-civilek","timestamp":"2025. január. 29. 09:38","title":"Trump nagy ütést vitt be a magyar civileknek és a független sajtónak, de még visszakozhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a09469-5197-4693-b5ba-f1b32c834d28","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) szerint az áruházlánc lemaradhat a a munkavállalókért folyó versenyben.","shortLead":"A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) szerint az áruházlánc lemaradhat a a munkavállalókért folyó...","id":"20250129_auchan-szakszervezet-beremeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a09469-5197-4693-b5ba-f1b32c834d28.jpg","index":0,"item":"10b4872d-0439-45d9-917a-44aec3a517d3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_auchan-szakszervezet-beremeles","timestamp":"2025. január. 29. 14:21","title":"Közelében sincs az Auchan béremelése a dolgozók elvárásának, a szakszervezet szerint sokan távozhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3686fe3a-f013-40eb-a0af-e0427a36872d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Iparági források szerint mégis lesz home office, Lázár ezzel szemben arról posztolt, ez csak “egyes szakszervezeti vezetők vágyvezérelt híradása”, továbbra is tilos az otthoni munkavégzés és ez így is marad. ","shortLead":"Iparági források szerint mégis lesz home office, Lázár ezzel szemben arról posztolt, ez csak “egyes...","id":"20250130_home-office-mav-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3686fe3a-f013-40eb-a0af-e0427a36872d.jpg","index":0,"item":"7e5c64c9-3e97-46b2-958c-4fb3ab3b025f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_home-office-mav-lazar-janos","timestamp":"2025. január. 30. 14:24","title":"Sajtóhírek szerint Lázárék meghátráltak, mégis lesz home office a MÁV-nál, a miniszter szerint szó sincs ilyesmiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3040a61a-586c-4108-afc2-b1a2eaaecf3f","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Loptak eddig is, láttuk a tüneteket lépten-nyomon. Láttuk a stadionokban, az útépítéseknél, a vasúton, láttuk az ellopott pénz tátongó hűlt helyét az iskolákban és a kórházakban. Láttuk a lopást mentegető kitartott médiában. De nem volt következménye. Úgyhogy most eldöntötték, hogy állítanak a lopásnak egy nyolcvanhektáros emlékművet. Vélemény Rákosdubajról.","shortLead":"Loptak eddig is, láttuk a tüneteket lépten-nyomon. Láttuk a stadionokban, az útépítéseknél, a vasúton, láttuk...","id":"20250129_hvg-Tota-W-Arpad-Apa-vedd-meg-nekem-a-varost-rakosdubaj-mini-dubaj-fidesz-korrupcio-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3040a61a-586c-4108-afc2-b1a2eaaecf3f.jpg","index":0,"item":"b4ec8e6d-dcfc-4b72-ad83-04ef59f9864b","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Tota-W-Arpad-Apa-vedd-meg-nekem-a-varost-rakosdubaj-mini-dubaj-fidesz-korrupcio-velemeny","timestamp":"2025. január. 29. 08:00","title":"Tóta W. Árpád: Apu, vedd meg nekem a várost!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35126df0-a357-4584-8849-ce3319f3f610","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségnek összesen 1,042 milliárd forintot ajánlottak fel az adófizetők, de a kifizetést a NAV és a MÁK is megsarcolta.","shortLead":"A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségnek összesen 1,042 milliárd forintot ajánlottak fel az adófizetők, de...","id":"20250129_Tobb-mint-negyven-szazalekat-inkasszalta-az-Ivanyi-Gabor-egyhazahoz-erkezo-1-os-felajanlasoknak-a-NAV-es-a-MAK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35126df0-a357-4584-8849-ce3319f3f610.jpg","index":0,"item":"d6b33232-3cf2-4f24-8ec8-a46465eb50ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Tobb-mint-negyven-szazalekat-inkasszalta-az-Ivanyi-Gabor-egyhazahoz-erkezo-1-os-felajanlasoknak-a-NAV-es-a-MAK","timestamp":"2025. január. 29. 15:11","title":"Több mint negyven százalékát inkasszálta az Iványi Gábor egyházához érkező 1%-os felajánlásoknak a NAV és a MÁK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ef676f2-9cb1-432d-b791-b79358fb2310","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kocsma épületének külső részén lehet majd hagyományos bevásárlást tartani.","shortLead":"A kocsma épületének külső részén lehet majd hagyományos bevásárlást tartani.","id":"20250129_birosag-kocsmalidl-eszak-irorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ef676f2-9cb1-432d-b791-b79358fb2310.jpg","index":0,"item":"edd77677-eadf-4b9c-8e15-1f2c184b1aa2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_birosag-kocsmalidl-eszak-irorszag","timestamp":"2025. január. 29. 17:25","title":"Lidl-kocsma nyílik Észak-Írországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre több jó és hatékony website-ot, hírlevelet, illetve egyéb online megjelenést találhatunk, s a hazai vállalkozások is egyre több lehetőséget látnak az internetes hirdetésben. A keresőmarketing viszont speciális terület, ezért most ehhez a hirdetési formához adunk olyan tippeket, amelyek a mindennapi gyakorlati munka során is eredményesen alkalmazhatóak.
A keresőkkel kapcsolatos hirdetési tevékenység rendkívül vonzó azoknak vállalkozásoknak, amelyeknek fontos, hogy a megjelenésre kifizetett összeg ne legyen magas, illetve a lehető legjobban meg is térüljön. A keresőhirdetések (PPC hirdetések) ideális esetben rendkívül jó ár/értékkel bírnak, ezen kívül kattintás alapú elszámolás jellemzi őket, tehát a hirdető vállalkozás csak azok után az érdeklődők után fizet, akiket konkrétan az adott termékről vagy szolgáltatásról akarnak megtudni valamit.
Éppen a fenti előnyökből kifolyólag hazai kisvállalatok körében is terjed ez a fajta megjelenés, amelynek ugyanakkor akad néhány „árnyoldala” is, amivel kevesen vannak tisztában. A keresőmarketing az online hatékonyságnövelés apró szelete, melynek profitteremtő üzemeltetéséhez speciális ismeretek szükségesek, ezek nélkül sok esetben a megjelenés nem más, mint egyszerű pénzkidobás. Mivel a hirdetés kulcsszavak „megvásárlásával” történik, a szövegek megfogalmazása mellett a kulcsszavak kiválasztása is olyan részfolyamat, amely sok hibalehetőséget rejt magában.
Íme öt tipp, amik önmagukban nem száz százalékosak, de segítségükkel a keresőmarketing-kampány hatékonysága nagyban növelhető.
1. A hirdetési szöveg keltse fel az olvasók érdeklődését, hogy az olvasást kattintás is kövesse. Ennek érdekében egyszerűen közölni kell a felhasználókkal, hogy mit várunk tőle. Az úgynevezett call to action reklámszövegírás pontosan amiatt hatékony, hogy sokkal jobb kattintási arányt hoz, mint a termékbemutató „társai” – ez esetben ugyanis az érdeklődő a termék vagy a szolgáltatás mellett világos utasításokat is kap, hogy mit kellene tennie. Példának okáért, ha egy vállalkozás online webáruházat üzemeltet, és szeretné növelni az értékesítést, mondjuk televízióból, akkor a „Sokféle TV csak nálunk olcsón” szöveg helyett célszerű a „Válasszon több mint 300 fajta akciós televíziónk közül!” típusú megfogalmazást választani.
2. Alkalmazzon a szövegben geo-targetálást! Használja ki maradéktalanul a rendelkezésre álló helyet: ha például a hirdetésbe beírja a várost is, ahol cége elérhető, akkor már szűkített a célcsoporton, hiszen még az érdeklődők közül is csak azok a felhasználók fognak kattintani, akiknek a földrajzi elhelyezkedés is megfelel. Ezzel elősegíthető, hogy az egy érdeklődőre jutó hirdetési költség még kedvezőbb legyen.
3. Használjon minél pontosabb kulcsszavakat! Egy vállalkozás a legtöbb esetben nem engedheti meg magának, hogy márkázásra költsön, a gyakorlatban a fő cél inkább a marketingköltségek megtérülése és a többletprofit elérése. Ennek érdekében a keresőmarketingnél is az elsődleges cél nem az, hogy a hirdetés sokszor megjelenjen. Sokkal inkább az, hogy minél többen kattintsanak rá azok közül az érdeklődők közül, akik találkoznak vele. Ha egy vállalkozás tisztában van a célcsoportja internetezési szokásaival, akkor célszerűbb minél szűkebb szegmenst megcélozni. Ha a vállalkozás például mobiltelefonokat forgalmaz, akkor a szimpla „nokia” kulcsszó helyett célszerűbb a pontos típusszámot megjelölni, mondjuk „nokia 6500”.
4. Használjon kulcsszavakat a hirdetési szövegben! A kampány hatékonysága tovább növelhető azzal, ha a megvásárolt kulcsszavakra megjelenő hirdetés szövege tartalmazza is őket. Az érdeklődők navigálása ezáltal tökéletesíthető, ha ugyanis az általuk keresett kulcsszavakat megtalálják a hirdetési szövegben és az érkezési felületben is, akkor minden lépcsőfokkal közelebb érzik magukat az általuk keresett megoldáshoz.
5. Készítse fel az értékesítésre az „érkezési felületet”! Minden keresőmarketing-hirdetés tartalmaz egy olyan webes felületet, ahová az érdeklődők a kattintást követően kerülnek. Ez az úgynevezett landing oldal, ami a legtöbb esetben a vállalkozás webszájtjának egy aloldala, vagy egy külön erre a feladatra elkészített felület. Ha a maximális hatékonyság elérése a cél, akkor tanácsos az utóbbi megoldást választani, ugyanis egy termék vagy szolgáltatás online értékesítésénél a hirdetési szöveg megfogalmazása az esetek nagy részében más stílust kíván, mint a céges webszájt szövegezése. Míg a keresőmarketing-hirdetés felkelti az érdeklődést, addig a landing oldal rendelkezik annyi lehetőséggel, hogy el is tudjon adni. Emiatt célszerű az érkezési felületet úgy megszerkeszteni, hogy csak erre a feladatra „koncentráljon”.