Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez képest a repülőtéri nagy radarállomások ára a 10 millió dollárt is elérheti.","shortLead":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez...","id":"20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975.jpg","index":0,"item":"ff614aa2-8a98-4e8c-8884-cb0c9dd9b6da","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","timestamp":"2025. február. 21. 20:03","title":"100 000-szer olcsóbb az új radar, ami elől ráadásul már nem nagyon lehet elbújni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"063c4bd8-1b95-4192-8813-1ff42a94c3a6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Tisza Párt elnöke szerint tudatos lejáratás része, hogy a mellette felsorakozó volt vezérkari főnököt az egykori rezidenciája miatt támadják. Magyar szerint ez mindig is az állam tulajdona volt, nem Ruszin-Szendi rendelte meg, és inkább azt kellene vizsgálni, mely cégek építették a több mint 900 milliós ingatlant.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint tudatos lejáratás része, hogy a mellette felsorakozó volt vezérkari főnököt az egykori...","id":"20250221_Magyar-Peter-vedi-az-ingatlanugy-miatt-betamadott-Ruszin-Szendi-Romuluszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/063c4bd8-1b95-4192-8813-1ff42a94c3a6.jpg","index":0,"item":"f6309bb9-5305-435f-b362-6a5a8828888f","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250221_Magyar-Peter-vedi-az-ingatlanugy-miatt-betamadott-Ruszin-Szendi-Romuluszt","timestamp":"2025. február. 21. 10:49","title":"Magyar Péter szerint aljas támadás Ruszin-Szendi Romulusz ellen az Index által megírt ingatlanügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acf985a7-acdf-442b-9000-1f1a6bf8cfc1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Némi késedelemmel és megkötésekkel ugyan, de immáron az Apple mobiljain is lehet koppintással vagy karikázással keresni.","shortLead":"Némi késedelemmel és megkötésekkel ugyan, de immáron az Apple mobiljain is lehet koppintással vagy karikázással keresni.","id":"20250221_google-bekarikazos-kereses-megjelenes-iphone-ios-chrome","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acf985a7-acdf-442b-9000-1f1a6bf8cfc1.jpg","index":0,"item":"2f2f8596-c333-46f7-8af3-8850703589c4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_google-bekarikazos-kereses-megjelenes-iphone-ios-chrome","timestamp":"2025. február. 21. 13:03","title":"Az iPhone-okra is megérkezett a Google bekarikázós keresése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Fehér Ház szerint félreértették az FDA-ban Donald Trump gender-rendeletét, nem tiltják be ezeket a szavakat.","shortLead":"A Fehér Ház szerint félreértették az FDA-ban Donald Trump gender-rendeletét, nem tiltják be ezeket a szavakat.","id":"20250220_szavak-amerika-tiltas-no-fogyatekkal-elo-idos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676.jpg","index":0,"item":"1c1bc44d-67bc-48ef-9890-70239ec1c9ab","keywords":null,"link":"/elet/20250220_szavak-amerika-tiltas-no-fogyatekkal-elo-idos","timestamp":"2025. február. 20. 20:08","title":"Véletlenül megtiltották amerikai kutatóknak, hogy olyan szavakat használjanak, mint a nő, a fogyatékkal élő és az idős","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b308659b-6389-47cd-aa85-0afb8c9375b7","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ország védelmi minisztere a ciszjordániai terrorelhárító műveletek fokozására adott utasítást.","shortLead":"Az ország védelmi minisztere a ciszjordániai terrorelhárító műveletek fokozására adott utasítást.","id":"20250221_buszok-robbanasok-terrorizmus-tel-aviv-izrael-hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b308659b-6389-47cd-aa85-0afb8c9375b7.jpg","index":0,"item":"931f792d-ba88-418e-a16a-41ecc1b3dc05","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_buszok-robbanasok-terrorizmus-tel-aviv-izrael-hamasz","timestamp":"2025. február. 21. 10:03","title":"Három busz robbant fel Tel-Aviv közelében, Izrael szerint terrortámadás történt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6219d86-2036-4d46-a53a-4274f9a0b886","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ennyivel emelték Jane Fraser tavalyi fizetését. ","shortLead":"Ennyivel emelték Jane Fraser tavalyi fizetését. ","id":"20250221_jane-fraser-vezerigazgato-citigroup-fizetesemeles-bank-leepites-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6219d86-2036-4d46-a53a-4274f9a0b886.jpg","index":0,"item":"fc612884-32d2-406c-b6d9-c379fffed306","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_jane-fraser-vezerigazgato-citigroup-fizetesemeles-bank-leepites-kirugas","timestamp":"2025. február. 21. 11:24","title":"8,5 millió dolláros béremelést kapott a Citigroup-vezér, miután kirúgott 20 ezer dolgozót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ead5c5f2-dab1-4383-a159-a0a882f66886","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató szerint 2024 nehéz év volt a Mol-csoport számára. Bukó a hulladékbiznisz, és a kutakon is inkább a büfék bevétele nőtt, mint a benzineladásé.","shortLead":"Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató szerint 2024 nehéz év volt a Mol-csoport számára. Bukó a hulladékbiznisz, és...","id":"20250221_mol-mukodesi-eredmeny-novekedes-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ead5c5f2-dab1-4383-a159-a0a882f66886.jpg","index":0,"item":"b1744fb4-721e-4254-9aa6-052bdc8601f7","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_mol-mukodesi-eredmeny-novekedes-2024","timestamp":"2025. február. 21. 05:35","title":"Majd negyedével esett tavaly a Mol adózás előtti eredménye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fdc5f41-019d-4b1d-98fd-446373b0bf39","c_author":"GyéZsé","category":"360","description":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és felfedezünk, megyünk az emlékeink után, rábízzuk magunkat a véletlenre, vagy éppen nagyon is tudatosan keresünk valami újat. Aztán elmeséljük, mondjuk a magunkét. A vendégét – mert mi vagyunk a mindenkori vendég. Felbukkanásunk bárhol várható. Most éppen egy nepáli étteremben.","shortLead":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és...","id":"20250221_Hasbeszelo-annapura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fdc5f41-019d-4b1d-98fd-446373b0bf39.jpg","index":0,"item":"b2ac8b30-ef2b-4136-b226-e39ad0ed2bdc","keywords":null,"link":"/360/20250221_Hasbeszelo-annapura","timestamp":"2025. február. 21. 19:30","title":"Hasbeszélő Nepál helyett a Ferencvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmarad az Armageddon? Mi várható a a globális és a hazai reklámpiacon?
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
"Az egyre bizonytalanabb üzleti környezet hatása a szektorunkra egyelőre nem teljesen...
"Az egyre bizonytalanabb üzleti környezet hatása a szektorunkra egyelőre nem teljesen egyértelmű, és kockázatot jelent az általunk kitűzött célok elérést illetően" - valószínűleg jó néhány kollégája véleményét összegezte így Michael Roth., az Interpublic elnök-vezérigazgatója.
Interpublic: a marketingkiadások csökkentése várható
A világ egyik legnagyobb reklámügynökség-hálózatát működtető társaság az október 28-án kiadott harmadik negyedéves jelentésében figyelmeztet: az utóbbi hetekben eszkalálódó válság egyik közvetlen hatása várhatóan a marketingkiadások globális csökkenése lesz, ami várhatóan már az idei negyedik negyedévben is éreztetni fogja a hatását.
Michael Roth
Az Interpublic egyelőre nem panaszkodhat: a társaság a harmadik negyedévben az egy évvel korábbit 11,5 százalékkal meghaladó, 1,74 milliárd dolláros árbevételt ért el, az adózott eredmény pedig - az egy évvel korábbi, 21,9 millió dolláros veszteség után - 45,7 millió dollár volt.
A társaság a harmadik negyedévben - egyéb, többek között egyesült államokbeli és francia társaságok mellett - egy teljes körű marketingszolgáltatásokra szakosodott közel-keleti cég megvásárlásával erősített.
WPP: Nem lesz Armegeddon
"Bármi legyen is a helyzet, kicsi az esélye, hogy költségvetésünk a részvényárfolyamok jelenlegi zuhanása alapján jósolt Armageddont fogja tükrözni - idézi az egyesült királyságbeli WPP október 30-án közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentése Sir Martin Sorrell vezérigazgatót. A jelentés kiemeli: az elemzők egyik - igaz, a kisebb - része arra számít, hogy a pénzügyi szféra 2009 közepére, a reálgazdaság pedig 2010-re kilábal a válságból. A társaság mindazonáltal úgy látja: a bevételek növekedése "visszafogottabb lesz" és - 2008-hoz hasonlóan - 2009-ben is komoly földrajzi eltéréseket mutat majd.
(Sir Martin a Financial Timesnak nyilatkozva elmondta: a hirdetési felületek a televíziókban és a napilapokban már most "kezdenek olcsónak tűnni". )
A WPP árbevétele a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 16,2 százalékkal, 1,719 milliárd fontra nőtt - konstans árfolyamon számítva a bővülés "mindössze" hat százalék volt, döntően amiatt, hogy bankközi devizapiacon a font pozíciója jelentősen gyengült az euróval és a dollárral szemben. Ázsia csendes-óceáni térségében, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten a társaság - konstans árfolyamon számítva - 16,5 százalékos forgalomnövekedést könyvelt el, a kontinentális Európában ez a mutató 7,2 százalék (Közép- és Kelet-Európában ezen belül 16,3 százalék), az Egyesült Királyságban 2,9 százalékos volt.
Omnicom: Részletes hitelkép
Az Omnicom Group Inc. a harmadik negyedéves eredményeit összesítő 31 oldalas prezentációjában hét oldal foglalkozik a társaság hiteleivel és likviditásával. (A jelentősebb összegeket hitelező 32 bank, illetve az általuk nyújtott hitel nagyságát "hitel-világtérképen" mutatják be.)
A harmadik negyedévi eredményekre mindazonáltal nem lehet különösebb panasz: az árbevétel éves összevetésben 6,9 százalékkal, 3,316 milliárd dollárra, az adózott eredmény 5,6 százalékkal, 214 millió dollárra emelkedett.
Az árbevétel több mint felét továbbra is a világ legnagyobb reklámpiacán, az USÁ-ban könyvelték el. A változás irányát jelzi ugyanakkor a negyedév egyik legnagyobb akvizíciója: a DDB 48 százalékos részesedést vásárol t a TN Holdingsban, az egyik vezető egyiptomi marketing és kommunikációs társaság, a Tarek Nour holdingcégében.
Publicis: Lassulás várható 2009-ben
Komoly kihívásokat támasztó negyedik negyedévet, jövőre pedig lassuló növekedést jelzett előre Maurice Lvy, a francia Publicis elnöl-vezérigazgatója. A szakember szerint a világ második legnagyobb reklámpiacán, az Egyesült Királyságban 2010-ig egyáltalán nem várható növekedés.
Maurice Levy
A társaság a harmadik negyedévben 1,105 milliárd eurós árbevételt ért el, ami valamivel elmarad az egy évvel korábbi 1,122 milliárdtól. Kínában, Indiában és Oroszországban az organikus növekedés meghaladta a 21 százalékot, emellett Brazilia, Argentína és a Közel-Kelet reklámpiaca mutatott bőven a globális átlag feletti növekedést.
A Publicis jelezte: földrajzi tekintetben természetesen a leggyorsabb növekedést mutató (az árbevételnek egyelőre csupán a töredékét szállító) piacokon, az ágazatok közül pedig a digitlis média területén kíván erősíteni. Emellett kiemelte: a jövőben is folytatja a szigorú költségellenőrzést.
Aegis: Csökkenő előrejelzések
Az Aegis a harmadik negyedévről konkrét adatokat nem közölt - annyit azonban elárult az egyesült királyságbeli társaság, hogy az év első kilenc hónapjában árbevétele 20,8 százalékkal nőtt. Az amerikai és az európai piac lassulását az Aegis a feltörekvő piacokon igyekszik ellensúlyozni, amelyeken árbevételének immár közel 23 százalékát realizálja,
Az Aegis a január-szeptemberi időszakban 18 cég akvizícióját fejezte be, közülük négyét a harmadik negyedévben.
A jövőképet illetően magukért beszélnek a társaság által kiadott előrejelzések változásai. A Carat például, amely a globális reklámpiacon márciusban még 6,0 százalékos növekedést jósolt, a nyár végén - de még a "sajnálatos októberi események" előtt már csak 4,9 százalékos bővülést prognosztizált. A Synovate a piackutatásra vonatkozó globális árbevételnövekedés prognózisát - szintén még a nyár folyamán - egy százalékponttal, 5,1 százalékra rontotta.
És nálunk? Csak a bizonytalanság biztos?
A helyzet fokozódása óta a fő piaci szereplők nem adtak ki új előrejelzést, és a korábbit sem módosították. Ami biztosnak tűnik, az a bizonytalanság. Több szektorban feltehetően - rövid, vagy középtávon legalábbis - a marketingköltségek emelkedésére számíthatunk.
A bankok például a néhány hónappal (vagy héttel) korábbi hitelhirdetéseiket "szélsebesen" betéthirdetésekre cserélték. (A reagálás gyorsaságát jelzi, hogy a rendkívüli kamatemelés után még hosszú napokig bőven 10 százalék alatti "akciós" hitelekkel volt tele a média.) Másrészt, egyre több cégtől várható "bizalomerősítő" jellegű üzenet. Nem okoz majd különösebb meglepetést, ha a válságkommunikációban az elmúlt hetekben meglehetősen gyatrán teljesítő bankok sorra bombázzák majd a jobb sorsra érdemes nagyérdeműt a "mi már "x" éve itt vagyunk, elkötelezetten stb. stb." jellegű üzenetekkel.
Az autógyártók-, illetve kereskedők is várhatóan kénytelenek lesznek nagy levegőt véve a zsebük mélyére nyúlni - vagy komolyabb hitelt felvenni - a marketingkiadások növelése érdekében. A kereslet ugyanis nálunk is visszaesik, a kevesebb potenciális vevőért pedig ádázabb harc várható.
A kiskereskedelemben szinte minden, a válságtól érintett országban az alacsony árakkal működő diszkontláncok előretörésére számítanak. A változás egyik nyertese éppen a reklámpiac: neki fütyölnek majd nemcsak az új trónkövetelők, de a felsőbb árkategóriában működő, a pozíciójukat várhatóan körömszakadtukig védő versenytársak is.
Lesz nyilvánvalóan több olyan társaság is, amelynek anyagi helyzete lehetővé teszi, hogy most előretörve elegyet tegyen a "nem elég erősnek lenni, annak is kell látszani" imperatívusznak. Több ágazatban előfordulhat, hogy a vezető hirdetők rangsorában komoly változás történik.