Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Hegyeshalomnál és Mocsánál is autók ütköztek, az előbbinél a torlódás Ausztriába is átnyúlik.","shortLead":"Hegyeshalomnál és Mocsánál is autók ütköztek, az előbbinél a torlódás Ausztriába is átnyúlik.","id":"20241221_ket-baleset-autok-utkozes-hegyeshalom-mocsa-torlodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"eae81224-1a10-484e-b7d8-26e659f69be3","keywords":null,"link":"/cegauto/20241221_ket-baleset-autok-utkozes-hegyeshalom-mocsa-torlodas","timestamp":"2024. december. 21. 08:23","title":"Két baleset is történt az M1-esen, az egyik miatt 15 kilométeres a dugó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff35bed6-e5c0-4bee-9424-ebb3aed5f775","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A TIME magazin listáján – amelyen a 2024-es év 200 legjobb találmányát sorakoztatja fel – azok a megoldások is megtalálhatók, amelyek segítségével környezetbarát lehet az energiatermelés. Mutatjuk a legjobbakat.","shortLead":"A TIME magazin listáján – amelyen a 2024-es év 200 legjobb találmányát sorakoztatja fel – azok a megoldások is...","id":"20241221_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-zoldenergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff35bed6-e5c0-4bee-9424-ebb3aed5f775.jpg","index":0,"item":"2e23a6f4-625a-41d1-b66d-f74bf29e91dd","keywords":null,"link":"/tudomany/20241221_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-zoldenergia","timestamp":"2024. december. 21. 10:03","title":"2024 legjobb találmányai: a gravitáció, ami áramot generál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22a7ec7c-ec4d-4144-b48e-24a4b88f0b7d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"sport","description":"Most az Aston Villa verte és előzte meg a bajnokságban Guardiola csapatát.","shortLead":"Most az Aston Villa verte és előzte meg a bajnokságban Guardiola csapatát.","id":"20241221_manchester-city-aston-villa-premier-league-angol-bajnoksag-vereseg-pep-guardiola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22a7ec7c-ec4d-4144-b48e-24a4b88f0b7d.jpg","index":0,"item":"a3715036-12c2-4ce8-8a40-00175896581c","keywords":null,"link":"/sport/20241221_manchester-city-aston-villa-premier-league-angol-bajnoksag-vereseg-pep-guardiola","timestamp":"2024. december. 21. 16:49","title":"Nincs vége a Manchester City vesszőfutásának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: Szíria, a világ első totális drogállama, felszálló füst és Vlagyimir Putyin kedvenc osztrák külügyminisztere. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241222_Elvitelre-karacsony-captagon-konklave-Karin-Kneissl-osztrak-kulugyminiszter-Sziria-papa-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"3cb78f2d-a4a0-40ca-aef0-7240fd894112","keywords":null,"link":"/itthon/20241222_Elvitelre-karacsony-captagon-konklave-Karin-Kneissl-osztrak-kulugyminiszter-Sziria-papa-podcast","timestamp":"2024. december. 22. 06:00","title":"Elvitelre #98: Karácsonyra captagon, konklávé és Karin Kneissl","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21bb596b-4d75-482a-bd4f-6b3e14548d8d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hatvan országban tartottak idén választást a világban, ám ezek több mint a felében ez távolról sem volt a demokrácia ünnepe. Erről beszélt a Le Monde-nak Staffan Ingemar Lindberg, a V-Dem vezetője.","shortLead":"Hatvan országban tartottak idén választást a világban, ám ezek több mint a felében ez távolról sem volt a demokrácia...","id":"20241222_lapszemle-v-dem-le-monde-demokracia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21bb596b-4d75-482a-bd4f-6b3e14548d8d.jpg","index":0,"item":"4b77e39c-ca89-459d-969d-2eb52e650a9f","keywords":null,"link":"/360/20241222_lapszemle-v-dem-le-monde-demokracia","timestamp":"2024. december. 22. 09:00","title":"A demokrácia rosszabb helyzetben van 2024-ben, mint a 30-as években","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a0a7549-8936-49ed-92bc-74d52edd6800","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szombaton adott évértékelő interjút az M1-nek.","shortLead":"A miniszterelnök szombaton adott évértékelő interjút az M1-nek.","id":"20241222_Orban-evertekelo-interju-m1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a0a7549-8936-49ed-92bc-74d52edd6800.jpg","index":0,"item":"22f4ac0d-c94d-4f0e-9adb-ae008de8ae10","keywords":null,"link":"/itthon/20241222_Orban-evertekelo-interju-m1","timestamp":"2024. december. 22. 20:05","title":"Orbán: Karnyújtásnyira vagyunk a békétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72386c8a-cf51-48cc-a7c1-68fb54e90f50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Közgyűlés a napokban utasította el az új, gyűjtőpontos koncepciót. ","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés a napokban utasította el az új, gyűjtőpontos koncepciót. ","id":"20241221_lomtalanitas-mohu-energiaugyi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72386c8a-cf51-48cc-a7c1-68fb54e90f50.jpg","index":0,"item":"ac2ea0ef-abf9-434d-9bdf-278bf64f658c","keywords":null,"link":"/itthon/20241221_lomtalanitas-mohu-energiaugyi-miniszterium","timestamp":"2024. december. 21. 20:11","title":"Január első felében dönt a MOHU és az Energiaügyi Minisztérium az új lomtalanítási rendszerről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241221_tarsintelligencia-3-resz-mi-ai-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975.jpg","index":0,"item":"4419cda9-aa30-483e-b984-cd4a910ebf73","keywords":null,"link":"/360/20241221_tarsintelligencia-3-resz-mi-ai-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2024. december. 21. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 3. rész: Egy szoftver minden felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre több jó és hatékony website-ot, hírlevelet, illetve egyéb online megjelenést találhatunk, s a hazai vállalkozások is egyre több lehetőséget látnak az internetes hirdetésben. A keresőmarketing viszont speciális terület, ezért most ehhez a hirdetési formához adunk olyan tippeket, amelyek a mindennapi gyakorlati munka során is eredményesen alkalmazhatóak.
A keresőkkel kapcsolatos hirdetési tevékenység rendkívül vonzó azoknak vállalkozásoknak, amelyeknek fontos, hogy a megjelenésre kifizetett összeg ne legyen magas, illetve a lehető legjobban meg is térüljön. A keresőhirdetések (PPC hirdetések) ideális esetben rendkívül jó ár/értékkel bírnak, ezen kívül kattintás alapú elszámolás jellemzi őket, tehát a hirdető vállalkozás csak azok után az érdeklődők után fizet, akiket konkrétan az adott termékről vagy szolgáltatásról akarnak megtudni valamit.
Éppen a fenti előnyökből kifolyólag hazai kisvállalatok körében is terjed ez a fajta megjelenés, amelynek ugyanakkor akad néhány „árnyoldala” is, amivel kevesen vannak tisztában. A keresőmarketing az online hatékonyságnövelés apró szelete, melynek profitteremtő üzemeltetéséhez speciális ismeretek szükségesek, ezek nélkül sok esetben a megjelenés nem más, mint egyszerű pénzkidobás. Mivel a hirdetés kulcsszavak „megvásárlásával” történik, a szövegek megfogalmazása mellett a kulcsszavak kiválasztása is olyan részfolyamat, amely sok hibalehetőséget rejt magában.
Íme öt tipp, amik önmagukban nem száz százalékosak, de segítségükkel a keresőmarketing-kampány hatékonysága nagyban növelhető.
1. A hirdetési szöveg keltse fel az olvasók érdeklődését, hogy az olvasást kattintás is kövesse. Ennek érdekében egyszerűen közölni kell a felhasználókkal, hogy mit várunk tőle. Az úgynevezett call to action reklámszövegírás pontosan amiatt hatékony, hogy sokkal jobb kattintási arányt hoz, mint a termékbemutató „társai” – ez esetben ugyanis az érdeklődő a termék vagy a szolgáltatás mellett világos utasításokat is kap, hogy mit kellene tennie. Példának okáért, ha egy vállalkozás online webáruházat üzemeltet, és szeretné növelni az értékesítést, mondjuk televízióból, akkor a „Sokféle TV csak nálunk olcsón” szöveg helyett célszerű a „Válasszon több mint 300 fajta akciós televíziónk közül!” típusú megfogalmazást választani.
2. Alkalmazzon a szövegben geo-targetálást! Használja ki maradéktalanul a rendelkezésre álló helyet: ha például a hirdetésbe beírja a várost is, ahol cége elérhető, akkor már szűkített a célcsoporton, hiszen még az érdeklődők közül is csak azok a felhasználók fognak kattintani, akiknek a földrajzi elhelyezkedés is megfelel. Ezzel elősegíthető, hogy az egy érdeklődőre jutó hirdetési költség még kedvezőbb legyen.
3. Használjon minél pontosabb kulcsszavakat! Egy vállalkozás a legtöbb esetben nem engedheti meg magának, hogy márkázásra költsön, a gyakorlatban a fő cél inkább a marketingköltségek megtérülése és a többletprofit elérése. Ennek érdekében a keresőmarketingnél is az elsődleges cél nem az, hogy a hirdetés sokszor megjelenjen. Sokkal inkább az, hogy minél többen kattintsanak rá azok közül az érdeklődők közül, akik találkoznak vele. Ha egy vállalkozás tisztában van a célcsoportja internetezési szokásaival, akkor célszerűbb minél szűkebb szegmenst megcélozni. Ha a vállalkozás például mobiltelefonokat forgalmaz, akkor a szimpla „nokia” kulcsszó helyett célszerűbb a pontos típusszámot megjelölni, mondjuk „nokia 6500”.
4. Használjon kulcsszavakat a hirdetési szövegben! A kampány hatékonysága tovább növelhető azzal, ha a megvásárolt kulcsszavakra megjelenő hirdetés szövege tartalmazza is őket. Az érdeklődők navigálása ezáltal tökéletesíthető, ha ugyanis az általuk keresett kulcsszavakat megtalálják a hirdetési szövegben és az érkezési felületben is, akkor minden lépcsőfokkal közelebb érzik magukat az általuk keresett megoldáshoz.
5. Készítse fel az értékesítésre az „érkezési felületet”! Minden keresőmarketing-hirdetés tartalmaz egy olyan webes felületet, ahová az érdeklődők a kattintást követően kerülnek. Ez az úgynevezett landing oldal, ami a legtöbb esetben a vállalkozás webszájtjának egy aloldala, vagy egy külön erre a feladatra elkészített felület. Ha a maximális hatékonyság elérése a cél, akkor tanácsos az utóbbi megoldást választani, ugyanis egy termék vagy szolgáltatás online értékesítésénél a hirdetési szöveg megfogalmazása az esetek nagy részében más stílust kíván, mint a céges webszájt szövegezése. Míg a keresőmarketing-hirdetés felkelti az érdeklődést, addig a landing oldal rendelkezik annyi lehetőséggel, hogy el is tudjon adni. Emiatt célszerű az érkezési felületet úgy megszerkeszteni, hogy csak erre a feladatra „koncentráljon”.